Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

hiskodevries

Citaat van: Ties op april 07, 2019, 08:34:14 AM
ik zou graag 'Glyfosaat bespoten weiland - glyphosate sprayed' toevoegen via Obsmapp. Ook na het updaten vd soorten staat ie niet onder verstoringen.
zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360895#msg1360895
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ties

Citaat van: hiskodevries op april 07, 2019, 11:29:35 AM
Citaat van: Ties op april 07, 2019, 08:34:14 AM
ik zou graag 'Glyfosaat bespoten weiland - glyphosate sprayed' toevoegen via Obsmapp. Ook na het updaten vd soorten staat ie niet onder verstoringen.
zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1360895#msg1360895

Heb ik reeds gedaan en onder verstoringen staat 'zeldzaamheid' op 'alles'.
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Ties

Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

Alex Kwak

Citaat van: Ties op april 07, 2019, 08:34:14 AM
ik zou graag 'Glyfosaat bespoten weiland - glyphosate sprayed' toevoegen via Obsmapp. Ook na het updaten vd soorten staat ie niet onder verstoringen.

Net zelf even geprobeerd: probleemloos
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: dirder op april 06, 2019, 21:28:55 PM
Ik weet dat dit hier al eens aan bod is gekomen en ken daar de uitkomst niet van, maar het gebeurt nog vaak dat obsmapp foto's draait, https://observations.be/waarneming/view/169690064 .

Klopt, ben ik mee bezig.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 07, 2019, 18:08:16 PM
Citaat van: dirder op april 06, 2019, 21:28:55 PM
Ik weet dat dit hier al eens aan bod is gekomen en ken daar de uitkomst niet van, maar het gebeurt nog vaak dat obsmapp foto's draait, https://observations.be/waarneming/view/169690064 .

Klopt, ben ik mee bezig.

Is opgelost in bèta 7.25b3, en dus ook in de eerstkomende update.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op april 02, 2019, 16:39:08 PM
Citaat van: Gery op april 02, 2019, 08:31:05 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 02, 2019, 08:11:29 AM
Citaat van: Gery op april 01, 2019, 22:06:59 PM
nog een bugje (maar wel een vervelende)

Als je een route start en je gaat tijdens de route naar een ander scherm bijvoorbeeld mailtje lezen gebeurt het soms dat je de gps verliest. Deze komt niet terug totdat je de route afsluit en een nieuwe route opstart.

Je zegt 'soms'. Is er een scenario waarbij het reproduceerbaar is?

Alex, ik ga dit proberen uit te vinden.Ik kom hier verder op terug.
Gery

:duim:

Ik heb iets vergelijkbaars afgelopen weekend gemerkt, maar heb nog geen reproduceerbaar scenario.
Inmiddels in de laatste bèta (7.25b3) wel het een en ander aangepast, wellicht wil je dat uitproberen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Ties

Citaat van: Alex Kwak op april 07, 2019, 14:28:48 PM
Citaat van: Ties op april 07, 2019, 08:34:14 AM
ik zou graag 'Glyfosaat bespoten weiland - glyphosate sprayed' toevoegen via Obsmapp. Ook na het updaten vd soorten staat ie niet onder verstoringen.

Net zelf even geprobeerd: probleemloos

Heel gek, ineens doet ie het. Alle verstoringen geüpdated en opnieuw opgestart, niks en ineens later op de dag, wel.
Vriendelijke groet, Ties Smulders

| NL      | Wereld      |

SlechtValk

#1419
Samsung Galaxy S7 (ja ik heb een upgrade :D ) met Android 8.0.0
ObsMapp 7.25b2 (8425)

De volgende werkwijze geeft mij elke keer een crash:
Openen ObsMapp
Openen Inspreekscherm
Sluiten Inspreekscherm (zonder verder iets te doen) d.m.v. terug-knop
Openen Tekst-Invoerscherm

Feedback verzonden.

EDIT: zojuist 7.25b4 (8442) geïnstalleerd, probleem blijft bestaan. Opnieuw Feedback verzonden.

EDIT2: Oops dit had natuurlijk in het beta-topic moeten staan... nouja ik ga er vanuit dat het wel begrepen wordt ;)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Johan op den Dries

Citaat van: SlechtValk op april 09, 2019, 12:25:44 PM
Samsung Galaxy S7 (ja ik heb een upgrade :D ) met Android 8.0.0
ObsMapp 7.25b2 (8425)

De volgende werkwijze geeft mij elke keer een crash:
Openen ObsMapp
Openen Inspreekscherm
Sluiten Inspreekscherm (zonder verder iets te doen) d.m.v. terug-knop
Openen Tekst-Invoerscherm

Feedback verzonden.

EDIT: zojuist 7.25b4 (8442) geïnstalleerd, probleem blijft bestaan. Opnieuw Feedback verzonden.
op mijn S8 met  android 9 kan ik dit nog niet reproduceren.
Johan op den Dries
Sneek

SlechtValk

Citaat van: Johan op den Dries op april 09, 2019, 12:38:00 PM
op mijn S8 met  android 9 kan ik dit nog niet reproduceren.
Ik ook niet op mijn oudere S5 met Android 6.0.1. Obsmapp 7.25b4 (8442)
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 09, 2019, 13:23:06 PM
Citaat van: Johan op den Dries op april 09, 2019, 12:38:00 PM
op mijn S8 met  android 9 kan ik dit nog niet reproduceren.
Ik ook niet op mijn oudere S5 met Android 6.0.1. Obsmapp 7.25b4 (8442)

Hier ook niet reproduceerbaar
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op april 11, 2019, 14:58:34 PM
Citaat van: SlechtValk op april 09, 2019, 13:23:06 PM
Citaat van: Johan op den Dries op april 09, 2019, 12:38:00 PM
op mijn S8 met  android 9 kan ik dit nog niet reproduceren.
Ik ook niet op mijn oudere S5 met Android 6.0.1. Obsmapp 7.25b4 (8442)
Hier ook niet reproduceerbaar

Lijkt opgelost in 7.25b5 (8474).
Altijd fijn... bugjes die zichzelf weer oplossen :P, of je moet ondanks dat je meld dat het niet reproduceerbaar is toch harder gewerkt hebben dan je bericht doet vermoeden ;).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op april 11, 2019, 15:49:43 PM
Altijd fijn... bugjes die zichzelf weer oplossen :P

Welkom in de wondere wereld die IT heet  :P
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Hallo Alex,
Ik heb geprobeerd een extra POI-file toe te voegen aan Obsmapp (nieuwste versie). Volgens mij klopt de inhoud van het bestand (zoals in https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1677977#msg1677977). Via de instellingen heb ik de POI opnieuw ingelezen. Bij de kaart probeer ik de POI's te openen, maar daar blijven alleen de vogelkijkhutten staan. Het lijkt erop dat er gewoon te weinig plek is. Klopt dit? Of doe ik toch iets fout? Kan jij dit reproduceren?
Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Alex Kwak

Citaat van: Melchior van Tweel op april 17, 2019, 17:54:33 PM
Hallo Alex,
Ik heb geprobeerd een extra POI-file toe te voegen aan Obsmapp (nieuwste versie). Volgens mij klopt de inhoud van het bestand (zoals in https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg1677977#msg1677977). Via de instellingen heb ik de POI opnieuw ingelezen. Bij de kaart probeer ik de POI's te openen, maar daar blijven alleen de vogelkijkhutten staan. Het lijkt erop dat er gewoon te weinig plek is. Klopt dit? Of doe ik toch iets fout? Kan jij dit reproduceren?

Stuur me het aangemaakte bestand maar even: info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Melchior van Tweel

Groet, Melchior
www.melchiorvantweel.nl

Maarten Hotting

Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.
Groet,
Maarten

Maarten Hotting

+ Crash bij openen kaart. Rapport verzonden
Groet,
Maarten

hiskodevries

Alex zit op een GPRS lijntje in de extremadura. Maar hij is toch bezig om deze versie te repareren. De bitjes zullen wel met een ezel worden vervoerd dus kan wat langer duren dan jullie gewend zijn.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

hiskodevries

Checken de mensen even waarbij de app bij starten al crashd of dat bij de update verholpen is.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op april 22, 2019, 12:45:26 PM
Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.

Welke knop, welke android versie
Ik gebruik de functie meerdere malen per dag
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op april 22, 2019, 15:13:19 PM
Checken de mensen even waarbij de app bij starten al crashd of dat bij de update verholpen is.

Nog niemand die getest heeft of de update werkt??
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:53:45 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 22, 2019, 12:45:26 PM
Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.

Welke knop, welke android versie
Ik gebruik de functie meerdere malen per dag
Android versie 9.
Knop op het hoofdscherm, bij mij gebeurd er niets als ik erop klik.
Groet,
Maarten

Michiel en Milka

Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:54:30 PM
Citaat van: hiskodevries op april 22, 2019, 15:13:19 PM
Checken de mensen even waarbij de app bij starten al crashd of dat bij de update verholpen is.

Nog niemand die getest heeft of de update werkt??
Gistermiddag rond 14:15 geupdate. Crasht weer bij opstarten. Samsung S4 mini. Android 4.4.2. Weer eens met opschrijfboekje het veld in  ;)
Groet, Michiel

Alex Kwak

Zojuist update 7.25.2 in Google Play gezet. Ik zit met extreem slecht internet, dus hopelijk is het hiermee verholpen!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Jan Mudde

Hoi Alex/Hisko, het lukt mij niet om Noordse Kwikstaart in te voeren. Inmiddels de hele soorten database al leeg gemaakt en o.a. Vogels NL en Vogels Europa opnieuw gedownload. In de instellingen staan beide soortgroepen op "alles weergeven" en in beide soortgroepen staat ook alles wat betreft "soorten, ondersoorten, hybriden, escape" etc. aangevinkt. Zowel op alle letters als op alleen beginletters laten zoeken. Enige optie die ik tevoorschijn krijg is "Noordse Kwikstaart X Gele Kwikstaart". Ik doe waarschijnlijk iets niet goed maar zie even niet wat ik dan verkeerd doe. Samsung Galaxy S7, Android 8.0 ObsMapp 7.25.2. Grtz, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jan Mudde op april 24, 2019, 07:13:48 AM
Hoi Alex/Hisko, het lukt mij niet om Noordse Kwikstaart in te voeren. Inmiddels de hele soorten database al leeg gemaakt en o.a. Vogels NL en Vogels Europa opnieuw gedownload. In de instellingen staan beide soortgroepen op "alles weergeven" en in beide soortgroepen staat ook alles wat betreft "soorten, ondersoorten, hybriden, escape" etc. aangevinkt. Zowel op alle letters als op alleen beginletters laten zoeken. Enige optie die ik tevoorschijn krijg is "Noordse Kwikstaart X Gele Kwikstaart". Ik doe waarschijnlijk iets niet goed maar zie even niet wat ik dan verkeerd doe. Samsung Galaxy S7, Android 8.0 ObsMapp 7.25.2. Grtz, Jan Mudde

Heb je onder "Soortgroep-instellingen" ook "Ondersoort" aangevinkt staan? (Ik kan hem namelijk wel invoeren als Noordse Kwikstaart & Gele Kwikstaart Ssp Thunbergi).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Mudde

Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 24, 2019, 07:55:29 AM
Citaat van: Jan Mudde op april 24, 2019, 07:13:48 AM
Hoi Alex/Hisko, het lukt mij niet om Noordse Kwikstaart in te voeren. Inmiddels de hele soorten database al leeg gemaakt en o.a. Vogels NL en Vogels Europa opnieuw gedownload. In de instellingen staan beide soortgroepen op "alles weergeven" en in beide soortgroepen staat ook alles wat betreft "soorten, ondersoorten, hybriden, escape" etc. aangevinkt. Zowel op alle letters als op alleen beginletters laten zoeken. Enige optie die ik tevoorschijn krijg is "Noordse Kwikstaart X Gele Kwikstaart". Ik doe waarschijnlijk iets niet goed maar zie even niet wat ik dan verkeerd doe. Samsung Galaxy S7, Android 8.0 ObsMapp 7.25.2. Grtz, Jan Mudde

Heb je onder "Soortgroep-instellingen" ook "Ondersoort" aangevinkt staan? (Ik kan hem namelijk wel invoeren als Noordse Kwikstaart & Gele Kwikstaart Ssp Thunbergi).

Hoi Bart, yep staat aangevinkt en de optie die jij noemt is precies wat ik ook kan. Echter taxon Noordse Kwikstaart s.s. kan ik dus niet in de lijsten Vogels NL en Vogels Europa vinden. Grtz, Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on