Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 13:22:32 PM
Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 13:11:57 PM
Als ik aan het GGG van Mechelen sta en de module "omgeving" gebruik, komt er nergens de Krombekstrandloper tevoorschijn in de lijsten.

Afstand en dagen geleden stond zeker goed, ik heb ook gezocht bij zeldzaamheid. Andere soorten komen wel tevoorschijn, maar ik weet dus niet wat er nog ontbreekt, en zo mis je misschien wel meer als je die module gebruikt.

Er worden daar heel veel waarnemingen gedaan, en dan kan niet alles getoond worden. Het aantal waarnemingen is even uit m'n hoofd gelimiteerd op 100.

Ahzo. Dat is natuurlijk wel een stevige beperking en zeer handig om te weten. Is het met dat in het achterhoofd dan een idee om de mogelijkheid te voorzien om per dag geleden, dus niet alle dagen geleden te selecteren? Bijvoorbeeld dus de waarnemingen van eergisteren en dus niet van gisteren én eergisteren op te roepen? Of kan die limiet hoger ingesteld worden?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 15:09:39 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 13:22:32 PM
Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 13:11:57 PM
Als ik aan het GGG van Mechelen sta en de module "omgeving" gebruik, komt er nergens de Krombekstrandloper tevoorschijn in de lijsten.

Afstand en dagen geleden stond zeker goed, ik heb ook gezocht bij zeldzaamheid. Andere soorten komen wel tevoorschijn, maar ik weet dus niet wat er nog ontbreekt, en zo mis je misschien wel meer als je die module gebruikt.

Er worden daar heel veel waarnemingen gedaan, en dan kan niet alles getoond worden. Het aantal waarnemingen is even uit m'n hoofd gelimiteerd op 100.

Ahzo. Dat is natuurlijk wel een stevige beperking en zeer handig om te weten. Is het met dat in het achterhoofd dan een idee om de mogelijkheid te voorzien om per dag geleden, dus niet alle dagen geleden te selecteren? Bijvoorbeeld dus de waarnemingen van eergisteren en dus niet van gisteren én eergisteren op te roepen? Of kan die limiet hoger ingesteld worden?

In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 15:14:54 PM
In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 16:41:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 15:14:54 PM
In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.

Ik begrijp je wel, maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker totaal onlogisch.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 16:50:57 PM
Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 16:41:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 15:14:54 PM
In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.

Ik begrijp je wel, maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker totaal onlogisch.

Voor mij ook hoor! Ik wil alleen voorkomen dat ik dingen mis in die lijsten omdat het aantal dat wordt weergegeven beperkt is. Ik zou dus een lijst willen tevoorschijn kunnen halen waarvan ik wéét dat het alles omvat. Nu moet ik er standaard vanuit gaan dat er dingen gaan ontbreken en dan is het nut wel een heel pak minder.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 16:57:34 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 16:50:57 PM
Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 16:41:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 15:14:54 PM
In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.

Ik begrijp je wel, maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker totaal onlogisch.

Voor mij ook hoor! Ik wil alleen voorkomen dat ik dingen mis in die lijsten omdat het aantal dat wordt weergegeven beperkt is. Ik zou dus een lijst willen tevoorschijn kunnen halen waarvan ik wéét dat het alles omvat. Nu moet ik er standaard vanuit gaan dat er dingen gaan ontbreken en dan is het nut wel een heel pak minder.

Ik ga met Hisko overleggen of het technisch haalbaar is om het aantal op te halen waarnemingen (nog) verder op te schroeven.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 17:07:46 PM
Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 16:57:34 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 16:50:57 PM
Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 16:41:54 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 29, 2017, 15:14:54 PM
In het eerste scherm dat je krijgt bij de waarnemingen in de omgeving kan je het aantal dagen kiezen...

Ja, dat weet ik, maar als het aantal waarnemingen dat wordt weergegeven beperkt is, dan lijkt het mij handig dat je kan selecteren op dagen geleden, bijvoorbeeld alléén waarnemingen van 4 dagen geleden. Nu is het zo dat je bij instelling 4 je alles van vandaag, gisteren, eergisteren én de dag daarvoor krijgt, waarbij je dus héél snel aan die 100 waarnemingen zit.

Ik begrijp je wel, maar dat lijkt mij voor de gemiddelde gebruiker totaal onlogisch.

Voor mij ook hoor! Ik wil alleen voorkomen dat ik dingen mis in die lijsten omdat het aantal dat wordt weergegeven beperkt is. Ik zou dus een lijst willen tevoorschijn kunnen halen waarvan ik wéét dat het alles omvat. Nu moet ik er standaard vanuit gaan dat er dingen gaan ontbreken en dan is het nut wel een heel pak minder.

Ik ga met Hisko overleggen of het technisch haalbaar is om het aantal op te halen waarnemingen (nog) verder op te schroeven.

Eventueel de waarnemingen per soort beperken? Of op familie selecteren?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

hiskodevries

#757
Deze wensen worden prima met https://m.waarneming.nl/index.php#/user_sightings.php? gedekt.
Ik snap de wensen van Olivier niet zo, ik kan mij heugen dat Olivier ook graag heeft dat de gps zo weinig mogelijk doet omdat dit data verkeer kost, aan de andere kant komt de vraag om oude waarnemingen (met multimedia?) op te halen. Dat laatste gaat aanzienlijk meer dataverkeer kosten.
In nederland hebben de meeste bundels al een forse databundel, maar geen idee hoe dit daar buiten is.
Op een gegeven moment zal bij het ontwikkelen van de apps toch worden gekozen om zoveel mogelijk online te gaan doen.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jo Seegers

Wanneer het probleem begonnen is weet ik niet. Maar afgelopen week wilde ik de OSM kaart van Duitsland gebruiken. Die was er niet. Hij staat ook niet vermeld onder Europa. Moet ik hem nou met de hand gaan installeren?
Ander probleem. Als ik de OSM kaart van Frankrijk wil downloaden gaat hij van 0% onmiddellijk naar 100% en weer terug. En dat blijft zo doorgaan. Ik moet Obsmapp stoppen via het Instelling-> Apps menu.
Kan ik zelf iets doen om e.e.a. in orde te krijgen?

M.v.g.
Jo

OlivierO

Citaat van: hiskodevries op september 30, 2017, 16:31:25 PM
Deze wensen worden prima met https://m.waarneming.nl/index.php#/user_sightings.php? gedekt.
Ik snap de wensen van Olivier niet zo, ik kan mij heugen dat Olivier ook graag heeft dat de gps zo weinig mogelijk doet omdat dit data verkeer kost, aan de andere kant komt de vraag om oude waarnemingen (met multimedia?) op te halen. Dat laatste gaat aanzienlijk meer dataverkeer kosten.
In nederland hebben de meeste bundels al een forse databundel, maar geen idee hoe dit daar buiten is.
Op een gegeven moment zal bij het ontwikkelen van de apps toch worden gekozen om zoveel mogelijk online te gaan doen.

Dag Hisko. Dat heb je fout onthouden. Het kost batterij, dat is waar ik het over had, en zeker als het niet werkt is dat niet wenselijk. Over dataverkeer heb ik nog nooit gesproken alsof dat een probleem zou zij. Een GPS gebruikt trouwens geen dataverkeer.

Wat ik wel onhandig vind, is dat je een lijstje oproept en per definitie weet je dat het onvolledig is. Zeker als dan soorten die je nog niet gezien hebt ontbreken, is het nut van deze functie zowat weg. Het zou dus handig zijn niet alle waarnemingen van alle soorten weer te geven (als er beperking is), maar van elke soort één waarneming bijvoorbeeld.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: Jo Seegers op oktober 11, 2017, 21:59:53 PM
Wanneer het probleem begonnen is weet ik niet. Maar afgelopen week wilde ik de OSM kaart van Duitsland gebruiken. Die was er niet. Hij staat ook niet vermeld onder Europa. Moet ik hem nou met de hand gaan installeren?
Ander probleem. Als ik de OSM kaart van Frankrijk wil downloaden gaat hij van 0% onmiddellijk naar 100% en weer terug. En dat blijft zo doorgaan. Ik moet Obsmapp stoppen via het Instelling-> Apps menu.
Kan ik zelf iets doen om e.e.a. in orde te krijgen?

Ik maak deze dagen eerst Texel even onveilig, en kijk daarna naar dit probleem!  :blink:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 11, 2017, 22:24:31 PM
Citaat van: Jo Seegers op oktober 11, 2017, 21:59:53 PM
Wanneer het probleem begonnen is weet ik niet. Maar afgelopen week wilde ik de OSM kaart van Duitsland gebruiken. Die was er niet. Hij staat ook niet vermeld onder Europa. Moet ik hem nou met de hand gaan installeren?
Ander probleem. Als ik de OSM kaart van Frankrijk wil downloaden gaat hij van 0% onmiddellijk naar 100% en weer terug. En dat blijft zo doorgaan. Ik moet Obsmapp stoppen via het Instelling-> Apps menu.
Kan ik zelf iets doen om e.e.a. in orde te krijgen?

Ik maak deze dagen eerst Texel even onveilig, en kijk daarna naar dit probleem!  :blink:

Duitsland wordt momenteel niet aangeboden door de betreffende site, gewoon even geduld hebben. Frankrijk is te groot geworden voor ObsMapp, ik heb een aanpassing gedaan zodat hij toch weer mini of meer te downloaden is. Komt in de eerstvolgende update.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Of het generiek is weet ik niet, maar het volgende deed zich voor.
Ik voer een gewone tuinslak in een kies bij foto voor 'foto maken' als ik dan de foto gemaakt en bevestig heb zijn alle soortgegevens weg en kan ik de waarneming niet opslaan. 7.14.3b5
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op oktober 15, 2017, 16:17:11 PM
Of het generiek is weet ik niet, maar het volgende deed zich voor.
Ik voer een gewone tuinslak in een kies bij foto voor 'foto maken' als ik dan de foto gemaakt en bevestig heb zijn alle soortgegevens weg en kan ik de waarneming niet opslaan. 7.14.3b5

Niet reproduceerbaar...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wouterbosgra

Soort-van-bugje: Ergens enkele maanden geleden is er een aanpassing doorgevoerd in de sortering van soorten, waardoor exacte matches hoger komen te staan. Dat is heel prettig. Ik ben nu echter overgegaan op de sortering 'laatst ingevoerde soort bovenaan', en daar wordt deze fix ook doorgevoerd, waardoor de resultaten heel onlogisch worden. Je hebt nl de exacte matches helemaal bovenaan, en daarna de laatst ingevoerde soorten. De fix moet in dit scenario wel worden doorgevoerd, maar voordat de sortering op laatste invoerdatum plaatsvindt. Op die manier krijg je de meest ingevoerde soorten bovenaan, daaronder de exacte matches en dan de rest alfabetisch.

Daarnaast nog een wens: Laatst gekozen soorten eerst is al een stuk sneller en prettiger dan alfabetisch, maar wat je eigenlijk zou willen is natuurlijk meest gekozen soort bovenaan  ;D

OlivierO

Citaat van: wouterbosgra op oktober 17, 2017, 10:49:36 AM
Soort-van-bugje: Ergens enkele maanden geleden is er een aanpassing doorgevoerd in de sortering van soorten, waardoor exacte matches hoger komen te staan. Dat is heel prettig. Ik ben nu echter overgegaan op de sortering 'laatst ingevoerde soort bovenaan', en daar wordt deze fix ook doorgevoerd, waardoor de resultaten heel onlogisch worden. Je hebt nl de exacte matches helemaal bovenaan, en daarna de laatst ingevoerde soorten. De fix moet in dit scenario wel worden doorgevoerd, maar voordat de sortering op laatste invoerdatum plaatsvindt. Op die manier krijg je de meest ingevoerde soorten bovenaan, daaronder de exacte matches en dan de rest alfabetisch.

Daarnaast nog een wens: Laatst gekozen soorten eerst is al een stuk sneller en prettiger dan alfabetisch, maar wat je eigenlijk zou willen is natuurlijk meest gekozen soort bovenaan  ;D

Aanvullend hieraan (lijstjes sorteren): voor mijn gevoel is het niet nodig dat een lijst helemaal op "laatst gebruikt" wordt gesorteerd, maar bijvoorbeeld alleen de 1e 10. Het is op zich heel handig, maar als je dan een activiteit zoekt die je maar zelden gebruikt en onderaan staat het niet alfabetisch, dan is het heel lastig zoeken naar wat je juist moet hebben.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

wouterbosgra

Citaat van: OlivierO op oktober 17, 2017, 18:43:10 PM
Citaat van: wouterbosgra op oktober 17, 2017, 10:49:36 AM
Soort-van-bugje: Ergens enkele maanden geleden is er een aanpassing doorgevoerd in de sortering van soorten, waardoor exacte matches hoger komen te staan. Dat is heel prettig. Ik ben nu echter overgegaan op de sortering 'laatst ingevoerde soort bovenaan', en daar wordt deze fix ook doorgevoerd, waardoor de resultaten heel onlogisch worden. Je hebt nl de exacte matches helemaal bovenaan, en daarna de laatst ingevoerde soorten. De fix moet in dit scenario wel worden doorgevoerd, maar voordat de sortering op laatste invoerdatum plaatsvindt. Op die manier krijg je de meest ingevoerde soorten bovenaan, daaronder de exacte matches en dan de rest alfabetisch.

Daarnaast nog een wens: Laatst gekozen soorten eerst is al een stuk sneller en prettiger dan alfabetisch, maar wat je eigenlijk zou willen is natuurlijk meest gekozen soort bovenaan  ;D

Aanvullend hieraan (lijstjes sorteren): voor mijn gevoel is het niet nodig dat een lijst helemaal op "laatst gebruikt" wordt gesorteerd, maar bijvoorbeeld alleen de 1e 10. Het is op zich heel handig, maar als je dan een activiteit zoekt die je maar zelden gebruikt en onderaan staat het niet alfabetisch, dan is het heel lastig zoeken naar wat je juist moet hebben.

klinkt idd handig. in dat geval misschien wel de zoekresultaten een subtiel andere achlterlgrondkleur geven zodat je snel ziet waar de laatst/meest gekozen ophouden en de alfabetische lijst begint.

jeroenverburg

Een kleinigheidje: als ik een waarneming invoer en de tijd wil aanpassen, kan ik kiezen uit 'rollen' en 'intypen'. Bij typen gaat het fout: de minuten van de tijd die ik intyp worden niet gebruikt.
Het werkt wel als ik na de minuten weer terugga naar de uren. Blijkbaar wordt de ingevoerde waarde pas opgeslagen bij verlaten van het veld, en niet bij aantikken van OK.

Alex Kwak

Citaat van: jeroenverburg op oktober 17, 2017, 21:40:15 PM
Een kleinigheidje: als ik een waarneming invoer en de tijd wil aanpassen, kan ik kiezen uit 'rollen' en 'intypen'. Bij typen gaat het fout: de minuten van de tijd die ik intyp worden niet gebruikt.
Het werkt wel als ik na de minuten weer terugga naar de uren. Blijkbaar wordt de ingevoerde waarde pas opgeslagen bij verlaten van het veld, en niet bij aantikken van OK.

Wat voor toestel/android versie gebruik je?
Op mijn twee toestellen heb ik geen optie om het tijdstip in te typen...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jeroenverburg

Ik heb een Motorola Moto G Play, Android 6.0.1
Ik tik op het klokje in het invoerscherm, dan tik ik op de tijd, en dan tik ik op de minuten of de uren. Ik krijg dan het scherm zoals in de bijlage.

Alex Kwak

Citaat van: jeroenverburg op oktober 17, 2017, 23:18:43 PM
Ik heb een Motorola Moto G Play, Android 6.0.1
Ik tik op het klokje in het invoerscherm, dan tik ik op de tijd, en dan tik ik op de minuten of de uren. Ik krijg dan het scherm zoals in de bijlage.

Bedankt, dat zal iets zijn dat Motorola heeft verzonnen. Leuk al die Android-smaken  ;)
Aangezien ik het niet kan reproduceren moet ik kijken of het ergens gedocumenteerd is.
maar je begrijpt ook dat dit niet de hoogste prio heeft...

Bedankt voor je melding,
Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

APellemans

Sinds ik een nieuwe mobile heb, werkt de zoekfunctie in de pagina "Multimedia" niet meer. Ik kan op die pagina nog wel een soortnaam intypen, maar als ik op de knop "zoeken" druk (die heet op mijn mobiel trouwens "Ger."), gebeurt er niks (ik krijg wel een bliepje dat de knop is ingedrukt, dus het is geen storing in de touchscreen).

Dat kan ook best wel aan mijn mobiel liggen.

Het betreft een Samsung A5 met Android 7.0 samen met obsmapp 7.15.

Kan iemand me helpen ?
Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

Alex Kwak

Citaat van: APellemans op oktober 18, 2017, 13:54:15 PM
Sinds ik een nieuwe mobile heb, werkt de zoekfunctie in de pagina "Multimedia" niet meer. Ik kan op die pagina nog wel een soortnaam intypen, maar als ik op de knop "zoeken" druk (die heet op mijn mobiel trouwens "Ger."), gebeurt er niks (ik krijg wel een bliepje dat de knop is ingedrukt, dus het is geen storing in de touchscreen).

Dat kan ook best wel aan mijn mobiel liggen.

Het betreft een Samsung A5 met Android 7.0 samen met obsmapp 7.15.

Kan iemand me helpen ?

Kan je een schermafdrukje plaatsen? Een knop die anders heet verontrust mij  ;)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marijn

Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 08:06:12 AM
Citaat van: jeroenverburg op oktober 17, 2017, 23:18:43 PM
Ik heb een Motorola Moto G Play, Android 6.0.1
Ik tik op het klokje in het invoerscherm, dan tik ik op de tijd, en dan tik ik op de minuten of de uren. Ik krijg dan het scherm zoals in de bijlage.
Bedankt, dat zal iets zijn dat Motorola heeft verzonnen.
Ter info: ook op mijn Sony Xperia Z5, Android 7.1.1.
Sony heeft een zeer lichte skin, dus ik dacht, mede omdat ik het logisch en prettig vind dat je juist ook het keyboard kunt gebruiken in dit soort gevallen, eigenlijk dat dit stock-android-functionaliteit zou zijn.
Marijn Prins

APellemans

Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 14:00:28 PM
Kan je een schermafdrukje plaatsen? Een knop die anders heet verontrust mij  ;)

hieronder een schermafdruk.

Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

marcel123

Citaat van: APellemans op oktober 18, 2017, 13:54:15 PM
Sinds ik een nieuwe mobile heb
Ik heb een vergelijkbaar probleem, maar als ik de multimedia gedownload heb wordt er wel iets gevonden....

Alex Kwak

Citaat van: APellemans op oktober 18, 2017, 15:10:53 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 14:00:28 PM
Kan je een schermafdrukje plaatsen? Een knop die anders heet verontrust mij  ;)

hieronder een schermafdruk.

Die "Ger." staat gewoon voor "Gereed" oftewel "Klaar" en wordt verzonnen door jouw Android/toestel.
Maar de multimedia lijkt inderdaad wijlen te zijn. geen idee waardoor, ik kijk er naar!
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 16:44:25 PM
Citaat van: APellemans op oktober 18, 2017, 15:10:53 PM
Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 14:00:28 PM
Kan je een schermafdrukje plaatsen? Een knop die anders heet verontrust mij  ;)

hieronder een schermafdruk.

Die "Ger." staat gewoon voor "Gereed" oftewel "Klaar" en wordt verzonnen door jouw Android/toestel.
Maar de multimedia lijkt inderdaad wijlen te zijn. geen idee waardoor, ik kijk er naar!

De multimedia doet het gewoon, maar toont alleen de soorten waarvoor ook daadwerkelijk multimedia aanwezig is. Blijkbaar heb je de multimedia nog niet gedownload...
Een melding zou hier zeker op zijn plaats zijn, zet ik op de todo-lijst
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

APellemans

Citaat van: Alex Kwak op oktober 18, 2017, 16:47:42 PM

De multimedia doet het gewoon, maar toont alleen de soorten waarvoor ook daadwerkelijk multimedia aanwezig is. Blijkbaar heb je de multimedia nog niet gedownload...
Een melding zou hier zeker op zijn plaats zijn, zet ik op de todo-lijst

Het was idd te wijten aan het ontbreken van de multimedia. Sindsdien probeer ik die op een juiste manier te downloaden, maar dat gaat niet heel makkelijk. Downloaden van vogelgeluiden gaat niet via downloaden multimedia, maar bij een apart menu-item. Ik heb geen idee wat er dan gedownload wordt, maar bv geluiden van baardmannetjes staan er dan niet bij. Ik selecteer voor downloaden "Algemeen" (ik neem aan dat dan ook de zeldzame soorten worden gedownload ?) en groep "Vogels NL" (de enige groep die ik zie). Toch heb ik ook foto's van afrikaanse nimmerzatten. Voor mij is dit deel van de app een black box.

Ik ben overigens heel erg te spreken over het invoeren van waarnemingen, laat dat ook eens gezegd worden.
Alfred Pellemans


Je hebt grote vogels, kleine vogels en je hebt duiven (Bert van Ernie)

Alex Kwak

Citaat van: APellemans op oktober 18, 2017, 17:47:40 PM
Ik selecteer voor downloaden "Algemeen" (ik neem aan dat dan ook de zeldzame soorten worden gedownload ?) en groep "Vogels NL" (de enige groep die ik zie). Toch heb ik ook foto's van afrikaanse nimmerzatten.

Nee, je download dan alleen de algemene soorten. En dat de Afrikaanse Nimmerzat er ook tussen staat betekent dat ergens iemand die heeft ingevoerd in NL...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!