Periodiek komt bij het opstarten van ObsMapp het update scherm voor soortenlijsten naar voren... echter is dit, naar mijn mening, een erg onhandig moment...
Vaak start ik ObsMapp op omdat ik een soort wil invoeren die ik net gezien heb, dan wil ik niet wachten op een update-proces wat best wel wat tijd in beslag neemt...
Vaak heeft dit tot gevolg dat ik deze update oversla, vergeet en enige tijd later met dezelfde situatie geconfronteerd wordt...
Daarom mijn wens, om het moment van het voorschotelen van de update-wizard te verplaatsen van het moment van opstarten, naar het moment vlak nadat je waarnemingen geupload hebt.
Het uploaden doe je over het algemeen op het moment dat je netwerkverbinding hebt en bovendien op het moment dat je min of meer klaar bent met waarnemingen invoeren... het uitgelezen moment om de administratie te doen en soortenlijsten te updaten.
En als we dan toch met de update-mogelijkheden aan het knutselen zijn... ik heb nooit zo goed begrepen waarom de stamgegevens niet ook periodiek geupdate worden (en dit handmatig moet). Waarom voegen we die (en eventueel de landsgrenzen ook) niet meteen bij de lijst van (mogelijk) te updaten items...