Hoofdmenu

Stenolophus?

Gestart door lo.troisfontaine, september 25, 2007, 19:20:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

lo.troisfontaine

Hoi,

ik kom niet verder als een mogelijke Stenolophus mixtus.
Maar het zwarte halsschild is ook nog van toepassing op de Acupalpus elegans var. ephippium, Badister sodalis en Acupalpus meridianus.
Waarschijnlijk ook nog wel een enkele andere mogelijkheid.

Maar in principe denk ik dus de eerste. Aangetroffen bij een visvijver in augustus.
Wie helpt ? ?

b.v.d.

LO

Th.Heijerman

Hoe groot wastie? Die Acupalpussen zijn veeel kleiner dan Stenolophus en Badister valt wegens de vorm van het halsschild af ...

Theodoor

lo.troisfontaine

Hoi Theo,

ik denk zoiets van 12 mm.

groet,

Lo

Th.Heijerman

Tja, dat maakt het allemaal erg moeilijk. Op basis van de gizz dacht ik aan S. mixtus, maar die gaat maar tot 6 mm. Deze is twee keer zo groot, tenzij je niet goed kan schatten ...

Theodoor

lo.troisfontaine

Hoi Theodoor,

het schatten zou eigenlijk mee moeten vallen, maar het tijdstip tussen de waarneming en het vragen om hulp is meer het probleem.
Zeker als je maar een onduidelijke foto hebt. Ik zal de originele foto toevoegen, zodat je misschien toch zelf een idee hebt.
Maar 5 mm vind ik toch wel klein.  Wat determinatiemogelijkheid betreft zitten we wel op dezelfde lijn.

groeten,

Lo

lo.troisfontaine

sorry,

het lijkt erop dat ik een aardige blunder gemaakt heb.  :whistle:

Het beestje is toch niet zo groot als dat het lijkt. Vind nog een foto van de zijkant en als ik dan de besjes of vruchten en dat spinnetje zie dan is dit zeker geen al te groot exemplaar.

Dus toch Stenolophus mixtus?

groeten,

Lo