Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Maarten Hotting

Vanmorgen een waarneming ingevoerd en even in het info-scherm gekeken van die waarneming.
Bij locatie stond de tekst "bereken locatie", normaal als die tekst er staat en ik klik erop wordt de naam van de locatie weergegeven.
Dit keer kreeg ik een pop-up met de tekst "Internet", hoewel ik 4G had zal mijn internet-verbinding mogelijk even niet goed zijn geweest?
Maar de melding is nogal vaag, misschien kan die tekst wat duidelijker?
Toen ik later weer in het info-scherm keek werd de naam van de locatie wel gewoon weer gegeven.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op augustus 06, 2018, 15:49:04 PM
Vanmorgen een waarneming ingevoerd en even in het info-scherm gekeken van die waarneming.
Bij locatie stond de tekst "bereken locatie", normaal als die tekst er staat en ik klik erop wordt de naam van de locatie weergegeven.
Dit keer kreeg ik een pop-up met de tekst "Internet", hoewel ik 4G had zal mijn internet-verbinding mogelijk even niet goed zijn geweest?
Maar de melding is nogal vaag, misschien kan die tekst wat duidelijker?
Toen ik later weer in het info-scherm keek werd de naam van de locatie wel gewoon weer gegeven.

Bedankt voor de melding, kijk ik naar
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

En ik heb al een paar keer gehad dat mijn GPS blijft hangen. Ik weet niet precies wanneer het gebeurd, maar dat zal ik eens testen.
Ik heb het idee dat het gebeurd als het invoerscherm openstaat en het scherm van de telefoon op zwart.
Om vervolgens weer een nieuwe locatie te krijgen moet ik Obsmapp helemaal afsluiten en opnieuw starten.
Groet,
Maarten

OlivierO

Citaat van: Maarten Hotting op augustus 06, 2018, 19:09:32 PM
En ik heb al een paar keer gehad dat mijn GPS blijft hangen. Ik weet niet precies wanneer het gebeurd, maar dat zal ik eens testen.
Ik heb het idee dat het gebeurd als het invoerscherm openstaat en het scherm van de telefoon op zwart.
Om vervolgens weer een nieuwe locatie te krijgen moet ik Obsmapp helemaal afsluiten en opnieuw starten.

En werkt de GPS in bijvoorbeeld google maps wel? Ik had iets gelijkaardig, dat de GPS soms héél goed ging en soms niet en alles daartussen. Het lag aan de telefoon, niet aan Obsmapp bij mij ...
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

j.simons

Citaat van: marcel234 op augustus 06, 2018, 08:07:55 AM
Citaat van: j.simons op augustus 05, 2018, 18:01:35 PM
Alleen bij opstarten controleren voldoet dus niet.
Een irritante meldingm zoals de meeste pop-ups. Ik hoop niet dat dit een oproep is om op meer plekken te controleren of de GPS wel aanstaat.
Het kan uitgezet worden..

Als het uitgezet kan worden hoor ik graag hoe.
De geavenceerde instelling toon gps melding is hiervoor niet van toepassing.

even voor de duidelijkheid.
bij het opstarten is er geen gps maar snel daarna wel dan blijft de app de melding tonen terwijl dat niet terecht is.
de gps is juist wel aangezet, dan is het dus een irritante melding.

Groeten Joost

Alex Kwak

Citaat van: j.simons op augustus 07, 2018, 19:06:45 PM
Als het uitgezet kan worden hoor ik graag hoe.

De melding is in 7.20 weggehaald.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

biokoen

Dag Alex,

Graag had ik u enkele bemerkingen willen doorgeven m.b.t. de werking van de app.
Zo is het in mijn geval al een hele tijd (half jaar?) niet meer mogelijk om bij kaarttype OSM te kiezen...
Ik kan de OSM-kaarten nog wel downloaden, maar kan ze niet meer instellen/activeren.
Graag had ik van u vernomen hoe dit verholpen kan worden?

Daarnaast vind ik de nieuwe update met de continue GPS niet bevorderlijk.
Buiten het feit dat dit te veel van de batterij vergt (en dus niet meer een hele dag mee kan als je lange dagen hebt met veel foto's), hanteert de GPS nu ook niet meer mijn "vaste locatie".
Als ik nu op het kaarticoon druk, kom ik ergens op de evenaar uit ipv op mijn thuislocatie.
Ook krijg ik nu vanaf de opstart van de app de constante melding te zien dat de gps niet actief is (en kan ik dus een deel van mijn scherm niet gebruiken)!
Graag had ik dit verholpen gezien (zowel GPS, alsook vaste locatie).

Bij de vorige update is het ook zo dat mijn gsm nu de foto dubbel opslaat.
De eerste keer bij het nemen van de foto (in cachegeheugen) en de tweede keer na het bijsnijden en toevoegen aan een waarneming.
Dit vertraagt natuurlijk ook de smartphone en zorgt voor het snel vollopen van het geheugen.

Voor de vorige update gebeurde het dikwijls dat mijn waarnemingen werden opgeladen, maar bij nazicht op de website waren de foto's weggevallen.
Ook gebeurde het toen dat ik per waarneming soms maar 1 foto kon toevoegen en bij het nemen van een tweede foto, werd de eerste overschreven...
Ik heb het na de laatste 2 à 3 updates gelukkig niet meer vastgesteld, maar mogelijk kan u daar nog eens naar kijken?

De snelheid van het inladen van de soortenlijsten blijft ook een probleem.
Doordat ik meerdere soortengroepen invoer, heb ik steeds de totale soortenlijst geactiveerd staan.
Dit heeft wel tot gevolg dat het soms een minuut duurt alvorens de lijst is ingeladen en ik een soort kan typen (waarna het soms nog eens een minuut duurt voordat de soort met die naam of beginletters wordt weergegeven).
Hetzelfde probleem stelt zich bij de selectie van de waardorganismen, doch dit wordt aanzienlijk versnelt door het selecteren uit enkel de planten (meest voorkomende waardorganisme).
Het opruimen van het cachegeheugen, het uitschakelen van onnodige apps (en GPS), het verwijderen van foto's van mijn GSM, enz. helpt wel om dit vlotter te laten verlopen; maar als er een "truc" zou zijn om dit nog sneller te kunnen doen, verneem ik het graag!

De recente toevoeging van de mogelijkheid om waardorganismen mee te laten opnemen in de lijst van waarnemingen is een positieve evolutie.
Als ik het goed heb, komen deze echter niet in de lijst van de op te laden waarnemingen in de app en kan je hierbij dus ook niet aangeven of het bijvoorbeeld om een escape gaat en kan je daarvan dan ook geen foto toevoegen.
Graag had ik deze mogelijkheid ook nog op korte termijn geïncorporeerd gezien in de app.
De mogelijkheid om te kunnen doorklikken op de website van de gast naar de gastheer zou ook de validatie ervan vergemakkelijken...

Groeten,
Koen

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op augustus 07, 2018, 19:29:10 PM
Citaat van: j.simons op augustus 07, 2018, 19:06:45 PM
Als het uitgezet kan worden hoor ik graag hoe.

De melding is in 7.20 weggehaald.

...maar niet helemaal goed, wordt in 7.20.2 gerepareerd.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
Zo is het in mijn geval al een hele tijd (half jaar?) niet meer mogelijk om bij kaarttype OSM te kiezen...
Ik kan de OSM-kaarten nog wel downloaden, maar kan ze niet meer instellen/activeren.

Ga naar de geavanceerde instellingen (ObsMapp -> Instellingen -> menu rechtsboven) en selecteer bij een van de kaart directories de map ".../org.obsmapp/files/obsmapp/osm/"
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
Daarnaast vind ik de nieuwe update met de continue GPS niet bevorderlijk.
Buiten het feit dat dit te veel van de batterij vergt (en dus niet meer een hele dag mee kan als je lange dagen hebt met veel foto's), hanteert de GPS nu ook niet meer mijn "vaste locatie".
Als ik nu op het kaarticoon druk, kom ik ergens op de evenaar uit ipv op mijn thuislocatie.
Ook krijg ik nu vanaf de opstart van de app de constante melding te zien dat de gps niet actief is (en kan ik dus een deel van mijn scherm niet gebruiken)!
Graag had ik dit verholpen gezien (zowel GPS, alsook vaste locatie).

Het komt voor dat er iets moet worden aangepast aan ObsMapp waar een aantal mensen blij mee is en sommige niet. In dit geval is deze aanpassing noodzakelijk voor het goed verlopen van transecten, en dat vinden we belangrijk.
De bug met de vaste locatie is in de eerstkomende update opgelost. Ook is de melding dan verdwenen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
Bij de vorige update is het ook zo dat mijn gsm nu de foto dubbel opslaat.
De eerste keer bij het nemen van de foto (in cachegeheugen) en de tweede keer na het bijsnijden en toevoegen aan een waarneming.
Dit vertraagt natuurlijk ook de smartphone en zorgt voor het snel vollopen van het geheugen.

Dat klopt. Sinds kort wordt ook op veler verzoek de originele foto opgeslagen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
Voor de vorige update gebeurde het dikwijls dat mijn waarnemingen werden opgeladen, maar bij nazicht op de website waren de foto's weggevallen.
Ook gebeurde het toen dat ik per waarneming soms maar 1 foto kon toevoegen en bij het nemen van een tweede foto, werd de eerste overschreven...
Ik heb het na de laatste 2 à 3 updates gelukkig niet meer vastgesteld, maar mogelijk kan u daar nog eens naar kijken?

Hier is inderdaad een probleem mee geweest, maar zou verholpen moeten zijn. Treedt het weer op, meld het dan.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
De snelheid van het inladen van de soortenlijsten blijft ook een probleem.
Doordat ik meerdere soortengroepen invoer, heb ik steeds de totale soortenlijst geactiveerd staan.
Dit heeft wel tot gevolg dat het soms een minuut duurt alvorens de lijst is ingeladen en ik een soort kan typen (waarna het soms nog eens een minuut duurt voordat de soort met die naam of beginletters wordt weergegeven).
Hetzelfde probleem stelt zich bij de selectie van de waardorganismen, doch dit wordt aanzienlijk versnelt door het selecteren uit enkel de planten (meest voorkomende waardorganisme).
Het opruimen van het cachegeheugen, het uitschakelen van onnodige apps (en GPS), het verwijderen van foto's van mijn GSM, enz. helpt wel om dit vlotter te laten verlopen; maar als er een "truc" zou zijn om dit nog sneller te kunnen doen, verneem ik het graag!

Als je echt alle soorten selecteert praat je over een lijst van 10.000den soorten. Hoe zinvol is dat? Kan je niet beter met een Verzamelgroep werken? Dan kies je de 3 of 4 meest gebruikte soorten, bij voorkeur zonder de planten aangezien die groep enorm groot is.
Welk toetel gebruik je overigens? Dat het opbouwen enkele seconden kan duren begrijp ik, maar een minuut heb ik nog nooit meegemaakt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
De recente toevoeging van de mogelijkheid om waardorganismen mee te laten opnemen in de lijst van waarnemingen is een positieve evolutie.
Als ik het goed heb, komen deze echter niet in de lijst van de op te laden waarnemingen in de app en kan je hierbij dus ook niet aangeven of het bijvoorbeeld om een escape gaat en kan je daarvan dan ook geen foto toevoegen.
Graag had ik deze mogelijkheid ook nog op korte termijn geïncorporeerd gezien in de app.

Dat zou inderdaad een mooie uitbreiding zijn. Helaas is het ook heel veel werk. het staat op de todo-lijst, maar tijd en dus geld is hierbij een probleem.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
De mogelijkheid om te kunnen doorklikken op de website van de gast naar de gastheer zou ook de validatie ervan vergemakkelijken...

Groeten,
Koen

Dat is niet 'des ObsMapps'  ;) dat zal je elders in dit forum moeten vragen.

Bedankt voor je opbouwende kritiek!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

biokoen

Dank je voor de hulp Alex!
De osm is alvast verholpen en ik kijk uit naar de 7.20.2! ;-)

biokoen

naast de osm kan ik ook geen geluiden toevoegen...
vermoedelijk moet ik daar ook gewoon een andere maplink voor selecteren?

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 09, 2018, 10:09:19 AM
naast de osm kan ik ook geen geluiden toevoegen...
vermoedelijk moet ik daar ook gewoon een andere maplink voor selecteren?

Hetzelfde verhaal, alleen kan ObsMapp (nog) niet zelf geluiden opnemen. Plaats de MP3's in een directory die je dan weer aangeeft in de geavanceerde instellingen, maar dan bij de geluiden uiteraard.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

biokoen

#1038
Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 08:34:34 AM
Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
De snelheid van het inladen van de soortenlijsten blijft ook een probleem.
Doordat ik meerdere soortengroepen invoer, heb ik steeds de totale soortenlijst geactiveerd staan.
Dit heeft wel tot gevolg dat het soms een minuut duurt alvorens de lijst is ingeladen en ik een soort kan typen (waarna het soms nog eens een minuut duurt voordat de soort met die naam of beginletters wordt weergegeven).
Hetzelfde probleem stelt zich bij de selectie van de waardorganismen, doch dit wordt aanzienlijk versnelt door het selecteren uit enkel de planten (meest voorkomende waardorganisme).
Het opruimen van het cachegeheugen, het uitschakelen van onnodige apps (en GPS), het verwijderen van foto's van mijn GSM, enz. helpt wel om dit vlotter te laten verlopen; maar als er een "truc" zou zijn om dit nog sneller te kunnen doen, verneem ik het graag!

Als je echt alle soorten selecteert praat je over een lijst van 10.000den soorten. Hoe zinvol is dat? Kan je niet beter met een Verzamelgroep werken? Dan kies je de 3 of 4 meest gebruikte soorten, bij voorkeur zonder de planten aangezien die groep enorm groot is.
Welk toetel gebruik je overigens? Dat het opbouwen enkele seconden kan duren begrijp ik, maar een minuut heb ik nog nooit meegemaakt.

Alex, ik gebruik een Samsung S5 mini.
Ik zal inderdaad eens moeten kijken voor een verzamelgroep.
Planten zullen er vermoedelijk wel bijzitten, evenals vogels, nachtvlinders en paddenstoelen (dus nog steeds vrij omvangrijk)...  :P
Eigenlijk denk ik dat ik daar zelfs niet mee ga toekomen, kijk maar op https://waarnemingen.be/user/profile/60682  ;)

biokoen

Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 08:30:24 AM
Citaat van: biokoen op augustus 08, 2018, 15:25:44 PM
Bij de vorige update is het ook zo dat mijn gsm nu de foto dubbel opslaat.
De eerste keer bij het nemen van de foto (in cachegeheugen) en de tweede keer na het bijsnijden en toevoegen aan een waarneming.
Dit vertraagt natuurlijk ook de smartphone en zorgt voor het snel vollopen van het geheugen.

Dat klopt. Sinds kort wordt ook op veler verzoek de originele foto opgeslagen.

Bestaat er een optie dat dit kan worden uitgeschakeld?
Ook staat de foto sinds de laatste update steeds 90° gedraaid...
Dat laatste vraagt een extra "klik" en vergeten velen terug recht te zetten met dus gekantelde foto's op de site tot gevolg. B-)

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 09, 2018, 10:13:10 AM
Ook staat de foto sinds de laatste update steeds 90° gedraaid...
Dat laatste vraagt een extra "klik" en vergeten velen terug recht te zetten met dus gekantelde foto's op de site tot gevolg. B-)

Daar zoek ik nog steeds een voorbeeld van! Kan je me zo'n originele foto toesturen (handig hè, dat dat gebeurt  ;) ) dan kan ik kijken wat er fout gaat.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

biokoen

Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 10:15:53 AM
Citaat van: biokoen op augustus 09, 2018, 10:13:10 AM
Ook staat de foto sinds de laatste update steeds 90° gedraaid...
Dat laatste vraagt een extra "klik" en vergeten velen terug recht te zetten met dus gekantelde foto's op de site tot gevolg. B-)

Daar zoek ik nog steeds een voorbeeld van! Kan je me zo'n originele foto toesturen (handig hè, dat dat gebeurt  ;) ) dan kan ik kijken wat er fout gaat.

De originele foto staat recht; maar als er een "obsmapp-foto" van wordt maakt, draait die 90°.
Ik heb zelf zo geen voorbeeld, maar kan wel verwijzen naar https://waarnemingen.be/waarneming/view/160655132

Alex Kwak

Citaat van: biokoen op augustus 09, 2018, 10:47:28 AM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 10:15:53 AM
Citaat van: biokoen op augustus 09, 2018, 10:13:10 AM
Ook staat de foto sinds de laatste update steeds 90° gedraaid...
Dat laatste vraagt een extra "klik" en vergeten velen terug recht te zetten met dus gekantelde foto's op de site tot gevolg. B-)

Daar zoek ik nog steeds een voorbeeld van! Kan je me zo'n originele foto toesturen (handig hè, dat dat gebeurt  ;) ) dan kan ik kijken wat er fout gaat.

De originele foto staat recht; maar als er een "obsmapp-foto" van wordt maakt, draait die 90°.
Ik heb zelf zo geen voorbeeld, maar kan wel verwijzen naar https://waarnemingen.be/waarneming/view/160655132

Ik heb het effect eerder gezien, maar zonder de originele foto kan ik niet zien waardoor dit wordt veroorzaakt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Nou heb ik iets stoms gedaan op mijn nieuwe telefoon (Samsung S8) en ik krijg het niet ongedaan gemaakt -> ik roep voor het eerst een afbeelding op in multimedia en daar verschijnt dus een optiemenu waarbij ik kan kiezen de afbeelding te openen met Galerij, Camera of ObsMapp. Die laatste leek me logisch en die klikte ik aan terwijl "altijd" aangevinkt stond. Als ik nu op een afbeelding klik springt ObsMapp naar het startscherm en krijg ik niets te zien. Ik denk dat het meer een probleem van de telefoon is dan van ObsMapp maar misschien kan iemand mij toch helpen (Ik kan niets vinden in de instellingen om dat te veranderen).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 09, 2018, 16:41:02 PM
Nou heb ik iets stoms gedaan op mijn nieuwe telefoon (Samsung S8) en ik krijg het niet ongedaan gemaakt -> ik roep voor het eerst een afbeelding op in multimedia en daar verschijnt dus een optiemenu waarbij ik kan kiezen de afbeelding te openen met Galerij, Camera of ObsMapp. Die laatste leek me logisch en die klikte ik aan terwijl "altijd" aangevinkt stond. Als ik nu op een afbeelding klik springt ObsMapp naar het startscherm en krijg ik niets te zien. Ik denk dat het meer een probleem van de telefoon is dan van ObsMapp maar misschien kan iemand mij toch helpen (Ik kan niets vinden in de instellingen om dat te veranderen).

Je opent nu een foto van ObsMapp met ObsMapp. Dat helpt niet.  ;)

Zo haal je dat weer weg:
Go to Settings.
Go to Apps.
Select the app that is currently the default launcher for a certain file type.
Scroll down to "Launch By Default".
Tap "Clear Defaults".
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Denk dat vermelding hier ook wel terecht is, want dit lijkt me ongewenst gedrag: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=434362.0
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op augustus 09, 2018, 19:46:05 PM
Denk dat vermelding hier ook wel terecht is, want dit lijkt me ongewenst gedrag: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=434362.0

Zou verholpen moeten zijn met update 7.20.2 die elk moment beschikbaar zal zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

SlechtValk

Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 20:07:58 PM
Zou verholpen moeten zijn met update 7.20.2 die elk moment beschikbaar zal zijn.

Dank voor de snelle fix, probleem lijkt opgelost.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op augustus 09, 2018, 22:08:39 PM
Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 20:07:58 PM
Zou verholpen moeten zijn met update 7.20.2 die elk moment beschikbaar zal zijn.

Dank voor de snelle fix, probleem lijkt opgelost.

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op augustus 09, 2018, 19:11:18 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op augustus 09, 2018, 16:41:02 PM
Nou heb ik iets stoms gedaan op mijn nieuwe telefoon (Samsung S8) en ik krijg het niet ongedaan gemaakt -> ik roep voor het eerst een afbeelding op in multimedia en daar verschijnt dus een optiemenu waarbij ik kan kiezen de afbeelding te openen met Galerij, Camera of ObsMapp. Die laatste leek me logisch en die klikte ik aan terwijl "altijd" aangevinkt stond. Als ik nu op een afbeelding klik springt ObsMapp naar het startscherm en krijg ik niets te zien. Ik denk dat het meer een probleem van de telefoon is dan van ObsMapp maar misschien kan iemand mij toch helpen (Ik kan niets vinden in de instellingen om dat te veranderen).

Je opent nu een foto van ObsMapp met ObsMapp. Dat helpt niet.  ;)

Zo haal je dat weer weg:
Go to Settings.
Go to Apps.
Select the app that is currently the default launcher for a certain file type.
Scroll down to "Launch By Default".
Tap "Clear Defaults".

Far out!!! Het is gelukt. Ik heb in het app-overzicht ObsMapp weer in de standaardinstelling gezet. Vervolgens kreeg ik bij het oproepen van een foto uit multimedia weer datzelfde menu maar nu heb ik gekozen voor "Galerij altijd" en hij doet het. Super bedankt Alex!  :duim:
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/