Voor die meneer of mevrouw was de natuur dan wel wat rijker...
En Edelherten in de OVP zijn inderdaad niet meer bijzonder, maar op de Veluwe wat mij betreft toch een ander verhaal!
Aardig trouwens, die link naar Nederpix; daar staan ook aardige voorvallen tussen!
Vanuit deze verhalen, en vanuit eigen ervaringen, krijg je het idee als natuurliefhebber maar een vreemde hobby te hebben.
Zit je te proberen een copula van Heidelibellen te determineren (zonder fototoestel is 't nog aardig lastig om de kleur van de poten of de aanwezigheid van een snor te zien). Komt er een (inderdaad) man-met-hond langs, vraagt'ie heel interessant waar ik naar zit te kijken, zeg ik 'een paar Heidelibellen', en dan scheelt het 'm ineens niks meer... Hij hoopte zeker dat ik een schat gevonden had ofzo.
Kun je beter zo'n hardloper hebben.
'Zien jullie nog wat leuks?'
'Nou, hier eigenlijk niet veel'
'O, een stukje die kant op, daar zaten echt heel veel watervogels. Ik weet niet wat het waren hoor, maar 't waren er echt heel veel'.
Daar waren wij al langs gekomen, en er zaten inderdaad best wat watervogels, (Wilde Eenden, paar Krakeenden, Aalscholvers), maar je hebt er natuurlijk niets aan. Maar toch: wel aardig van 'm.