Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

mdumdumdu

Lijkt of het probleem zit in de soortenlijst vogels Nederland
Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

Alex Kwak

Citaat van: mdumdumdu op maart 16, 2018, 21:29:57 PM
Probleem nog steeds niet opgelost

Welke soort kan je niet vinden? Kan je een screenshot posten van de soortenlijst, en van de soortgroepinstellingen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

mdumdumdu

Hoe moet dat van de soortgroep instellingen?
Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

Alex Kwak

Citaat van: mdumdumdu op maart 17, 2018, 09:00:55 AM
Hoe moet dat van de soortgroep instellingen?

Zie de link die Hisko al stuurde
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

mdumdumdu

Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485


mdumdumdu

Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op maart 16, 2018, 22:28:50 PM
Citaat van: mdumdumdu op maart 16, 2018, 21:29:57 PM
Probleem nog steeds niet opgelost

Welke soort kan je niet vinden? Kan je een screenshot posten van de soortenlijst, en van de soortgroepinstellingen?

Ik kan nog steeds niet zien hoe de zeldzaamheid is ingesteld. Staat die op zeer zeldzaam?
En ik weet ook nog steeds niet welke soort je niet kan vinden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

mdumdumdu

Zeldzaanheid staat op algemeen. Ik kan meerdere soorten niet vinden. Sijs, keep, middelste zaagbekken enzovoort
Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

mdumdumdu

Menno den Uijl
Geniet binnen, maar wordt vrolijk buiten

https://waarneming.nl/user/lifelist/139485

Alex Kwak

Citaat van: mdumdumdu op maart 17, 2018, 09:50:14 AM
Dat was het heel erg bedankt!

Zou je nog wel even de "foto's" van je waarneming willen verwijderen?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: SlechtValk op maart 15, 2018, 15:01:43 PM
Het login-scherm is niet (goed) aangepast voor het donkere thema (en daardoor erg moeilijk leesbaar).
Zie bijgevoegde afbeelding.

Aangepast in de komende 7.18b2
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Johan op den Dries

Ik weet niet wat je allemaal met voice hebt aangepast de laatste maanden maar het werk echt een stuk beter!
Had het al een tijd niet meer gebruikt maar ben helemaal verrast :-) Top!
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op maart 20, 2018, 20:47:07 PM
Ik weet niet wat je allemaal met voice hebt aangepast de laatste maanden maar het werk echt een stuk beter!
Had het al een tijd niet meer gebruikt maar ben helemaal verrast :-) Top!

De herkenning gebeurt door Google, en dat zal steeds verbeterd worden (hoop ik)
De snelheid is wel verslechterd en daar ben ik juist nu mee bezig
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

VictorE

Citaat van: VictorE op februari 19, 2018, 19:50:59 PM
Ik ben er sinds kort achter gekomen dat de app Vogelgeluiden niet meer werkt op mijn telefoon (Samsung Galaxy A5), hij laat alleen nog maar de laatst afgespeelde soort horen... Anyway, ik wilde dus weer via Obsmapp (7.16) vogelgeluiden downloaden, maar dat wil niet helemaal lukken. Iedere keer dat ik wil downloaden (via WiFi) loopt hij alle soorten langs van de lijst die ik wil downloaden en blijft daaronder staan 0 soorten; 0 geluiden. Ik dacht in eerste instantie dat ik ze wellicht al eens had gedownload, maar als ik naar multimedia ga krijg ik een leeg scherm en kan ook nergens op zoeken. Is dit een bekende bug met een goede oplossing?

Groeten,
Victor

Inmiddels 7.17.5 op mijn telefoon staan. Hierbij is blijkbaar het downloaden van geluiden losgekoppelt van de rest van de multimedia downloads, prima! Wat me niet helemaal duidelijk was is dat je in de dropdown over voorkomen op 'Zeer zeldzaam' moet klikken om álle geluiden van NL te downloaden. Daar kwam ik dus pas achter na drie keer downloaden waarbij de laatste pas alles had gedownload. Wellicht dat dat wat duidelijker gemaakt kan worden door <= voor de mogelijkheden te plaatsen?

Een andere vraag, komen hier ook nog uitbreidingen voor wat betreft andere landen/regio's? Voorheen heb ik de Vogelgeluiden app veelvuldig gebruikt op en vooral ook vóór een vakantie, maar die werkt dus niet meer. Zou naar mijn idee een goede toevoeging zijn!

Alex Kwak

Citaat van: VictorE op maart 21, 2018, 12:31:59 PM
Een andere vraag, komen hier ook nog uitbreidingen voor wat betreft andere landen/regio's?

Je kan de geluiden downloaden voor alle vogellijsten die je op je toestel hebt staan.
Dus eerst bijvoorbeeld de vogellijst van Gambia downloaden, en daarna kan je die lijst gebruiken om e vogelgeluiden er bij te downloaden.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

VictorE

Citaat van: Alex Kwak op maart 21, 2018, 12:36:19 PM
Citaat van: VictorE op maart 21, 2018, 12:31:59 PM
Een andere vraag, komen hier ook nog uitbreidingen voor wat betreft andere landen/regio's?

Je kan de geluiden downloaden voor alle vogellijsten die je op je toestel hebt staan.
Dus eerst bijvoorbeeld de vogellijst van Gambia downloaden, en daarna kan je die lijst gebruiken om e vogelgeluiden er bij te downloaden.

Duidelijk dank voor de uitleg. Ik begrijp het alleen toch nog niet helemaal wat betreft de zeldzaamheid dropdown. Ik heb vanmorgen gekozen voor de Vogels van Zuid-Afrika en bij voorkomen Zeer Zeldzaam gekozen. Toen kreeg ik maar een kleine download en heel veel soorten die ik wel verwacht had stonden er niet tussen. Is het dan dus zo dat als je alle soorten van een bepaalde vogelgroep wil hebben je iedere optie uit het voorkomen dropdown lijstje afzonderlijk moet downloaden?

Groet,
Victor

Alex Kwak

Citaat van: VictorE op maart 22, 2018, 13:38:51 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 21, 2018, 12:36:19 PM
Citaat van: VictorE op maart 21, 2018, 12:31:59 PM
Een andere vraag, komen hier ook nog uitbreidingen voor wat betreft andere landen/regio's?

Je kan de geluiden downloaden voor alle vogellijsten die je op je toestel hebt staan.
Dus eerst bijvoorbeeld de vogellijst van Gambia downloaden, en daarna kan je die lijst gebruiken om e vogelgeluiden er bij te downloaden.

Duidelijk dank voor de uitleg. Ik begrijp het alleen toch nog niet helemaal wat betreft de zeldzaamheid dropdown. Ik heb vanmorgen gekozen voor de Vogels van Zuid-Afrika en bij voorkomen Zeer Zeldzaam gekozen. Toen kreeg ik maar een kleine download en heel veel soorten die ik wel verwacht had stonden er niet tussen. Is het dan dus zo dat als je alle soorten van een bepaalde vogelgroep wil hebben je iedere optie uit het voorkomen dropdown lijstje afzonderlijk moet downloaden?

Groet,
Victor

Door opmerkingen van jou en anderen hebben we de teksten aangepast. Over een paar dagen na de update is het duidelijker!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

VictorE

Citaat van: Alex Kwak op maart 22, 2018, 13:42:04 PM
Citaat van: VictorE op maart 22, 2018, 13:38:51 PM
Citaat van: Alex Kwak op maart 21, 2018, 12:36:19 PM
Citaat van: VictorE op maart 21, 2018, 12:31:59 PM
Een andere vraag, komen hier ook nog uitbreidingen voor wat betreft andere landen/regio's?

Je kan de geluiden downloaden voor alle vogellijsten die je op je toestel hebt staan.
Dus eerst bijvoorbeeld de vogellijst van Gambia downloaden, en daarna kan je die lijst gebruiken om e vogelgeluiden er bij te downloaden.

ok, we wachten het af ;). ik ben weer eens te snel/te ongeduldig denk ik :)

Duidelijk dank voor de uitleg. Ik begrijp het alleen toch nog niet helemaal wat betreft de zeldzaamheid dropdown. Ik heb vanmorgen gekozen voor de Vogels van Zuid-Afrika en bij voorkomen Zeer Zeldzaam gekozen. Toen kreeg ik maar een kleine download en heel veel soorten die ik wel verwacht had stonden er niet tussen. Is het dan dus zo dat als je alle soorten van een bepaalde vogelgroep wil hebben je iedere optie uit het voorkomen dropdown lijstje afzonderlijk moet downloaden?

Groet,
Victor

Door opmerkingen van jou en anderen hebben we de teksten aangepast. Over een paar dagen na de update is het duidelijker!

Jan Borst

Hey Alex,

Vanochtend geüpdate naar 7.18b5, hij vroeg ook om de soortenlijsten bij te werken. En sindsdien doet speech het niet  meer. Hij "luistert" wel goed, dus er komt bijv wel "Merel" te staan, maar vervolgens niet opgeslagen: Merel.

SlechtValk

Citaat van: Jan Borst op maart 23, 2018, 13:01:45 PM
Hey Alex,

Vanochtend geüpdate naar 7.18b5, hij vroeg ook om de soortenlijsten bij te werken. En sindsdien doet speech het niet  meer. Hij "luistert" wel goed, dus er komt bijv wel "Merel" te staan, maar vervolgens niet opgeslagen: Merel.

Dit kan ik bevestigen. In rood komt er te staan (met een afkeurende piep) dat de waarneming niet is opgeslagen.
Overigens werkte het wel VOOR ik de soortenlijst geupdate had (ik werd er niet om gevraagd om dit te updaten, maar heb het handmatig gedaan).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Alex Kwak

#921
Citaat van: SlechtValk op maart 23, 2018, 14:09:31 PM
Citaat van: Jan Borst op maart 23, 2018, 13:01:45 PM
Hey Alex,

Vanochtend geüpdate naar 7.18b5, hij vroeg ook om de soortenlijsten bij te werken. En sindsdien doet speech het niet  meer. Hij "luistert" wel goed, dus er komt bijv wel "Merel" te staan, maar vervolgens niet opgeslagen: Merel.

Dit kan ik bevestigen. In rood komt er te staan (met een afkeurende piep) dat de waarneming niet is opgeslagen.
Overigens werkte het wel VOOR ik de soortenlijst geupdate had (ik werd er niet om gevraagd om dit te updaten, maar heb het handmatig gedaan).

Bedankt voor het melden. Beetje bizar omdat deze beta met name voor Speech bedoeld was. Ik ga kijken wat er mis is gegaan.
VERDERE INFO IN HET BETA_KANAAL
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Vandaag ge-update. Obsmapp loopt zo goed als vast, de soortenlijsten vernieuwen wanneer dat wordt gevraagd gaat ook niet.

Handmatig moeten uitschakelen. Geen rapport verzonden.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op april 01, 2018, 13:48:38 PM
Vandaag ge-update. Obsmapp loopt zo goed als vast, de soortenlijsten vernieuwen wanneer dat wordt gevraagd gaat ook niet.

Handmatig moeten uitschakelen. Geen rapport verzonden.

Graag iets meer info. je geeft aan dat ObsMapp vastloopt, maar wel vraagt om soortenlijsten te updaten? Heb je ObsMapp opnieuw opgestart? Heb je je toestel een keer herstart?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op april 01, 2018, 13:54:04 PM
Citaat van: OlivierO op april 01, 2018, 13:48:38 PM
Vandaag ge-update. Obsmapp loopt zo goed als vast, de soortenlijsten vernieuwen wanneer dat wordt gevraagd gaat ook niet.

Handmatig moeten uitschakelen. Geen rapport verzonden.

Graag iets meer info. je geeft aan dat ObsMapp vastloopt, maar wel vraagt om soortenlijsten te updaten? Heb je ObsMapp opnieuw opgestart? Heb je je toestel een keer herstart?

Dag Alex. Klopt, ik heb Obsmapp helemaal handmatig afgesloten en dan weer opgestart. De tweede keer ging het wel goed (na een tijd). Toen stelde het dus voor om de lijsten te updaten. Maar dat liep ook vast.

Ik heb mijn telefoon nog niet opnieuw opstart. Samsung Galaxy A3, alle updates.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op april 01, 2018, 20:30:13 PM
De tweede keer ging het wel goed (na een tijd).

Wat voor scherm zag je eerst, wat gebeurde er 'na een tijd'?

Citaat van: OlivierO op april 01, 2018, 20:30:13 PM
Toen stelde het dus voor om de lijsten te updaten. Maar dat liep ook vast.

Waaraan merkte je dat het vast liep?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op april 01, 2018, 20:30:13 PM
Dag Alex. Klopt, ik heb Obsmapp helemaal handmatig afgesloten en dan weer opgestart. De tweede keer ging het wel goed (na een tijd). Toen stelde het dus voor om de lijsten te updaten. Maar dat liep ook vast.

Ik heb mijn telefoon nog niet opnieuw opstart. Samsung Galaxy A3, alle updates.

Probeer eens ObsMapp te starten zonder dat je toestel een WiFi verbinding heeft.
Start 'ie dan wel snel op?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Vandaag heel de dag zonder enig probleem kunnen gebruiken!

Met "na een tijd" bedoel ik dat het startscherm op den duur over ging naar de tegels. Hij bleef hangen bij het startscherm dus. Dat balkje gaat normaal één keer helemaal vol blauw lopen en dan is het opstart. Nu bleef het een hele tijd lopen (ik heb niet getimed). Ik zou verwachten dat, als dat op welke rede dan ook langer moet duren, dat er dan een melding komt dat het iets aan het doen is.

Ik merkte dat het vastliep omdat het zei Obsmapp is gestopt.  :lol:
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op april 02, 2018, 18:23:25 PM
Vandaag heel de dag zonder enig probleem kunnen gebruiken!

Waarschijnlijk heb je inmiddels 7.18.1?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op april 02, 2018, 21:43:24 PM
Citaat van: OlivierO op april 02, 2018, 18:23:25 PM
Vandaag heel de dag zonder enig probleem kunnen gebruiken!

Waarschijnlijk heb je inmiddels 7.18.1?

Ah, nee! Ik zag daarstraks in het veld dat er dingen wilden updaten, maar dat heb ik niet gedaan om dat ik op dataverkeer zat. Gewoon 7.18 dus nog.  :-\
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.