Obsmapp 7 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, juli 10, 2016, 11:51:11 AM

Vorige topic - Volgende topic

Michiel en Milka

Citaat van: Michiel en Milka op april 23, 2019, 09:21:41 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:54:30 PM
Citaat van: hiskodevries op april 22, 2019, 15:13:19 PM
Checken de mensen even waarbij de app bij starten al crashd of dat bij de update verholpen is.

Nog niemand die getest heeft of de update werkt??
Gistermiddag rond 14:15 geupdate. Crasht weer bij opstarten. Samsung S4 mini. Android 4.4.2. Weer eens met opschrijfboekje het veld in  ;)
Dank! Hij doet het weer. :right:
Groet, Michiel

keulen

#1441
Ik heb versie 7.24.1 gedownload.
Als ik een foto gemaakt heb bij mijn waarneming klik ik op opslaan en dan krijg ik de melding: bestandsverwijdering mislukt.
Als ik daarna op oké druk gebeurt er niets.
De foto komt wel in de fotomap. Vervolgens moet ik de foto invoegen in de waarneming.
Dit is erg omslachtig in het veld.

Met versie 7.25.2 blijft de melding bestandsverwijdering mislukt.
Ik heb een Samsung tablet met Android versie 4.2.2
Ligt daar het probleem? Kan ik de versie die er was voor 7.24.1 nog downloaden? Toen ging het goed.
Dat is goedkoper dan een nieuwe tablet.

Vr. groet,
Ina

Alex Kwak

Citaat van: keulen op april 25, 2019, 20:03:56 PM
Ik heb versie 7.24.1 gedownload.

Altijd eerst updaten naar de laatste versie (7.25.2)
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Maarten Hotting op april 23, 2019, 08:36:16 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:53:45 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 22, 2019, 12:45:26 PM
Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.

Welke knop, welke android versie
Ik gebruik de functie meerdere malen per dag
Android versie 9.
Knop op het hoofdscherm, bij mij gebeurd er niets als ik erop klik.
Werkt nog steeds niet bij mij...
Groet,
Maarten

Alex Kwak

Citaat van: keulen op april 25, 2019, 20:03:56 PM
Met versie 7.25.2 blijft de melding bestandsverwijdering mislukt.

Je mag me de logfiles even sturen (https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=219901.msg2253729#msg2253729).
Maar geen garanties: Android 4.2 is echt prehistorisch inmiddels.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

Citaat van: Maarten Hotting op april 28, 2019, 17:18:31 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 23, 2019, 08:36:16 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:53:45 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 22, 2019, 12:45:26 PM
Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.

Welke knop, welke android versie
Ik gebruik de functie meerdere malen per dag
Android versie 9.
Knop op het hoofdscherm, bij mij gebeurd er niets als ik erop klik.
Werkt nog steeds niet bij mij...

Probeer eens een herinstallatie, geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op april 30, 2019, 11:52:52 AM
Citaat van: Maarten Hotting op april 28, 2019, 17:18:31 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 23, 2019, 08:36:16 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:53:45 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 22, 2019, 12:45:26 PM
Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.

Welke knop, welke android versie
Ik gebruik de functie meerdere malen per dag
Android versie 9.
Knop op het hoofdscherm, bij mij gebeurd er niets als ik erop klik.
Werkt nog steeds niet bij mij...

Probeer eens een herinstallatie, geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Zal het komend weekend eens proberen, eerst nog even verder vogelen in het oosten van Oostenrijk :)
Groet,
Maarten

Jan Mudde

Citaat van: Jan Mudde op april 24, 2019, 09:35:08 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 24, 2019, 07:55:29 AM
Citaat van: Jan Mudde op april 24, 2019, 07:13:48 AM
Hoi Alex/Hisko, het lukt mij niet om Noordse Kwikstaart in te voeren. Inmiddels de hele soorten database al leeg gemaakt en o.a. Vogels NL en Vogels Europa opnieuw gedownload. In de instellingen staan beide soortgroepen op "alles weergeven" en in beide soortgroepen staat ook alles wat betreft "soorten, ondersoorten, hybriden, escape" etc. aangevinkt. Zowel op alle letters als op alleen beginletters laten zoeken. Enige optie die ik tevoorschijn krijg is "Noordse Kwikstaart X Gele Kwikstaart". Ik doe waarschijnlijk iets niet goed maar zie even niet wat ik dan verkeerd doe. Samsung Galaxy S7, Android 8.0 ObsMapp 7.25.2. Grtz, Jan Mudde

Heb je onder "Soortgroep-instellingen" ook "Ondersoort" aangevinkt staan? (Ik kan hem namelijk wel invoeren als Noordse Kwikstaart & Gele Kwikstaart Ssp Thunbergi).

Hoi Bart, yep staat aangevinkt en de optie die jij noemt is precies wat ik ook kan. Echter taxon Noordse Kwikstaart s.s. kan ik dus niet in de lijsten Vogels NL en Vogels Europa vinden. Grtz, Jan Mudde

Goedemiddag Alex of Hisko,

Kunnen jullie hier nog een antwoord op formuleren of stel ik de verkeerde vrag of de vraag in een verkeerd topic? Het "probleem" blijft namelijk bestaan en ik kan niet zo snel ergens in het ObsMapp deel van het forum een antwoord of oplossing terugvinden (of kijk ik met mijn neus?).

Alvast bedankt weer voor jullie inspanningen, Grtz Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Citaat van: Jan Mudde op mei 01, 2019, 15:12:49 PM
Citaat van: Jan Mudde op april 24, 2019, 09:35:08 AM
Citaat van: Bart van Hoogstraten op april 24, 2019, 07:55:29 AM
Citaat van: Jan Mudde op april 24, 2019, 07:13:48 AM
Hoi Alex/Hisko, het lukt mij niet om Noordse Kwikstaart in te voeren. Inmiddels de hele soorten database al leeg gemaakt en o.a. Vogels NL en Vogels Europa opnieuw gedownload. In de instellingen staan beide soortgroepen op "alles weergeven" en in beide soortgroepen staat ook alles wat betreft "soorten, ondersoorten, hybriden, escape" etc. aangevinkt. Zowel op alle letters als op alleen beginletters laten zoeken. Enige optie die ik tevoorschijn krijg is "Noordse Kwikstaart X Gele Kwikstaart". Ik doe waarschijnlijk iets niet goed maar zie even niet wat ik dan verkeerd doe. Samsung Galaxy S7, Android 8.0 ObsMapp 7.25.2. Grtz, Jan Mudde

Heb je onder "Soortgroep-instellingen" ook "Ondersoort" aangevinkt staan? (Ik kan hem namelijk wel invoeren als Noordse Kwikstaart & Gele Kwikstaart Ssp Thunbergi).

Hoi Bart, yep staat aangevinkt en de optie die jij noemt is precies wat ik ook kan. Echter taxon Noordse Kwikstaart s.s. kan ik dus niet in de lijsten Vogels NL en Vogels Europa vinden. Grtz, Jan Mudde

Goedemiddag Alex of Hisko,

Kunnen jullie hier nog een antwoord op formuleren of stel ik de verkeerde vrag of de vraag in een verkeerd topic? Het "probleem" blijft namelijk bestaan en ik kan niet zo snel ergens in het ObsMapp deel van het forum een antwoord of oplossing terugvinden (of kijk ik met mijn neus?).

Alvast bedankt weer voor jullie inspanningen, Grtz Jan Mudde

Hisko en ik zijn allebei op vakantie, hij in de kou op Texel, ik in de hitte van Spanje  :P
We komen hier zsm op terug.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Maarten Hotting

Citaat van: Alex Kwak op april 30, 2019, 11:52:52 AM
Citaat van: Maarten Hotting op april 28, 2019, 17:18:31 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 23, 2019, 08:36:16 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 22, 2019, 18:53:45 PM
Citaat van: Maarten Hotting op april 22, 2019, 12:45:26 PM
Versie 7.25
De functie 'tellen' werkt niet meer. Er gebeurd niets als ik op de knop druk.

Welke knop, welke android versie
Ik gebruik de functie meerdere malen per dag
Android versie 9.
Knop op het hoofdscherm, bij mij gebeurd er niets als ik erop klik.
Werkt nog steeds niet bij mij...

Probeer eens een herinstallatie, geen idee waar dit aan zou kunnen liggen.
Gedaan en werkt weer!
Groet,
Maarten

hiskodevries

Jan, die soort wordt getoond als Noordse kwikstaart & Gele kwikstaart sap thunbergii
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

Citaat van: hiskodevries op mei 04, 2019, 07:58:17 AM
Jan, die soort wordt getoond als Noordse kwikstaart & Gele kwikstaart sap thunbergii

Goedemorgen Hisko, dat is een helder antwoord. Blijkbaar moet ik de taxonomie van de "gele kwikstaarten" weer eens induiken! Dank je wel!! Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

hiskodevries

Niet doen Jan. Als een soort meerdere namen heeft toont obsmap die ook. Zoek maar eens op Gaai of putter
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Jan Mudde

Citaat van: hiskodevries op mei 04, 2019, 12:51:24 PM
Niet doen Jan. Als een soort meerdere namen heeft toont obsmap die ook. Zoek maar eens op Gaai of putter

;D ;D ;D Dat ik daar in duik is louter om mijn eigen nieuwsgierigheid te bevredigen, Hisko. En de dubbele benaming is me bij veel soorten uiteraard bekend. Het enige wat mij bevreemde was dat een "soort" als Noordse Kwikstaart niet als apart "taxon" in de database van ObsMapp zit maar als hybride. En bv. een "soort" als Rouwkwikstaart dan weer wel. Omdat ik vermoed dat daar een taxonomische wijziging aan ten grondslag ligt is het dus tijd om mijn kennis op dat vlak te verversen. Bedankt in ieder geval weer voor de moeite die je genomen hebt. Wordt in ieder geval door mij zeer gewaardeerd!!! Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

SlechtValk

Citaat van: Jan Mudde op mei 07, 2019, 21:35:10 PM
... Het enige wat mij bevreemde was dat een "soort" als Noordse Kwikstaart niet als apart "taxon" in de database van ObsMapp zit maar als hybride. En bv. een "soort" als Rouwkwikstaart dan weer wel. ...

Zover ik kan zien staan zowel Noordse kwikstaart als Rouwkwikstaart officieel als ondersoort te boek... niet als hybride...
Alleen volgens "Lokale soortenlijst" (op de site te selecteren bij levenslijst) worden ze beide als volle soort beschouwd...
Sommige lijsten beschouwen ze als volle soort, anderen als ondersoort... hybrides zijn het zeer zeker niet, maar er zijn wel weer hybrides tussen deze soorten en nauw verwanten bekend (rouwkwikstaart x witte kwikstaart en noordse kwikstaart x gele kwikstaart bijv.).
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

Jan Mudde

Citaat van: SlechtValk op mei 08, 2019, 00:21:49 AM
Citaat van: Jan Mudde op mei 07, 2019, 21:35:10 PM
... Het enige wat mij bevreemde was dat een "soort" als Noordse Kwikstaart niet als apart "taxon" in de database van ObsMapp zit maar als hybride. En bv. een "soort" als Rouwkwikstaart dan weer wel. ...

Zover ik kan zien staan zowel Noordse kwikstaart als Rouwkwikstaart officieel als ondersoort te boek... niet als hybride...
Alleen volgens "Lokale soortenlijst" (op de site te selecteren bij levenslijst) worden ze beide als volle soort beschouwd...
Sommige lijsten beschouwen ze als volle soort, anderen als ondersoort... hybrides zijn het zeer zeker niet, maar er zijn wel weer hybrides tussen deze soorten en nauw verwanten bekend (rouwkwikstaart x witte kwikstaart en noordse kwikstaart x gele kwikstaart bijv.).

Beste Stefan,
Dus is het opmerkelijk dat het taxon Noordse Kwikstaart niet in de lijsten van ObsMapp voorkomt maar wel een hybride van Noordse x Gele Kwikstaart sap thunbergii .........Terwijl Rouwkwikstaart wel als apart taxon genoemd wordt. Ik ben bekend met de werking en indeling op basis van taxonomie en de grenzen van de diverse taxa in zijn algemeenheid. Bij de "gele kwikstaarten" is de laatste jaren best veel veranderd en heringedeeld door diverse auteurs, vaak op net iets andere wijze. Daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar, naar de wetenschappelijke stand van zaken op dit moment. That's all ;-) Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Bart van Hoogstraten

Citaat van: Jan Mudde op mei 08, 2019, 07:56:20 AM
Citaat van: SlechtValk op mei 08, 2019, 00:21:49 AM
Citaat van: Jan Mudde op mei 07, 2019, 21:35:10 PM
... Het enige wat mij bevreemde was dat een "soort" als Noordse Kwikstaart niet als apart "taxon" in de database van ObsMapp zit maar als hybride. En bv. een "soort" als Rouwkwikstaart dan weer wel. ...

Zover ik kan zien staan zowel Noordse kwikstaart als Rouwkwikstaart officieel als ondersoort te boek... niet als hybride...
Alleen volgens "Lokale soortenlijst" (op de site te selecteren bij levenslijst) worden ze beide als volle soort beschouwd...
Sommige lijsten beschouwen ze als volle soort, anderen als ondersoort... hybrides zijn het zeer zeker niet, maar er zijn wel weer hybrides tussen deze soorten en nauw verwanten bekend (rouwkwikstaart x witte kwikstaart en noordse kwikstaart x gele kwikstaart bijv.).

Beste Stefan,
Dus is het opmerkelijk dat het taxon Noordse Kwikstaart niet in de lijsten van ObsMapp voorkomt maar wel een hybride van Noordse x Gele Kwikstaart sap thunbergii .........Terwijl Rouwkwikstaart wel als apart taxon genoemd wordt. Ik ben bekend met de werking en indeling op basis van taxonomie en de grenzen van de diverse taxa in zijn algemeenheid. Bij de "gele kwikstaarten" is de laatste jaren best veel veranderd en heringedeeld door diverse auteurs, vaak op net iets andere wijze. Daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar, naar de wetenschappelijke stand van zaken op dit moment. That's all ;-) Grtz, Jan

De hybride Noordse Kwikstaart x Gele Kwikstaart ssp thunbergi komt helemaal niet in mijn ObsMapp-lijst voor. Volgens mij zie je het &-teken voor een x-teken aan. Noordse Kwikstaart staat gewoon in de lijst samen (&) met zijn synoniem Gele Kwikstaart ssp. thunbergi. (Noordse kwikstaart [Motacilla flava thunbergii) is een ondersoort van Gele Kwikstaart [Motacilla flava]).
Vriendelijke groet! Bart van Hoogstraten

De toekomst van Waarneming is onzeker. Draag bij aan het voortbestaan en betaal gewoon jaarlijks € 25,- abonnementskosten!
https://waarneming.nl/donate/

Jan Mudde

Citaat van: Bart van Hoogstraten op mei 08, 2019, 08:09:07 AM
Citaat van: Jan Mudde op mei 08, 2019, 07:56:20 AM
Citaat van: SlechtValk op mei 08, 2019, 00:21:49 AM
Citaat van: Jan Mudde op mei 07, 2019, 21:35:10 PM
... Het enige wat mij bevreemde was dat een "soort" als Noordse Kwikstaart niet als apart "taxon" in de database van ObsMapp zit maar als hybride. En bv. een "soort" als Rouwkwikstaart dan weer wel. ...

Zover ik kan zien staan zowel Noordse kwikstaart als Rouwkwikstaart officieel als ondersoort te boek... niet als hybride...
Alleen volgens "Lokale soortenlijst" (op de site te selecteren bij levenslijst) worden ze beide als volle soort beschouwd...
Sommige lijsten beschouwen ze als volle soort, anderen als ondersoort... hybrides zijn het zeer zeker niet, maar er zijn wel weer hybrides tussen deze soorten en nauw verwanten bekend (rouwkwikstaart x witte kwikstaart en noordse kwikstaart x gele kwikstaart bijv.).

Beste Stefan,
Dus is het opmerkelijk dat het taxon Noordse Kwikstaart niet in de lijsten van ObsMapp voorkomt maar wel een hybride van Noordse x Gele Kwikstaart sap thunbergii .........Terwijl Rouwkwikstaart wel als apart taxon genoemd wordt. Ik ben bekend met de werking en indeling op basis van taxonomie en de grenzen van de diverse taxa in zijn algemeenheid. Bij de "gele kwikstaarten" is de laatste jaren best veel veranderd en heringedeeld door diverse auteurs, vaak op net iets andere wijze. Daar ben ik dus gewoon nieuwsgierig naar, naar de wetenschappelijke stand van zaken op dit moment. That's all ;-) Grtz, Jan

De hybride Noordse Kwikstaart x Gele Kwikstaart ssp thunbergi komt helemaal niet in mijn ObsMapp-lijst voor. Volgens mij zie je het &-teken voor een x-teken aan. Noordse Kwikstaart staat gewoon in de lijst samen (&) met zijn synoniem Gele Kwikstaart ssp. thunbergi. (Noordse kwikstaart [Motacilla flava thunbergii) is een ondersoort van Gele Kwikstaart [Motacilla flava]).

Verrek Bart, je hebt volkomen gelijk. Ik geloof dat ik maar even langs de oogarts ga want zulke slecht zicht gaat het met eventuele ondersoorten van welk taxon dan toch helemaal niets worden  :rolleye: :rolleyes: ;D. Mysterie opgelost!! Dank je wel! Scheelt me weer een avondje literartuur uitpluizen! Grtz, Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

OlivierO

Weer wat met de GPS aan de hand. Ik stond deze morgen in de tuin, kreeg geen locatie, maar als ik dan de locatie handmatig wilde ingeven, stond er wel een blauw bolletje, inclusief transparante rand om nauwkeurigheid aan te geven. Terug naar invoerscherm en nog steeds geen locatie.

GSM: Samsung Galaxy A8 met alle updates
Obsmapp: 7.25.3.
Ik heb debug bestanden verstuurd.
Uur: 7:43
https://waarnemingen.be/observation/172284004/?
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op mei 14, 2019, 23:39:57 PM
Weer wat met de GPS aan de hand. Ik stond deze morgen in de tuin, kreeg geen locatie, maar als ik dan de locatie handmatig wilde ingeven, stond er wel een blauw bolletje, inclusief transparante rand om nauwkeurigheid aan te geven. Terug naar invoerscherm en nog steeds geen locatie.

GSM: Samsung Galaxy A8 met alle updates
Obsmapp: 7.25.3.
Ik heb debug bestanden verstuurd.
Uur: 7:43
https://waarnemingen.be/observation/172284004/?

Ik zag in je logbestanden dat ObsMapp niet eens geprobeerd heeft om een locatie te verkrijgen. Zeer waarschijnlijk stond dan ook op de kaart de locatie in rood: "onzekere locatie", namelijk de laatst bekende locatie. Handig om als je geen gps-locatie kunt verkrijgen handmatig iets in de kunnen stippen op basis van 'iets' dat in de buurt is.
Mocht je kunnen reproduceren dat ObsMapp geen locatie verkrijgt (let ook op het druppel-symbool van Android zelf in de bovenste balk) dan hoor ik dat graag.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op mei 16, 2019, 17:30:01 PM
Citaat van: OlivierO op mei 14, 2019, 23:39:57 PM
Weer wat met de GPS aan de hand. Ik stond deze morgen in de tuin, kreeg geen locatie, maar als ik dan de locatie handmatig wilde ingeven, stond er wel een blauw bolletje, inclusief transparante rand om nauwkeurigheid aan te geven. Terug naar invoerscherm en nog steeds geen locatie.

GSM: Samsung Galaxy A8 met alle updates
Obsmapp: 7.25.3.
Ik heb debug bestanden verstuurd.
Uur: 7:43
https://waarnemingen.be/observation/172284004/?

Ik zag in je logbestanden dat ObsMapp niet eens geprobeerd heeft om een locatie te verkrijgen. Zeer waarschijnlijk stond dan ook op de kaart de locatie in rood: "onzekere locatie", namelijk de laatst bekende locatie. Handig om als je geen gps-locatie kunt verkrijgen handmatig iets in de kunnen stippen op basis van 'iets' dat in de buurt is.
Mocht je kunnen reproduceren dat ObsMapp geen locatie verkrijgt (let ook op het druppel-symbool van Android zelf in de bovenste balk) dan hoor ik dat graag.

Ik denk dat er stond "Locatie ongeldig".
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

Alex Kwak

Citaat van: OlivierO op mei 16, 2019, 18:19:21 PM
Ik denk dat er stond "Locatie ongeldig".

Dat klopt dus met dat er helemaal geen locatie is opgevraagd. Waarom dat niet is gebeurt, dat weet ik niet. Dus mocht je dat kunnen reproduceren dan hoor ik dat graag.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

OlivierO

Citaat van: Alex Kwak op mei 16, 2019, 18:21:30 PM
Citaat van: OlivierO op mei 16, 2019, 18:19:21 PM
Ik denk dat er stond "Locatie ongeldig".

Dat klopt dus met dat er helemaal geen locatie is opgevraagd. Waarom dat niet is gebeurt, dat weet ik niet. Dus mocht je dat kunnen reproduceren dan hoor ik dat graag.

Oké, als dat lukt kom ik ermee terug.
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

OlivierO

Citaat van: OlivierO op mei 19, 2019, 21:10:43 PM
Citaat van: Alex Kwak op mei 16, 2019, 18:21:30 PM
Citaat van: OlivierO op mei 16, 2019, 18:19:21 PM
Ik denk dat er stond "Locatie ongeldig".

Dat klopt dus met dat er helemaal geen locatie is opgevraagd. Waarom dat niet is gebeurt, dat weet ik niet. Dus mocht je dat kunnen reproduceren dan hoor ik dat graag.

Oké, als dat lukt kom ik ermee terug.

Ik heb een poging gedaan om het te reproduceren, maar dat lukt niet.  :-\
Olivier Olyslaegers

Wil je een vraag stellen? Kijk dan eerst even hier.

SlechtValk

Uit de changelog van 7.25.4: "Met speech wordt het tijdstip van de klik gebruikt voor de waarneming".

Geldt dit ook voor de locatie? ik heb me dit al wel eens afgevraagd, met name bij snelweg-waarnemingen (omdat hier het verschil soms erg groot kan zijn), maar tot nu toe nooit getest.
Met Vriendelijke Groeten,
SlechtValk (a.k.a. Stefan)


Na de paartijd gaan de vogels trekken.

wespenbuizerd

Ik slaag er niet in om de 'toelichting' bij een ingevoerde waarneming te verwijderen via 'wijzigen waarneming' (versie 7.25.4). Bij de ingevoerde waarneming kwam ik via het overzicht.

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op juni 05, 2019, 12:20:39 PM
Ik slaag er niet in om de 'toelichting' bij een ingevoerde waarneming te verwijderen via 'wijzigen waarneming' (versie 7.25.4). Bij de ingevoerde waarneming kwam ik via het overzicht.

Net zonder problemen dit wel gedaan:
Overzicht > selecteer waarneming > Wijzig waarneming > Toelichting aanklikken > wijzigen > OK > Opslaan
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

wespenbuizerd

#1467
Citaat van: Alex Kwak op juni 05, 2019, 13:35:23 PM
Citaat van: wespenbuizerd op juni 05, 2019, 12:20:39 PM
Ik slaag er niet in om de 'toelichting' bij een ingevoerde waarneming te verwijderen via 'wijzigen waarneming' (versie 7.25.4). Bij de ingevoerde waarneming kwam ik via het overzicht.

Net zonder problemen dit wel gedaan:
Overzicht > selecteer waarneming > Wijzig waarneming > Toelichting aanklikken > wijzigen > OK > Opslaan

Dit lukte bij mij deze ochtend dus niet meer via de aangehaalde procedure en zonet nog eens geprobeerd, nog steeds niet.
Ook in versie 8558 , 7.25.5b1 blijft het probleem bestaan.

Dirk
Dirk

Alex Kwak

Citaat van: wespenbuizerd op juni 05, 2019, 16:52:10 PM
Citaat van: Alex Kwak op juni 05, 2019, 13:35:23 PM
Citaat van: wespenbuizerd op juni 05, 2019, 12:20:39 PM
Ik slaag er niet in om de 'toelichting' bij een ingevoerde waarneming te verwijderen via 'wijzigen waarneming' (versie 7.25.4). Bij de ingevoerde waarneming kwam ik via het overzicht.

Net zonder problemen dit wel gedaan:
Overzicht > selecteer waarneming > Wijzig waarneming > Toelichting aanklikken > wijzigen > OK > Opslaan

Dit lukte bij mij deze ochtend dus niet meer via de aangehaalde procedure en zonet nog eens geprobeerd, nog steeds niet.
Ook in versie 8558 , 7.25.5b1 blijft het probleem bestaan.

Dirk

Ik heb de oorzaak gevonden en dit zal opgelost zijn in de eerstkomende update
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Manon

Waarom is de kwaliteit van de foto's / thumbnails die ik met de Obsapp maak zo slecht als ik die bekijk in het overzicht? Wanneer ik op de foto klik, opent een grotere versie waarvan de kwliteit wel goed is.

S9 alles geüpdate.
https://waarneming.nl/users/13884/photos/?
Foto 1 t/m 19 met mobiel. (Aangegeven uitsnede / selectiekader bij maken van de foto heb ik niet aangepast.)
Foto 20 en 21 met fotocamera en later geüpload.