Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alex Kwak

Citaat van: Manon op juni 15, 2019, 23:37:51 PM
Waarom is de kwaliteit van de foto's / thumbnails die ik met de Obsapp maak zo slecht als ik die bekijk in het overzicht? Wanneer ik op de foto klik, opent een grotere versie waarvan de kwliteit wel goed is.

Aangezien de foto wel goed is, is dit geen vraag voor ObsMapp.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Guido Keijl

Ik voerde onlangs op twee verschillende dagen een vogelwaarneming in in obsmap op mijn telefoon, die ik voordat ik ze opsloeg op embargo heb gezet. Na uploaden van mijn waarnemingen verschenen ze gewoon op waarneming.nl (ik kreeg een telefoontje van een vriend van me die zei: "hé, ik zag dat jij onlangs een X en een Y hebt gezien".) Ik heb de ene achteraf op de computer aangepast en de andere weggehaald.

Alex Kwak

Citaat van: Guido Keijl op juni 21, 2019, 12:19:03 PM
Ik voerde onlangs op twee verschillende dagen een vogelwaarneming in in obsmap op mijn telefoon, die ik voordat ik ze opsloeg op embargo heb gezet. Na uploaden van mijn waarnemingen verschenen ze gewoon op waarneming.nl (ik kreeg een telefoontje van een vriend van me die zei: "hé, ik zag dat jij onlangs een X en een Y hebt gezien".) Ik heb de ene achteraf op de computer aangepast en de andere weggehaald.

Als je me de logfiles van die dag stuurt en in die mail aangeeft om welke waarnemingen het ging kan ik het voor je uitzoeken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Citaat van: Guido Keijl op juni 21, 2019, 12:19:03 PM
Ik voerde onlangs op twee verschillende dagen een vogelwaarneming in in obsmap op mijn telefoon, die ik voordat ik ze opsloeg op embargo heb gezet. Na uploaden van mijn waarnemingen verschenen ze gewoon op waarneming.nl (ik kreeg een telefoontje van een vriend van me die zei: "hé, ik zag dat jij onlangs een X en een Y hebt gezien".) Ik heb de ene achteraf op de computer aangepast en de andere weggehaald.
het is nog wel even van belang of dat raadplegen door jouw vriend via de oude site gebeurden en jij aangegeven hebt dat die vriend jouw embargo waarnemingen mag in zien (dat is het enige benefit van een relatie aanmaken op de oude site)
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op juni 21, 2019, 16:27:37 PM
Citaat van: Guido Keijl op juni 21, 2019, 12:19:03 PM
Ik voerde onlangs op twee verschillende dagen een vogelwaarneming in in obsmap op mijn telefoon, die ik voordat ik ze opsloeg op embargo heb gezet. Na uploaden van mijn waarnemingen verschenen ze gewoon op waarneming.nl (ik kreeg een telefoontje van een vriend van me die zei: "hé, ik zag dat jij onlangs een X en een Y hebt gezien".) Ik heb de ene achteraf op de computer aangepast en de andere weggehaald.
het is nog wel even van belang of dat raadplegen door jouw vriend via de oude site gebeurden en jij aangegeven hebt dat die vriend jouw embargo waarnemingen mag in zien (dat is het enige benefit van een relatie aanmaken op de oude site)

Da's een goeie Hisko!
@Guido, stuur me sowieso even per PB een linkje naar de twee waarnemingen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Ik denk dat ik een bug heb gevonden. Als je een geluid toevoegt laat obsmapp ook geluiden zien die je ooit eerder gebruikt hebt aangevuld met je nieuwe recordings. Ook al kies je een Nieuwe recording koppelt obsmapp toch een geluid uit de cache aan de waarneming. Nadat ik in obsmapp die bestanden verwijderd had is het mij gelukt om het correcte geluid aan de waarneming te koppelen. Dat koste mij twee biertjes op het terras voordat ik dit uitgevogeld had. Kan ik die declareren ?
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Citaat van: hiskodevries op juli 21, 2019, 15:55:01 PM
Ik denk dat ik een bug heb gevonden. Als je een geluid toevoegt laat obsmapp ook geluiden zien die je ooit eerder gebruikt hebt aangevuld met je nieuwe recordings. Ook al kies je een Nieuwe recording koppelt obsmapp toch een geluid uit de cache aan de waarneming. Nadat ik in obsmapp die bestanden verwijderd had is het mij gelukt om het correcte geluid aan de waarneming te koppelen. Dat koste mij twee biertjes op het terras voordat ik dit uitgevogeld had. Kan ik die declareren ?

Je krijgt woensdag een kop koffie van me.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hannes ledegen

In 7.25.4 heb ik wat geks aan de hand. Bij gebruik van "Spraak" optie krijg ik op één toestel nooit de balk met "+1, bewerk, verwijder, locatie" nadat ik succesvol een waarneming heb ingesproken.

Toesteel draait Android 8.1.0 OPM1.171019.011 (MIUI Global 10.3)
Heb ObsMapp al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op het toestel. Daarna deed hij het een paar uur goed voor hij weer koppig zonder balk doorgaat.

Daarnaast nog een ander toestelletje (7.25.4) waarbij de foto verdwijnt als ik na toevoegen op "Toon foto" klik, maar dat kan ik eveneens met geen enkel ander toestel repliceren, mogelijk iets met toestemmingen te maken?
Kernteam mobiele apps van Observation.org & website
Te vinden in het veld voor vooral libellen en vogels

Alex Kwak

Citaat van: h.ledegen op juli 22, 2019, 14:29:03 PM
In 7.25.4 heb ik wat geks aan de hand. Bij gebruik van "Spraak" optie krijg ik op één toestel nooit de balk met "+1, bewerk, verwijder, locatie" nadat ik succesvol een waarneming heb ingesproken.
Toesteel draait Android 8.1.0 OPM1.171019.011 (MIUI Global 10.3)
Heb ObsMapp al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd op het toestel. Daarna deed hij het een paar uur goed voor hij weer koppig zonder balk doorgaat.

Daarnaast nog een ander toestelletje (7.25.4) waarbij de foto verdwijnt als ik na toevoegen op "Toon foto" klik, maar dat kan ik eveneens met geen enkel ander toestel repliceren, mogelijk iets met toestemmingen te maken?

Waarschijnlijk een Belgisch toestel  :P
Zonder gekheid, ik zal eens kijken waar dat aan kan liggen.
Het tweede issue zou theoretisch het programma kunnen zijn waarmee je de foto bekijkt, welke is dat?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: h.ledegen op juli 22, 2019, 14:29:03 PM
In 7.25.4 heb ik wat geks aan de hand. Bij gebruik van "Spraak" optie krijg ik op één toestel nooit de balk met "+1, bewerk, verwijder, locatie" nadat ik succesvol een waarneming heb ingesproken.

Geen echte oorzaak kunnen vinden. Wel een kleine aanpassing gemaakt die het probleem wellicht oplost. Zit in update 7.26 die over een uurtje beschikbaar zal zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hannes ledegen

Bedankt Alex! Na de update zijn de speech-knoppen weer present. Ik hou je op de hoogte moesten ze weer mysterieus verdwijnen. Fijn weekend!
Kernteam mobiele apps van Observation.org & website
Te vinden in het veld voor vooral libellen en vogels

biokoen

Bij de laatste update krijg je niet meer de vraag of je voor de waardplant die invoert ook een aparte waarneming wil aanmaken.
Kan dit aub verholpen worden?
PS: bijkomend zou het wenselijk zijn om deze extra waarneming ook effectief te kunnen zien in je waarnemingsoverzicht, zodat je daar ook nog een foto voor kan toevoegen of kan aanvinken dat het om een escape gaat.
Alvast bedankt!
Mvg,
Koen

hiskodevries

Citaat van: biokoen op augustus 06, 2019, 16:01:57 PM
Bij de laatste update krijg je niet meer de vraag of je voor de waardplant die invoert ook een aparte waarneming wil aanmaken.
Kan dit aub verholpen worden?
PS: bijkomend zou het wenselijk zijn om deze extra waarneming ook effectief te kunnen zien in je waarnemingsoverzicht, zodat je daar ook nog een foto voor kan toevoegen of kan aanvinken dat het om een escape gaat.
Alvast bedankt!
Mvg,
Koen
https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=59707.msg2334729#msg2334729
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

biokoen

#1483
zonde...
was echt wel nuttig/nodig!
kan ik nog de vorige versie van de app terugkrijgen? ;-)
ook online is deze optie blijkbaar weggevallen. :-(

Louise53

#1484
Helemaal akkoord. Echt zonde! Ik herinner me op het forum gelezen te hebben dat die extra waarneming werd aangemaakt nadat die werd verzonden naar de server. Dus niet in de apps.
We moeten geduldig zijn en ik ben er zeker van dat er een oplossing komt voor die enkele kleine probleempjes.
Wel jammer dat de bedachtzame gebruikers waarvoor de functie perfect werkte nu heel creatief moeten zijn om hun waarnemingen met op/in te beheren.
Vriendelijke groet, Louise

RutgerB

Je kunt nog altijd de relatie aanmaken, maar er komt geen extra waarneming van. Je kunt natuurlijk altijd gewoon direct erna een waarneming ingeven van de plant zelf (in geval van en dier op een plant bijvoorbeeld) als je die toch ook belangrijk vindt.

Louise53

#1486
Citaat van: Rutger Barendse op augustus 09, 2019, 18:08:30 PM
Je kunt nog altijd de relatie aanmaken, maar er komt geen extra waarneming van. Je kunt natuurlijk altijd gewoon direct erna een waarneming ingeven van de plant zelf (in geval van en dier op een plant bijvoorbeeld) als je die toch ook belangrijk vindt.

Beide zijn belangrijk, maar ook de relatie zelf. Ik dacht het hier op het forum al een aantal keer te hebben gelezen, maar uit reacties weet ik niet goed of het wel goed is begrepen.
Als ik bijvoorbeeld tientallen insecten of gallen zie op Solidago canadensis deze tijd van het jaar, kan ik inderdaad per locatie wel een plantenwaarneming aanmaken.
Zover alles goed. Als nu blijkt dat het eigenlijk Solidago gigantea was, dan kan ik gemakkelijk de plantenwaarnemingen opzoeken en de naam aanpassen. Al een hele klus als je al een paar dagen foute waarnemingen zit in te voeren, zeker zonder een knop 'selecteer+muteer waarnemingen'.
Wat nu met de Solidago canadensis die bij op/in staat? Welke admin en hoe gaat die foute determinaties kunnen beoordelen bij op/in en hoe corrigeer ik die vlot op de website?
Dat is nog een klein foutje, maar het gaat vaak ook om foute genera of zelfs familie in het buitenland. Ook lastig is het aanpassen van verzamelsoorten. Bij op/in kan je al snel honderden Asteraceae spec. invoeren.
Vroeger kon je daar mee overweg om die later te determineren of laten determineren via foto, maar nu heeft het geen nut want er is geen beginnen aan om die namen terug te vinden en aan te passen op de website.

Als het niet via de website kan. Kan daar iets via Obsmapp aan gedaan worden?
Vriendelijke groet, Louise

thomasds

Sinds ik Obsmapp op m'n nieuw Android toestel geïnstalleerd heb werkt de ID functie niet meer.
Zowel met nieuwe foto als bestaande foto, met een duidelijk te herkennen dier of plant.

Als ik op ID klik begint hij te zoeken in het venster 'automatische herkenning' maar komt dan steeds zonder resultaat terug op het voorgaande scherm 'nieuwe waarneming'.
Een week geleden gaf hij me echter een JSON error, deze krijg ik nu niet meer.

Android v 9
OBS v 7.26

Is deze bug gekend?

Bart van Hoogstraten

Citaat van: thomasds op augustus 24, 2019, 10:38:23 AM
Sinds ik Obsmapp op m'n nieuw Android toestel geïnstalleerd heb werkt de ID functie niet meer.
Zowel met nieuwe foto als bestaande foto, met een duidelijk te herkennen dier of plant.

Als ik op ID klik begint hij te zoeken in het venster 'automatische herkenning' maar komt dan steeds zonder resultaat terug op het voorgaande scherm 'nieuwe waarneming'.
Een week geleden gaf hij me echter een JSON error, deze krijg ik nu niet meer.

Android v 9
OBS v 7.26

Is deze bug gekend?

Ik heb Android 9 met ObsMapp 7.26 en bij mij doet hij het probleemloos. Het is dus geen bug in ObsMapp of in je Operating system. Waarschijnlijk ligt het aan je toestel of je instellingen.
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

RutgerB

Citaat van: Louise53 op augustus 10, 2019, 19:46:14 PM
Citaat van: Rutger Barendse op augustus 09, 2019, 18:08:30 PM
Je kunt nog altijd de relatie aanmaken, maar er komt geen extra waarneming van. Je kunt natuurlijk altijd gewoon direct erna een waarneming ingeven van de plant zelf (in geval van en dier op een plant bijvoorbeeld) als je die toch ook belangrijk vindt.

Beide zijn belangrijk, maar ook de relatie zelf. Ik dacht het hier op het forum al een aantal keer te hebben gelezen, maar uit reacties weet ik niet goed of het wel goed is begrepen.
Als ik bijvoorbeeld tientallen insecten of gallen zie op Solidago canadensis deze tijd van het jaar, kan ik inderdaad per locatie wel een plantenwaarneming aanmaken.
Zover alles goed. Als nu blijkt dat het eigenlijk Solidago gigantea was, dan kan ik gemakkelijk de plantenwaarnemingen opzoeken en de naam aanpassen. Al een hele klus als je al een paar dagen foute waarnemingen zit in te voeren, zeker zonder een knop 'selecteer+muteer waarnemingen'.
Wat nu met de Solidago canadensis die bij op/in staat? Welke admin en hoe gaat die foute determinaties kunnen beoordelen bij op/in en hoe corrigeer ik die vlot op de website?
Dat is nog een klein foutje, maar het gaat vaak ook om foute genera of zelfs familie in het buitenland. Ook lastig is het aanpassen van verzamelsoorten. Bij op/in kan je al snel honderden Asteraceae spec. invoeren.
Vroeger kon je daar mee overweg om die later te determineren of laten determineren via foto, maar nu heeft het geen nut want er is geen beginnen aan om die namen terug te vinden en aan te passen op de website.

Als het niet via de website kan. Kan daar iets via Obsmapp aan gedaan worden?
Je geschetste problemen hebben in het verleden geleid tot de constructie met extra waarnemingen van de waardplant die nu om andere redenen weer is afgeschaft. Als plantenadmin ben ik er uiteindelijk niet rouwig om, omdat plantenwaarnemingen die van die relaties af kwamen voor een aanzienlijk deel onjuist waren. Niet alleen qua determinatie, maar vooral omdat het vaak om aanplantingen ging die niet als zodanig waren aangeduid. Aanplant kon je ook niet in 1 keer aanduiden, ook niet na 10 keer vragen voor online-invoer en ook niet na 10 keer vragen voor Obsmapp.  Met controles op waardplantwaarnemingen alleen kon je vervolgens gerust al 1 FTE vullen en dan heb ik het alleen over waarnemingen.be.  Er was nog een andere optie voor admins: Wijzig waardplant. Ik probeerde die knop laatst nog eens, maar ik vrees dat die knop door eenzaamheid is gestorven. Kortom: Er is te weinig animo bij admins voor de controles en ingave gaf in heel veel gevallen een probleem.

Er is natuurlijk ook een controle door insektenadmins. Sommigen keuren waarnemingen met foto goed zonder op te letten of de waardplant bij de waarneming wel juist kan zijn. Op die manier verschijnen de vreemdste relaties als een waarheid op de site. Het is immers goedgekeurd door een admin.. Er is nóg een werkend adminscherm die helpt foute relaties op te sporen, maar ik vrees dat die controle momenteel een druppel in de zee is. Ik kijk daar 1 keer in de 3-4 maanden en er is eigenlijk geen beginnen aan.

Alex Kwak

Citaat van: thomasds op augustus 24, 2019, 10:38:23 AM
Sinds ik Obsmapp op m'n nieuw Android toestel geïnstalleerd heb werkt de ID functie niet meer.
Zowel met nieuwe foto als bestaande foto, met een duidelijk te herkennen dier of plant.

Als ik op ID klik begint hij te zoeken in het venster 'automatische herkenning' maar komt dan steeds zonder resultaat terug op het voorgaande scherm 'nieuwe waarneming'.
Een week geleden gaf hij me echter een JSON error, deze krijg ik nu niet meer.

Android v 9
OBS v 7.26

Is deze bug gekend?

Wellicht een 'hikje' van de identificatieserver?
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

joeric

Beste Alex

Ik gebruik obsmapp in het Engels en telkens ik een gewone 'long-tailed tit' invoer, wordt dit na het uploaden op waarnemingen.be vertaald als 'staartmees witkoppig'. Kan dit verholpen worden?

Groetjes en bedankt
Joeri

Johan op den Dries

#1492
gisteravond en vandaag lukt het mij de meeste keren niet om de ID optie te gebruiken. soms wel... Ik krijg steeds de melding "geen internet verbinding". dit is zowel met Wi-Fi als 4g en er is wel gewoon een connectie omdat andere pagina's het wel gewoon doen..
de debuglog  zegt:

7.26 10:48:57 EXIF orientation: 1
7.26 10:48:57 image to crop: /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/photo/ObsMapp_7.26_1f654464-cd3c-4765-8328-4364a4e3fa1e#0.jpg
7.26 10:49:11 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:12 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:14 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:15 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:16 downloadFile: java.net.SocketTimeoutException: SSL handshake timed out
Johan op den Dries
Sneek

Johan op den Dries

Citaat van: Johan op den Dries op augustus 25, 2019, 22:02:49 PM
gisteravond en vandaag lukt het mij de meeste keren niet om de ID optie te gebruiken. soms wel... Ik krijg steeds de melding "geen internet verbinding". dit is zowel met Wi-Fi als 4g en er is wel gewoon een connectie omdat andere pagina's het wel gewoon doen..
de debuglog  zegt:

7.26 10:48:57 EXIF orientation: 1
7.26 10:48:57 image to crop: /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/photo/ObsMapp_7.26_1f654464-cd3c-4765-8328-4364a4e3fa1e#0.jpg
7.26 10:49:11 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:12 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:14 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:15 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:16 downloadFile: java.net.SocketTimeoutException: SSL handshake timed out
Het lijkt erop dat het alleen fout gaat als ik de foto in de app zelf kleiner crop dan de standaard crop.
Johan op den Dries
Sneek

Alex Kwak

Citaat van: Johan op den Dries op augustus 26, 2019, 16:57:11 PM
Het lijkt erop dat het alleen fout gaat als ik de foto in de app zelf kleiner crop dan de standaard crop.

Bedankt voor de terugkoppeling. Ik ben nu op vakantie, maar zal het bij terugkomst opnemen met de maker van de herkenning.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Citaat van: Johan op den Dries op augustus 25, 2019, 22:02:49 PM
gisteravond en vandaag lukt het mij de meeste keren niet om de ID optie te gebruiken. soms wel... Ik krijg steeds de melding "geen internet verbinding". dit is zowel met Wi-Fi als 4g en er is wel gewoon een connectie omdat andere pagina's het wel gewoon doen..
de debuglog  zegt:

7.26 10:48:57 EXIF orientation: 1
7.26 10:48:57 image to crop: /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/photo/ObsMapp_7.26_1f654464-cd3c-4765-8328-4364a4e3fa1e#0.jpg
7.26 10:49:11 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:12 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:14 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:15 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:16 downloadFile: java.net.SocketTimeoutException: SSL handshake timed out
heeft alles te maken met https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=443811.msg2346270#msg2346270
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Johan op den Dries

Gisteravond ging het op 1x na wel goed. Dus het verplaatsen zal wel klaar geweest zijn.
Johan op den Dries
Sneek

rudieh

Hoi Alex,

Citaat van: Johan op den Dries op augustus 25, 2019, 22:02:49 pm
gisteravond en vandaag lukt het mij de meeste keren niet om de ID optie te gebruiken. soms wel... Ik krijg steeds de melding "geen internet verbinding". dit is zowel met Wi-Fi als 4g en er is wel gewoon een connectie omdat andere pagina's het wel gewoon doen..
de debuglog  zegt:

7.26 10:48:57 EXIF orientation: 1
7.26 10:48:57 image to crop: /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/files/obsmapp/photo/ObsMapp_7.26_1f654464-cd3c-4765-8328-4364a4e3fa1e#0.jpg
7.26 10:49:11 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:12 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:14 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:15 downloadFile: org.apache.http.conn.ConnectTimeoutException: Connect to /145.136.243.137:443 timed out
7.26 10:49:16 downloadFile: java.net.SocketTimeoutException: SSL handshake timed out
Bovenstaand probleem had ik afgelopen vrijdag ook nog steeds tijds de nachtvlindernacht, weet niet of het alleen bij verkleinde foto's is
geweest. Als  ik lang genoeg probeer lukt het uiteindelijk wel, is alleen erg irritant.

vr gr Rudie

CTammes

#1498
Hoe krijg ik de gegevens van ObsMap op de SD-kaart (Android 8, Samsung A3)?
In Apps heb ik al aangegeven dat het externe geheugen gebruikt moet worden. Bij Instellingen->Locatie instellingen wijst echter alles naar /storage/emulated/0/Android/data/org.obsmapp/... en volgens Mijn Bestanden is dat dus het interne geheugen, daar zie ik ook data staan, op de SD kaart staat in die folder niets.
Even verder in de instellingen, bij Geheugenkaart, staat ook /storage/emulated/0/... Klik ik daar op, dan een melding: "Niet beschikbaar voor deze versie van Android".  ObsMap heeft de juiste rechten.
Reset SD-kaart heeft geen effect, althans niet op ObsMap.
Database op sd-kaart aanvinken heeft geen effect, die staat nog steeds op het intern geheugen.

Appllicatie verwijderd en opnieuw geinstalleerd, daarbij voor het starten in Apps de Opslag op Extern gezet. De oorspronkelijke folders blijven netjes bewaard, maar ik kan nog steeds geen SD-kaart kiezen.

Helpt het als ik de gegevens handmatig van het interne geheugen naar de SD kaart verplaats?

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0