Naar aanleiding van een topic op het vogelforum https://forum.waarneming.nl/index.php/topic,478275.0.html
Als je in Obsmapp 'alle soorten' hebt aanstaan en je wilt een Nonnetje invoeren, dan krijg je maar een keus. Dat blijkt dan de schelp te zijn en niet de vogel. Maar het is de admin die dat pas ziet/ontdekt. Hetzelfde gebeurt bij Hop. Je krijgt dan alleen de plant en niet de vogel. Dat lijkt me een soort van bug.
Bij invoer op de website staat bij de Hop resp (vogels) en (planten) achter de naam, dus dat kan een oplossingsrichting zijn, maar dan moet je wel eerst beide soorten zien.
Dat laatste zou ook in ObsMapp moeten gebeuren. Als dat niet het geval is is dat een regressie/bug.
Noteer maar een bug dan.

Ik heb even wat combinaties uitgeprobeerd.
0. In eerste instantie deed zich dit bij mij voor met de individuele soortgroepinstelling op 'weergave lokale naam'. Ik kan dan bij 'Alle soorten' of "verzamelgroep' instellen wat ik wil, maar ik krijg alleen de plant te zien.
1. Als je de soortgroepinstelling van zowel vogels als planten op 'weergave lokale en wetenschappelijke naam' zet maar bij 'alle soorten' de weergave op één naam, dan krijg je alleen de plant te zien
2. Als je de soortgroepinstelling van zowel vogels als planten op 'weergave lokale en wetenschappelijke naam zet' én bij 'alle soorten' de weergave op beide namen, dan krijg je zowel de plant als de vogel te zien.
3. Als je de soortgroepinstelling van zowel vogels als planten op 'weergave lokale en wetenschappelijke naam' zet maar bij 'verzamelgroep' (waaronder uiteraard planten en vogels) de weergave op een naam, dan krijg je alleen de plant te zien.
4. Als je de soortgroepinstelling van zowel vogels als planten op 'weergave lokale en wetenschappelijke naam' zet én bij 'verzamelgroep' (waaronder uiteraard planten en vogels) de weergave op beide namen, dan krijg je óók alleen de plant te zien.
Voor wat het waard is.