Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

SlechtValk

Tijdsduur embargo is niet meer aan te passen.
Bij het instellen van een embargo wordt gevraagd tot wanneer, maar welke datum je ook invult, na op OK klikken verschijnt steeds een datum precies een maand na de waarneming.

ObsMapp v7.35, Samsung Galaxy S7, Android 8.0.0
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 15, 2021, 12:22:03 PM
Tijdsduur embargo is niet meer aan te passen.
Bij het instellen van een embargo wordt gevraagd tot wanneer, maar welke datum je ook invult, na op OK klikken verschijnt steeds een datum precies een maand na de waarneming.

ObsMapp v7.35, Samsung Galaxy S7, Android 8.0.0

ObsMapp wel bijgewerkt?!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2021, 12:49:37 PM
Citaat van: SlechtValk op juli 15, 2021, 12:22:03 PM
Tijdsduur embargo is niet meer aan te passen.
Bij het instellen van een embargo wordt gevraagd tot wanneer, maar welke datum je ook invult, na op OK klikken verschijnt steeds een datum precies een maand na de waarneming.

ObsMapp v7.35, Samsung Galaxy S7, Android 8.0.0

ObsMapp wel bijgewerkt?!

Is ObsMapp v7.35 niet de laatste versie? Ik zie namelijk geen updates beschikbaar...
Uiteraard was updaten het eerste wat ik deed voor ik het rapporteerde... nog even getest of het probleem bleef bestaan en dat was/is het geval.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 15, 2021, 14:19:45 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2021, 12:49:37 PM
Citaat van: SlechtValk op juli 15, 2021, 12:22:03 PM
Tijdsduur embargo is niet meer aan te passen.
Bij het instellen van een embargo wordt gevraagd tot wanneer, maar welke datum je ook invult, na op OK klikken verschijnt steeds een datum precies een maand na de waarneming.

ObsMapp v7.35, Samsung Galaxy S7, Android 8.0.0

ObsMapp wel bijgewerkt?!

Is ObsMapp v7.35 niet de laatste versie? Ik zie namelijk geen updates beschikbaar...
Uiteraard was updaten het eerste wat ik deed voor ik het rapporteerde... nog even getest of het probleem bleef bestaan en dat was/is het geval.

Ah, sorry, je had het ook keurig in je melding gezet.
Gaat dit over de default-embargo, of over de embargo voor 1 waarneming?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2021, 14:45:20 PM
...

Gaat dit over de default-embargo, of over de embargo voor 1 waarneming?

Over een embargo voor één waarneming.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op juli 15, 2021, 16:56:47 PM
Citaat van: Alex Kwak op juli 15, 2021, 14:45:20 PM
...

Gaat dit over de default-embargo, of over de embargo voor 1 waarneming?

Over een embargo voor één waarneming.

Gerepareerd in update 7.35.1
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op juli 18, 2021, 11:27:27 AM
...
Gerepareerd in update 7.35.1

Zover ik kan zien, lijkt het opgelost  :duim:
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

robert78

Hallo,

Ik krijg een foutmelding bij het uploaden van mijn waarnemingen in Obsmapp versie 7.33.2 op mijn tablet Panasonic FZ-B2 met android versie 4.4.4.

'Upload mislukt: Javax.net.ssl.sslhandshakeexception: javax.net.ssl.sslprotocolexception: Ssl handshake aborted: Ssl=0x7051a8b0: failure in ssl library, usually a protocol error error:14077410:ssl routines:ssl23_get_server_hello:sslv3 alert handshake failure (external/openssl/ssl/s23_clnt.c:744 0x387fe21c:0x00000000)'

Naast het niet uploaden van gegevens weigert mijn tablet nu toegang tot Obsmapp/instellingen/Uploaden/Portalen. Bij het aanklikken verdwijnt structureel het scherm en krijg ik het vorige menu met 'instellingen' weer voor mij. Dan verschijnt kort onderin het scherm een pop-up menu met de melding 'Geen-internet verbinding'. Terwijl mijn wifi is ingeschakeld en andere apps wel toegang tot internet hebben. Kortom als er een fout zit in inloggegevens/wachtwoord, dan kan ik dat niet controleren en/of wijzigen.

Ik wilde mijn waarnemingen exporteren/back-uppen en dan een nieuwe versie downloaden, maar bij het exporteren herkent obsmapp alleen mijn oude reeds geuploade data. Kortom dit durf ik niet aan omdat dit vast tot het verdwijnen van mijn data gaat leiden.

Zaken die hier mogelijk mee verband kunnen houden:
- Ik werk op een apparaat dat nog op naam van een ex-collega stond, inclusief zijn emailgegevens. Her en der heb ik dit op het apparaat omgezet naar mijn eigen gegevens. Heb ik misschien hiermee mijn eigen glazen ingegooid? Of heeft dit niets te maken met bovenstaande foutmelding?
- Ik werk met hetzelfde account gelijktijdig op een ander apparaat. Ik neem aan dat dit moet kunnen toch?

Heeft iemand suggesties hoe ik mijn data geupload krijg / probleem opgelost krijg?
Als data veilig gesteld is zal het downloaden van de nieuwste versie het eerste actiepunt op mijn lijstje zijn ;)

Bij voorbaat dank voor reacties.

groet,

Robert Jan Jonkvorst


Alex Kwak

Citaat van: robert78 op augustus 08, 2021, 13:49:32 PM
Ik krijg een foutmelding bij het uploaden van mijn waarnemingen in Obsmapp versie 7.33.2 op mijn tablet Panasonic FZ-B2 met android versie 4.4.4.

Dat probleem is bekend en helaas niet oplosbaar. Android versies 4.x kunnen helaas niet meer ondersteund worden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

robert78

Citaat van: Alex Kwak op augustus 08, 2021, 15:18:48 PM
Citaat van: robert78 op augustus 08, 2021, 13:49:32 PM
Ik krijg een foutmelding bij het uploaden van mijn waarnemingen in Obsmapp versie 7.33.2 op mijn tablet Panasonic FZ-B2 met android versie 4.4.4.

Dat probleem is bekend en helaas niet oplosbaar. Android versies 4.x kunnen helaas niet meer ondersteund worden.

Dank voor je snelle en duidelijke reactie.
In juni ging dit nog goed. Is er door versie 4 recentelijk dan een streep gegaan?
Nou dat is dan een leuke erfenis van mijn voorganger  :rolleyes:
Er is dus geen enkele manier om die data te exporteren en elders te uploaden?
Feitelijk moet ik >200 waarnemingen opnieuw handmatig gaan invoeren.
Iemand nog suggesties?

Alex Kwak

Citaat van: robert78 op augustus 08, 2021, 21:33:27 PM
In juni ging dit nog goed. Is er door versie 4 recentelijk dan een streep gegaan?

Nee, Google heeft de support al vele jaren geleden gestopt. Maar recent zijn er andere wijzigingen geweest waardoor het doek nu echt valt.

Citaat van: robert78 op augustus 08, 2021, 21:33:27 PM
Er is dus geen enkele manier om die data te exporteren en elders te uploaden?
Feitelijk moet ik >200 waarnemingen opnieuw handmatig gaan invoeren.
Iemand nog suggesties?

Je mag me de logging sturen van zo'n mislukte upload, wellicht kan ik er nog iets mee.
https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,481790.0.html
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Als je de tijd van een nog in te voeren waarneming handmatig wijzigt, verspringen soms de seconden in plaats van de minuten naar de ingestelde tijd. Het lastige is, ik kan het niet reproduceren maar het gebeurt gewoon soms. En natuurlijk denk ik er ook dan weer net niet aan om exact te onthouden hoe dat ging.

Ik geef een voorbeeld, mogelijk kan iemand anders het wel bewust reproduceren. Stel, ik geef een waarneming in om 22:24:16 van een soort die ik om 16:05:00 gezien heb. Dan zet ik dat op 16:05 maar dan maakt Obsmapp soms 16:00:05 van. Bij 5 minuten is dat niet erg, maar als ik nauwkeurig 16:54:00 wil ingeven (seconden gaat niet), dan is 16:00:54 er wel bijna een uur naast, wat voor sommige dingen wel zonde is.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op augustus 24, 2021, 22:35:05 PM
Als je de tijd van een nog in te voeren waarneming handmatig wijzigt, verspringen soms de seconden in plaats van de minuten naar de ingestelde tijd.

Ik kan dit (ook) niet reproduceren. Nog even naar de code gekeken, en daar zie ik ook geen rare dingen.
Mocht je het wel weer kunnen reproduceren dan hoor ik het graag!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op augustus 30, 2021, 09:25:40 AM
Citaat van: OlivierO op augustus 24, 2021, 22:35:05 PM
Als je de tijd van een nog in te voeren waarneming handmatig wijzigt, verspringen soms de seconden in plaats van de minuten naar de ingestelde tijd.

Ik kan dit (ook) niet reproduceren. Nog even naar de code gekeken, en daar zie ik ook geen rare dingen.
Mocht je het wel weer kunnen reproduceren dan hoor ik het graag!

Zeer zeker dat ik dat ga doen. Echt iets raar. Ik pende het al neer misschien dat iemand anders dat ook herkende.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Citaat van: OlivierO op september 01, 2021, 20:42:14 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 30, 2021, 09:25:40 AM
Citaat van: OlivierO op augustus 24, 2021, 22:35:05 PM
Als je de tijd van een nog in te voeren waarneming handmatig wijzigt, verspringen soms de seconden in plaats van de minuten naar de ingestelde tijd.

Ik kan dit (ook) niet reproduceren. Nog even naar de code gekeken, en daar zie ik ook geen rare dingen.
Mocht je het wel weer kunnen reproduceren dan hoor ik het graag!

Zeer zeker dat ik dat ga doen. Echt iets raar. Ik pende het al neer misschien dat iemand anders dat ook herkende.

Ik heb het weer voorgehad en dit had ik gedaan: Alles is uit, via de "alles sluiten" optie is er geen enkel programma actief. Ik heb mijn GSM al veel gebruikt vandaag, maar deze nacht wel een update gedaan dus opnieuw opgestart. Obsmapp is nog niet gebruikt. Ik start Obsmapp, de GPS van mijn GSM staat uit en hij vindt dus geen locatie (die wil ik toch handmatig ingeven, want ik zit binnen en het dier zit in de tuin). Ik geef een soort in ("Heggenmus") en verander te tijd van 9:28:44 naar 9:00 (de seconden zie ik niet). De klok komt dan te staan op 9:00:44.

Ik zit op Wifi, Samsung Galaxy S10, alle updates.

Opgelet, dit gebeurt niet altijd. Ik heb het nu weer een aantal keer geprobeerd en dan gaat het wel goed. Ik denk dat ik bij dat testen elke keer hetzelfde doe. Mogelijk is het enkel bij de 1e opstart van Obsmapp die dag?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Citaat van: OlivierO op september 05, 2021, 09:36:19 AM
Citaat van: OlivierO op september 01, 2021, 20:42:14 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 30, 2021, 09:25:40 AM
Citaat van: OlivierO op augustus 24, 2021, 22:35:05 PM
Als je de tijd van een nog in te voeren waarneming handmatig wijzigt, verspringen soms de seconden in plaats van de minuten naar de ingestelde tijd.

Ik kan dit (ook) niet reproduceren. Nog even naar de code gekeken, en daar zie ik ook geen rare dingen.
Mocht je het wel weer kunnen reproduceren dan hoor ik het graag!

Zeer zeker dat ik dat ga doen. Echt iets raar. Ik pende het al neer misschien dat iemand anders dat ook herkende.

Ik heb het weer voorgehad en dit had ik gedaan: Alles is uit, via de "alles sluiten" optie is er geen enkel programma actief. Ik heb mijn GSM al veel gebruikt vandaag, maar deze nacht wel een update gedaan dus opnieuw opgestart. Obsmapp is nog niet gebruikt. Ik start Obsmapp, de GPS van mijn GSM staat uit en hij vindt dus geen locatie (die wil ik toch handmatig ingeven, want ik zit binnen en het dier zit in de tuin). Ik geef een soort in ("Heggenmus") en verander te tijd van 9:28:44 naar 9:00 (de seconden zie ik niet). De klok komt dan te staan op 9:00:44.

Ik zit op Wifi, Samsung Galaxy S10, alle updates.

Opgelet, dit gebeurt niet altijd. Ik heb het nu weer een aantal keer geprobeerd en dan gaat het wel goed. Ik denk dat ik bij dat testen elke keer hetzelfde doe. Mogelijk is het enkel bij de 1e opstart van Obsmapp die dag?

Het gebeurde weer. Echt niemand anders die dit herkent?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Tom Damm

Is mij nooit opgevallen en ik zet regelmatig de tijd iets terug om die enigszins kloppend te maken met de eerste foto's, als ik lang ben bezig geweest.
Groet, Tom
Groet, Tom

marcel234

De tijd is net als de preciesie iets waar ik me niet druk over maak. Dat zouden meer mensen moeten doen...

OlivierO

Citaat van: marcel234 op september 14, 2021, 23:32:45 PM
De tijd is net als de preciesie iets waar ik me niet druk over maak. Dat zouden meer mensen moeten doen...

Druk maken is het niet, maar als ik de moeite doe om een tijd toch juist in te geven, bijvoorbeeld voor "overvliegend", dan is het wel zonde dat het daar mis gaat.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Citaat van: Tom Damm op september 14, 2021, 21:46:30 PM
Is mij nooit opgevallen en ik zet regelmatig de tijd iets terug om die enigszins kloppend te maken met de eerste foto's, als ik lang ben bezig geweest.
Groet, Tom

Kan je er eens op letten als je dat nog doet? Mogelijk valt het gewoon niet op?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op september 14, 2021, 09:15:57 AM
Het gebeurde weer. Echt niemand anders die dit herkent?

Ik heb het nooit gezien, en kan het vanuit de code ook niet beredeneren. Mocht het reproduceerbaar zijn, dan los ik het op. Beloofd!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Ja, ik ga er vanuit dat je dat doet, zoals bij alles hier! Top service!

Maar dan moet het inderdaad wel zichtbaar zijn wat het probleem is ...

Echt iets vreemd.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Tom Damm

1 Bij Telling (3 dagen) verschijnt een deel van de waarnemingen van Flamingo onder het kopje Libellen (en een deel onder Vogels).
2 Vogels ingevoerd op ondersoort worden alleen als soort meegeteld als "Ondersoort" is aangevinkt. Niet erg als je het weet. Is geloof ik al lang bekend.
Groet, Tom
Groet, Tom

Alex Kwak

Citaat van: Tom Damm op oktober 20, 2021, 20:48:43 PM
1 Bij Telling (3 dagen) verschijnt een deel van de waarnemingen van Flamingo onder het kopje Libellen (en een deel onder Vogels).

Zou je je soortendatabase eens bij willen werken, en kijken of het dan nog steeds optreedt?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alainchappuis

Hello,
With the latest version I have several unexpected shutdowns, usually when I'm not doing anything. I think it was due to the recalibration of the GPS that this is happening (My guess!)
I put the report link here!

Thanks for keeping me informed.
Alain

https://drive.google.com/file/d/1xHHaqA-UFrxaAsv728fW1L1kFknXD0vt/view?usp=sharing
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

Alex Kwak

Citaat van: alainchappuis op november 09, 2021, 18:06:31 PM
Hello,
With the latest version I have several unexpected shutdowns, usually when I'm not doing anything. I think it was due to the recalibration of the GPS that this is happening (My guess!)
I put the report link here!

Thanks for keeping me informed.
Alain

I don't see anything unusual I'm afraid...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

alainchappuis

It's really strange...
If I put the GPS on fixed, I never have a crash, if the GPS is in scan mode, I have crashes ...
Sorry for the inconvenience.

Alain
Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

alainchappuis

Alain Chappuis
Photographe animalier et ornithologue
http://naturissima.biz/ ou http://naturissima.biz/photos/
Natel: ++41 79.855.1946

heermoes

Goedemorgen,

Ik heb problemen met het downloaden van multimedia, in het downloadscherm zie ik geen opties meer om te downloaden. Geluiden van vogels via het andere menuitem lukt wel. Is dit op te lossen?
Ik gebruik een Cat S42; Android 11; Obsmapp versie 7.38.4

Alvast bedankt
mvg, Luc Elshout (validator Symphyta)
Jong? Natuur? De NJN natuurlijk!
JBU Natuurgidsen