Bent u niet lekker geworden mevrouw....

Gestart door javanerkelens, september 24, 2007, 23:17:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

Grada Menting

Even wat anders...de klok loopt zeker een uur achter.
Ik plaats een bericht om 17.16 en er staat 16.10.
Kan iemand hier iets aan doen?

frankmeer

#31
Dat moet je zelf even veranderen in je configuratiescherm -> boardinstellingen.
Dan scheelt het nog maar 6 minuten. :P  
Frank van der Meer

petermeer

Bij mij staat jouw bericht genoteerd op 17.12. Staat je systeemklok wel goed?

Kijk anders even bij:
* Configuratiescherm (bovenin het scherm)
* Klik op Boardinstellingen (vrij onderin)
* Selecteer bij tijdzone (GMT) Casablanca, Dublin, Edinburgh, London, Monrovia)
* Klik op de button 'Verander mijn account opties'.

Als het goed is, moet de tijd hierna kloppen. Succes.  
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

Grada Menting

CiteerBij mij staat jouw bericht genoteerd op 17.12. Staat je systeemklok wel goed?

Kijk anders even bij:
* Configuratiescherm (bovenin het scherm)
* Klik op Boardinstellingen (vrij onderin)
* Selecteer bij tijdzone (GMT) Casablanca, Dublin, Edinburgh, London, Monrovia)
* Klik op de button 'Verander mijn account opties'.

Als het goed is, moet de tijd hierna kloppen. Succes.
Hallo Peter,

Ik begrijp niet welk systeem jij hebt. Bij mij zit het configuratiescherm bij Start, instellingen.

Bovendien kan ik dit sneller doen, als ik iets aan de tijd/tijdszone wil veranderen, door op de datum rechtsonderin te dubbelklikken.

Mijn systeemklok loopt gelijk.
Tijdzone staat bij mij op gmt Amsterdam enz.

Waarom zou ik Casablanca enz nemen.
Of begrijp ik het verkeerd?

Grada Menting

Dit is aardig verstopt.

De tijdszone was goed ingesteld. Moest een vinkje plaatsen.
Ik denk dat meer waarnemers hiermee zitten.

Bedankt allemaal.  :wacko:  

Hinko

#35
Nog een paar leuke:

* Een collega is in Utrecht aan het oefenen met een dGPS; rugzakje op, met uitstekende antenne met schotel, PDA in de hand. Het was vlak na 9-11. Vraagt een voorbijganger "Wat bent u aan het doen?" Antwoord hij: "Nou kijk...dit is een Anthrax verspreider ....". Voorbijganger knikt begrijpend en loopt door.

* Standaard vraag bij planten inventariseren: "Wat doen jullie????". Meestal weet ik geen leuk antwoord maar een collega was een tijdje terug erg adrem: "Nou, kijk hier (wijst) komt die nieuwe snelweg en....". Op het FLORON kamp op Vlieland hoorde ik een variant daarop met 'moské' ipv 'snelweg'.

* Tijdens een stage in Schotland was ik ergens in de middle of nowhere met een bat-detector op pad. Even een stukje over de openbare weg en ja hoor...een politieauto. Stopt, agenten stappen uit, hangen knuppel aan de riem en vragen wat ik daar aan het doen ben. "Nou meneer, dit is een bat-detector en..." Daar hadden dus nog nooit van gehoord. Het duurde wel even voordat ze me verder lieten gaan.
mvgr, Hinko

petermeer

Sofie, sorry dat ik je op het verkeerde been gezet heb.
Met 'Configuratiescherm (bovenin het scherm)' bedoelde ik in het forum.
Was er van overtuigd dat dit duidelijk was. Ik had iets specifieker moeten zijn.

Zo te zien is het toch gelukt!!??  ;)  
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

g.j. keizer

#37
Toen ik in mijn jonge(re) jaren in de Duinen van Oostvoorne inventariseerde en regelmatig gehurkt, op mijn knieën of plat op mijn buik paddenstoelen vanaf een laag standpunt probeerde te fotograferen, heb ik alle mogelijke commentaren (op afstand) voorbij horen komen : "bent u niet goed geworden, meneer", "zeg viezerik, moeten we de boswachter roepen", "kom jongens, laten we maar niet te dicht bij die zwerver komen, die is vast dronken", etc. Verder werd ik regelmatig door niet aangelijnde honden met camera en al onderste boven gelopen, of ze wilden met me "spelen", gingen op mijn rug zitten of wijdpoots over me heen staan en sleurden grommend aan mijn kraag of capuchon. Eén keer werd ik zelfs door een reu "gedekt".
Tijdens boomcontrolewerkzaamheden op de Wallen in Amsterdam kwam een beroepshalve schaars geklede dame naar buiten om te vragen wat wij met de bomen aan het doen waren. Het antwoord was schouwen, onderzoeken en de stamomtrek opmeten, waarop zij aan mijn collega (met meetlint) vroeg of zijn "stokje" dan ook moest worden opgemeten (zie : De grachtengordel : in Rob Chrispijn, e.a., Champignons in de Jordaan, 1999).
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

huysse

CiteerStaat je systeemklok wel goed?

Is dat hetzelfde als een biologische klok?

Marijke

petermeer

Citeer
CiteerStaat je systeemklok wel goed?
Is dat hetzelfde als een biologische klok?

Marijke
Als je een biologische computer bent wel.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

frankmeer

Gisteren: He, kijk. Dat zijn vogelspotters. En: Hebben jullie al een Reuzenoehoe gezien?
Of, een tijdje terug: Kijk, een polifinario!
Frank van der Meer

Jeroen Nagtegaal

Gister tijdens het Vogels kijken kwam er nog een man, Naja dat zei hij teminste, die wou met mij een discusie gaan aanvoeren over natuurbeheer, Dat er teveel natuur kwam en te weinig landbouwgrodn, Dta was zijn ene punt, maar een ander punt was weer dat er teveel gebouwd werd, maar hij weer niet dde hoogt in. Het ene na het andere tegenstelde kwam eruit. Ook dramde hij maar door dat bepaalde politieke partijen beter waren en dat de politiek niet deugde, het heeft me ruim een uur geduurd voordat ik hem kwijt was, daarna weggefiest, en weer moeten vluchten zodat ik eindelijk eens rustig kon kijken naar de vogels, tevens nodigde hij me uitvoor een kopje koffie, dat sloeg ik maar af,
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

frankmeer

CiteerGister tijdens het Vogels kijken kwam er nog een man, Naja dat zei hij teminste, ...
:lol:


Citeertevens nodigde hij me uitvoor een kopje koffie, dat sloeg ik maar af,
Verstandig...
Frank van der Meer

lily

#43
Haha kostelijk hoe mensen reageren.

Zo ging ik op een dag brandnetels plukken.
Meestal kijk ik even om me heen, heb nooit veel zin in pratend volk om me heen.
Doch bij deze keer ging het mis, een echtpaar van middelbare leeftijd staan plots achter me.
Bent u aan het doen, mevrouw.
Brandnetels plukken.
Oh, waarom.
Wist zo snel niets te bedenken en zeg, ik heb thuis rupsen zitten en die eten brandenetels.
Kijken ze elkaar vragend aan.
Oh zegt de man, "U heeft reuma".

Wat moet je daar nu mee!.... :lol:

Gisteren, dat was leuk!
Sta aan een boom en bekijk in alle rust de blaadjes aan de onderkant.
Ik kijk even op zij en schrik me een ongeluk, staat er een zeer grote hond naast me.
Geruisloos kwam hij uit het niets... ^_^
Staat hij elke blaadje dat ik bekijk mee te kijken en draaide zijn kop zo dat hij ook kon zien wat ik deed.
Het leek erop dat hij nieuwsgierig was in wat ik deed

Lily

g.j. keizer

#44
CiteerOh zegt de man, "U heeft reuma".
Wat moet je daar nu mee!.... :lol:
Lily,
Die man vroeg zich af of je er ook thee van ging zetten. Brandnetelthee werkt bloedzuiverend en vochtafdrijvend en wordt onder andere door mensen met reuma en artritis gedronken. Brandneteltoppen bevatten per gram gewicht 100 x zoveel vitamines en mineralen als bladspinazie. Ik eet in het voorjaar dan ook regelmatig brandnetelsoep.
Van de hele plant getrokken brandnetelgier wordt in de ecologische land- en tuinbouw toegepast. Het is een effectief bestrijdingsmiddel tegen bladluizen en voorziet in een vorm van ecologisch verantwoorde bemesting.
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

Datura

Bij deze mijn leukste ervaring:

Voor mijn werk moest ik in Arnhem-zuid vegetatieopnames van stadswateren maken. Situatieschets: Ik, man, ongeschoren, spijkerjas aan Grolsch-pet op, opgerolde lieslaarzen, rugzak met een vegetatiehark geklemd tussen rugzak en rug sta in een rietkraag aantekeningen te maken.

Fietsen er twee jongetjes voorbij waarbij de een aan de andere vraagt: Wonen er veel zwervers bij jullie in de buurt?

Het duurde even voordat ik weer bijgekomen was  :)  
Natuurlijke groeten van
Kim Lotterman

Crossbill guides

tekenaar

#46
CiteerAls je op een droog kalkgrasland een netje in je hand hebt om zweefvliegen te vangen is de standaard vraag altijd of je vissen vangt. Wat ik meestal gewoon beaam.
maar als ik met een druipnat schepnet in de slootkant sta is de standaard vraag of ik vlinders aan het vangen ben! Uiteraard beaam ik dat ook.

CiteerVerder werd ik regelmatig door niet aangelijnde honden met camera en al onderste boven gelopen, of ze wilden met me "spelen", gingen op mijn rug zitten of wijdpoots over me heen staan en sleurden grommend aan mijn kraag of capuchon. Eén keer werd ik zelfs door een reu "gedekt".

Zowel reuen als teven doen dit als vorm van dominantie, maar dat terzijde.

Ik ben eens aardig opgehouden in een slootje omdat twee boxers (honden) voluit blaffend op de oever stonden. Ik had erg zin om de kant op te gaan om een stukje verderop visjes te gaan zoeken maar ik kwam er gewoon niet langs. En dan die ongeinteresseerde eigenaar van een afstand "ze doen niets hoor!" Ik had erg de neiging om te zeggen "jawel hoor: ze blaffen toch", maar ik heb me maar stil gehouden in de hoop dat die honden hun interesse in mij zouden verliezen. Tegenwoordig heb ik zelf een hond, die ook geregeld los loopt, maar evengoed erger ik me aan honden-eigenaren die geen rekening houden met de medemens. Natuurlijk gaat het wel eens mis en luisterd dat mormel niet (dat is een kwestie van training, maar vooral een jongere hond leert met vallen en opstaan - en de eigenaar ook), maar op zo'n moment grijp je als hondeneigenaar in en vervolgens biedt je je welgemeende excuses aan aan de gedupeerde. Ach, aso's heb je kennelijk overal, ook onder hondeneigenaren.

CiteerGisteren, dat was leuk!
Sta aan een boom en bekijk in alle rust de blaadjes aan de onderkant.
Ik kijk even op zij en schrik me een ongeluk, staat er een zeer grote hond naast me.
Geruisloos kwam hij uit het niets... ^_^
Staat hij elke blaadje dat ik bekijk mee te kijken en draaide zijn kop zo dat hij ook kon zien wat ik deed.
Het leek erop dat hij nieuwsgierig was in wat ik deed

Grote kans dat dat inderdaad zo was. Mijn hond wil ook alles zien waar ik mee bezig ben (en probeert ook te kijken wat anderen aan het doen zijn).
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

g.j. keizer

Citeer
CiteerEén keer werd ik zelfs door een reu "gedekt".

Zowel reuen als teven doen dit als vorm van dominantie, maar dat terzijde.
Paul,
I know, maar teefjes laten dan toch geen stinkende, met urine vermengde spermasporen achter ?
Zwamgroet,
Gerrit J. Keizer
www.soortenbank.nl
Paddenstoelen

tekenaar

jakkes :(  Ik hoop dat de eigenaar de stomerijkosten heeft vergoed maar dat zal wel niet. Ben blij dat ik niet de eigenaar was (ik zou me diep schamen en tegelijkertijd geeft het aan dat de eigenaar waarschijnlijk een flink dominatieprobleme heeft met die hond: alleen al dat die hond op zo'n idee kwam... )
Paul Veenvliet
dieren en planten tekeningen: https://paulveenvliet.art/
excursies in Slovenie: https://www.slovenia-nature-guide.si/

Jeroen Nagtegaal

ik meen dat het november 2005 was toen ik bij wijk aan zee, op het Strand was met de JNM. Daar een kleine tekkel die gewoon eerst door onze spullen leip en daarna tegen mijn tas aan plaste, en dat baasje vond het normaal, na een discusie van ruim 10 minuten bood ze mij een doekje aan om mijn rugzak droog te maken, Wat geen zin meer had, Ik had de hond ook weggeduwd met mijn voet van onze spullen en dat vond de vrouw niet kunnen, de Honden mochten loslopen op het strand en dat zouden ze dus ook. Zij wou zelfs de Politie gaan bellen waar ik geen bezwaar tegen had omdat zei mij hinderondervond, nadat uitgelegd te hebben li9ep ze heel boos weg zonder te politie te bellen,
Beetje raar baasje dacht ik, en dan nog denken dat het zomaar mag......
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

petermeer

#50
Vrijdag 26 oktober 2007. Ik zit op mijn knieën foto's te maken van een paddenstoel. Op een gegeven moment lig ik op mijn zij om de paddenstoel van dichtbij te fotograferen, hoor ik opeens een vader tegen zijn zoon zeggen: "Kijk, die is van z'n paddenstoel gevallen. Ha, ha,ha"
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

vastenhouw

Ik loop op een zondagmiddag door de duinen van Meijendel met een kijker om mijn nek.
Komt er een groep wandelaars op mij af: "Meneer, waar zijn nou de wilde zwijnen?"


In dezelfde duinen sta ik een andere keer naar vogels op een duinmeertje te kijken. Dan lopen er een paar wandelaars (hagenaars) voorbij: "En? Zie je een gehle fuutfuut?".



Met vriendelijke groeten,

Bart.



website: http://a82-95-208-35.adsl.xs4all.nl

javanerkelens

Had je moeten zeggen.......nee , een groene fuut fuut.

Echt erg soms die commentaren, maar wel leuk om te lezen.  :D

Groet Joke
Groet,
Joke (van Erkelens)

Ted van der Knaap

#53
...van de week laat ik 's morgens (9.00 uur) m'n hond uit in een recreatiegebied...

Had m'n fototoestel mee en kwam aan bij een meertje waar een man op een bankje zat met een fiets ernaast.
Zag wat krakeenden en schoot er wat plaatjes van.
.."Bent U bioloog".. zei de man met luidde stem  "Nee hoor" zeg ik, maak gewoon wat foto's

Oh, kijk daar eens, een wadloper zei hij (gewone reiger!)
Zag inmiddels dat hij een blikje bier in z'n hand had en ongeschoren en wat onverzorgd er bij zat.. ..wilde duidelijk wat aandacht..

Ik maakte nog een opmerking en liep door.. ..hoor ik achter me:
"kijk,kijk daar in de bomen een rode slechtvalk"

deed alsof ik het niet hoorde, maar hij bleef aandringen.. ..liep nog even naar hem terug en vertelde dat de vogel te ver weg zat om een foto van te maken
"maar hij heeft wel een mooie rode kleur" zei ik nog en wenste hem een prettige dag.

Moraal van dit verhaal  
-met een six-pack Heineken de natuur in en je ziet de mooiste dieren in allerlei kleuren en vormen-  :whistle:
groet-je, Ted van der Knaap (always learning!)

Rinie van Reenen

CiteerVrijdag 26 oktober 2007. Ik zit op mijn knieën foto's te maken van een paddenstoel. Op een gegeven moment lig ik op mijn zij om de paddenstoel van dichtbij te fotograferen, hoor ik opeens een vader tegen zijn zoon zeggen: "Kijk, die is van z'n paddenstoel gevallen. Ha, ha,ha"
Die vader lette dan in elk geval nog zo goed op, dat'ie die paddenstoel gezien had! Bijdehante reactie...
Groet, Rinie van Reenen

petermeer

Citeer...
Die vader lette dan in elk geval nog zo goed op, dat'ie die paddenstoel gezien had! Bijdehante reactie...
Het waren dan ook hele grote paddenstoelen (Grote parasolzwam (Macrolepiota procera)). Op dat moment, zo op mijn zij liggend, kon ik er niet echt om lachen. Later natuurlijk wel.
Groeten van Peter van der Meer
KNNV, afdeling Stichts-Hollandse Polderland

Hoe meer ik leer, hoe meer ik tot de ontdekking kom dat ik nog niets weet! (Socrates, 470-399 v. Chr.).

vuurvlinder

Schiet mij er nog eentje te binnen. Ik deed een telronde vlinders en libellen in ons dorpsbos (Groningen) toen een niet al te bijdehante buurtbewoner langs liep en mij vroeg of er wat te zien was, waar op ik antwoordde wat er zo al vloog.
Hij vertelde mij vervolgens dat er ook al lamellen waren. Ik vroeg hem: "wat voor dingen?" :blink:  Hij antwoordde: "lamellen, die vliegertjes." Waar op ik zei: "Ooo, libellen! Ja, die zijn er ook alweer zat." (Er vlogen op dat moment een aantal om ons heen) "Jaha, in Drenthe." zei hij terwijl hij verder liep.
Met vriendelijke groet, Astrid Landsaat.

lily

Haha...Leuk ....dat met die lamellen zal ik proberen te onthouden.
Als ik dan voor de zoveelste keer wordt aangesproken met, "wat zoekt u mevr", zal ik antwoorden "Lamellen natuurlijk"...haha.
Is dan het zoveelste raadsel voor hen die niet weten wat je aan het doen bent.

Lily

RWester

Zit je in de Ooijpolder lang de dijk

'bent u naar aan het kijken meneer'

'ganzen, mevrouw'

'heb ik altijd al willen vragen: wat zijn die ganzen met groene halsbanden toch?'

'dat zijn getrouwde ganzen mevrouw, als u ze nog eens tegenkomt, zoek de nummertjes dan maar bij elkaar...' :twisted:  
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


huysse

Nou dat is me nou ook wat!
Toont iemand echt belangstelling en krijgt dan zo'n antwoord.
Beetje sneu vind ik dat voor die mevrouw....

groet,
Marijke