Hoofdmenu

varen

Gestart door aabckoos, juli 12, 2016, 19:33:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

aabckoos

Dit is toch mannetjesvaren...?
Hartelijke groet,
Koos

mgeven

#1
Lijkt me wijfjesvaren (Athyrium filix-femina)

Rijswijk †

In het dagelijkse (mensen)leven hopelijk geen problemen met het verschil man/vrouw, Koos?

Groet, Minke.
NB: ik ben niet thuis in varens, dus geen idee wat het nu wel of niet is..........
Groet, Minke.

aabckoos

Hoe zie je dat, Michiel?
Doorgaans geen moeite mee Minke, al zijn er adrogyne twijfelgevallen. Ik vind het onderscheid m/v wel vaak irrelevant (bijv als ik een kurkentrekker online bestel bij Blokker, willen ze per se mijn geslacht weten. Gelukkig bestel ik nooit kurkentrekkers online bij Blokker).
Hartelijke groet,
Koos

HPM

Citaat van: aabckoos op juli 12, 2016, 21:02:05 PM
Hoe zie je dat, Michiel?
Doorgaans geen moeite mee Minke, al zijn er adrogyne twijfelgevallen. Ik vind het onderscheid m/v wel vaak irrelevant (bijv als ik een kurkentrekker online bestel bij Blokker, willen ze per se mijn geslacht weten. Gelukkig bestel ik nooit kurkentrekkers online bij Blokker).

Het zal er wel van afhangen wat je met zo'n kurkentrekker wil doen. Mensen doen de gekste dingen.
Voor het onderscheid tussen mannetje en vrouwtje is onder de staart kijken vaak al voldoende. In andere gevallen je kan het exemplaar even mee schudden om te horen of het rammelt of niet.
Herman van der Meer

aabckoos

Manntjesvarens hebben een minder vaak ingekeept blad, lees ik ergens. 2x ipv 3x. Klopt dat?
Hartelijke groet,
Koos

Pieter Stolwijk

Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

bhendrikx

Waarom is dit geen brede stekelvaren ?
Groeten Bart

Pieter Stolwijk

Zoals ik het zie veel te fijne bladslippen voor een Stekelvaren. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.
Vr. groet, Pieter Stolwijk


Floristische Werkgroep Twente

Rob Koelman

Citaat van: bhendrikx op juli 14, 2016, 21:00:01 PMWaarom is dit geen brede stekelvaren ?

Citaat van: Pieter Stolwijk op juli 14, 2016, 21:53:08 PMZoals ik het zie veel te fijne bladslippen voor een Stekelvaren. Maar ik kan het fout hebben natuurlijk.

Ik ga mee met brede stekelvaren. De bladveer van de varen op de foto is erg breed in verhouding tot de lengte. Bij wijfjesvaren zou je een 'slankere' bladveer verwachten...
Met vriendelijke groet, Rob

aabckoos

Tjonge, dat ze zó op elkaar lijken...
Bedankt en groet!
Koos
Hartelijke groet,
Koos