Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

martien van bergen

Als ik google op Motorola en sd card ontbreekt zie ik dat meer mensen problemen hebben gekregen na updates van android. Als ik dat zo lees moet ik een nieuwe telefoon van een ander merk gaan kopen. :angry:
mvg, martien

Flora- en Faunawerkgroep Gelderse Poort
http://www.geldersepoort.net

Lanius

Ik heb problemen als ik een waarneming wil invoeren. ik krijg bij de eerste waarneming die ik wil invoeren steeds de melding dat tijd van gps en toestel niet overeenkomen. Daarna sluit dat vak. Heel vervelend om in te voeren.


Dit gebeurt enkel bij de eerste waarneming die ik wil invoeren. De volgende lukken wel. Maar uiteraard vervelend, want obsmapp staat niet gans de tijd aan.

Ik heb eens de tijd en datum gecontroleerd op telefoon. Die klopt echter (zie je ook op dit screenshot).

Ik heb gemerkt dat als ik tijd en datum automatisch instel (netwerktijd gebruiken) ik die melding krijg. Als ik het handmatig instel (nochtans dezelfde tijd), krijg ik die melding niet
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op augustus 21, 2017, 10:37:42 AM
Ik heb problemen als ik een waarneming wil invoeren. ik krijg bij de eerste waarneming die ik wil invoeren steeds de melding dat tijd van gps en toestel niet overeenkomen. Daarna sluit dat vak. Heel vervelend om in te voeren.

Dit gebeurt enkel bij de eerste waarneming die ik wil invoeren. De volgende lukken wel. Maar uiteraard vervelend, want obsmapp staat niet gans de tijd aan.

Ik heb eens de tijd en datum gecontroleerd op telefoon. Die klopt echter (zie je ook op dit screenshot).

Ik heb gemerkt dat als ik tijd en datum automatisch instel (netwerktijd gebruiken) ik die melding krijg. Als ik het handmatig instel (nochtans dezelfde tijd), krijg ik die melding niet

Is een oud probleem dat over maand of zo waarschijnlijk automatisch is verholpen... zomertijd.
Ergens gaat er iets fout bij de combi: zomertijd, netwerktijd en instellingen op jouw toestel.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Lanius

Ok, bedankt. Ik heb tijdelijk een nieuw toestel. Met vorig toestel probleem nooit gehad.
Davy De Groote

Alex Kwak

Citaat van: Lanius op augustus 21, 2017, 10:53:08 AM
Ok, bedankt. Ik heb tijdelijk een nieuw toestel. Met vorig toestel probleem nooit gehad.

Mocht je er achter komen hoe dit probleem is te verhelpen dan hoor ik het graag. Ik heb het zelf ook nog nooit gehad, maar wel al meldingen van anderen gehad.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

In het detail-overzicht van een waarneming wordt sinds kort de naam van het gebied weergegeven.
Alleen als je daarna de locatie van de waarneming wijzigt naar een andere locatie blijft de naam van de vorige locatie staan en wordt niet aangepast.
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op augustus 23, 2017, 09:41:20 AM
In het detail-overzicht van een waarneming wordt sinds kort de naam van het gebied weergegeven.
Alleen als je daarna de locatie van de waarneming wijzigt naar een andere locatie blijft de naam van de vorige locatie staan en wordt niet aangepast.

Da's een goeie!  :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Bij paddenstoelen staan onder "kleed" een aantal beschrijvingen die eigenlijk onder "methode" horen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

sander bijsterbosch

Nadat ik via het nieuwe notification ding waarnemingen heb geupload verdwijnt hij niet. Als hij dan verdwijnt zlu top zijn...
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Alex Kwak

Citaat van: sander bijsterbosch op september 04, 2017, 22:29:02 PM
Nadat ik via het nieuwe notification ding waarnemingen heb geupload verdwijnt hij niet.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

Is dat niet de optie 'Toon notificatie-icoon' in het Geavanceerd-menu? Dan verschijnt er een melding van het aantal niet-geuploade waarnemingen op je startscherm van Android en het duurt altijd ff voor deze verdwijnt.

kroonvogel

Ik heb per ongeluk onder Toelichting een * ingedrukt en krijg nu bij al m'n waarnemingen de tekst die ik er achter had getypt. Ook als ik m weghaal verschijnt de eerdere tekst opnieuw. Wat te doen?
Groet Nico de Kroon

Alex Kwak

Citaat van: kroonvogel op september 05, 2017, 11:47:06 AM
Ik heb per ongeluk onder Toelichting een * ingedrukt en krijg nu bij al m'n waarnemingen de tekst die ik er achter had getypt. Ook als ik m weghaal verschijnt de eerdere tekst opnieuw. Wat te doen?
Groet Nico de Kroon

Voer een waarneming in zonder een * en je zult zien dat de opmerking verdwenen is
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

kroonvogel


Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

sander bijsterbosch

Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2017, 10:19:05 AM
Citaat van: sander bijsterbosch op september 04, 2017, 22:29:02 PM
Nadat ik via het nieuwe notification ding waarnemingen heb geupload verdwijnt hij niet.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Door op die melding te drukken upload je waarnemingen. Nadat ze zijn geupload verdwijnt melding helaas niet.
groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Alex Kwak

Citaat van: sander bijsterbosch op september 05, 2017, 13:49:15 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2017, 10:19:05 AM
Citaat van: sander bijsterbosch op september 04, 2017, 22:29:02 PM
Nadat ik via het nieuwe notification ding waarnemingen heb geupload verdwijnt hij niet.

Ik begrijp niet wat je bedoelt.

Door op die melding te drukken upload je waarnemingen. Nadat ze zijn geupload verdwijnt melding helaas niet.

Wat voor toestel heb je, met welke Android-versie?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

sander bijsterbosch

groeten,
Sander Bijsterbosch
www.mooinederland.weebly.com

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 02, 2017, 19:21:45 PM
Bij paddenstoelen staan onder "kleed" een aantal beschrijvingen die eigenlijk onder "methode" horen.

Werk de stamgegevens eens bij...
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2017, 15:27:21 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 02, 2017, 19:21:45 PM
Bij paddenstoelen staan onder "kleed" een aantal beschrijvingen die eigenlijk onder "methode" horen.

Werk de stamgegevens eens bij...

:duim: (Alles in orde weer  :blink: ).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Alex Kwak

Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 05, 2017, 18:36:30 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2017, 15:27:21 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 02, 2017, 19:21:45 PM
Bij paddenstoelen staan onder "kleed" een aantal beschrijvingen die eigenlijk onder "methode" horen.

Werk de stamgegevens eens bij...

:duim: (Alles in orde weer  :blink: ).

Raar, want ik zie net dat de fout wél in ObsMapp zit.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2017, 19:37:12 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 05, 2017, 18:36:30 PM
Citaat van: Alex Kwak op september 05, 2017, 15:27:21 PM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op september 02, 2017, 19:21:45 PM
Bij paddenstoelen staan onder "kleed" een aantal beschrijvingen die eigenlijk onder "methode" horen.

Werk de stamgegevens eens bij...

:duim: (Alles in orde weer  :blink: ).

Raar, want ik zie net dat de fout wél in ObsMapp zit.

Alleen "verzameld in collectie" zit nog onder gedrag, de anderen zijn weg.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Corryabbink

Waarom kan ik de de in Obsmapp opgeslagen waarnemingen niet meer wijzigen of per stuk verwijderen? Nooit eerder een probleem mee gehad.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Alex Kwak

Citaat van: Corryabbink op september 09, 2017, 00:25:33 AM
Waarom kan ik de de in Obsmapp opgeslagen waarnemingen niet meer wijzigen of per stuk verwijderen? Nooit eerder een probleem mee gehad.

Zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=395587.msg2109978#msg2109978
In de komende versie (en in de huidige beta-versie) is dit een slide-menu geworden
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Corryabbink

Citaat van: Alex Kwak op september 09, 2017, 10:06:16 AM
Citaat van: Corryabbink op september 09, 2017, 00:25:33 AM
Waarom kan ik de de in Obsmapp opgeslagen waarnemingen niet meer wijzigen of per stuk verwijderen? Nooit eerder een probleem mee gehad.

Zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=395587.msg2109978#msg2109978
In de komende versie (en in de huidige beta-versie) is dit een slide-menu geworden

Ik kan geen knop vinden :huh: :huh:
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Alex Kwak

Citaat van: Corryabbink op september 09, 2017, 10:26:01 AM
Citaat van: Alex Kwak op september 09, 2017, 10:06:16 AM
Citaat van: Corryabbink op september 09, 2017, 00:25:33 AM
Waarom kan ik de de in Obsmapp opgeslagen waarnemingen niet meer wijzigen of per stuk verwijderen? Nooit eerder een probleem mee gehad.

Zie https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=395587.msg2109978#msg2109978
In de komende versie (en in de huidige beta-versie) is dit een slide-menu geworden

Ik kan geen knop vinden :huh: :huh:

Is toch echt prima uitgelegd in de genoemde link. Anders installeer de beta: https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=383332.0
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Corryabbink

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

OlivierO

Als ik aan het GGG van Mechelen sta en de module "omgeving" gebruik, komt er nergens de Krombekstrandloper tevoorschijn in de lijsten.

Afstand en dagen geleden stond zeker goed, ik heb ook gezocht bij zeldzaamheid. Andere soorten komen wel tevoorschijn, maar ik weet dus niet wat er nog ontbreekt, en zo mis je misschien wel meer als je die module gebruikt.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op september 29, 2017, 13:11:57 PM
Als ik aan het GGG van Mechelen sta en de module "omgeving" gebruik, komt er nergens de Krombekstrandloper tevoorschijn in de lijsten.

Afstand en dagen geleden stond zeker goed, ik heb ook gezocht bij zeldzaamheid. Andere soorten komen wel tevoorschijn, maar ik weet dus niet wat er nog ontbreekt, en zo mis je misschien wel meer als je die module gebruikt.

Er worden daar heel veel waarnemingen gedaan, en dan kan niet alles getoond worden. Het aantal waarnemingen is even uit m'n hoofd gelimiteerd op 100.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!