Hoofdmenu

Welke poppen ?

Gestart door Thymen de groot, juli 01, 2016, 19:27:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Thymen de groot

pop

Bert van Rijsewijk

Dagpauwoog (Aglais io).
Bert.

lfoulon

Misschien handiger als je ze weer ophangt?

gr Louis

Rayan Majoor

Leuke vondst! ;D
Ophangen hoeft niet per se, ze zullen het ook gewoon halen als ze liggen. Als je ze op probeert te hangen is er weer kans dat je ze niet goed vastgemaakt hebben en een val zullen ze niet zo snel overleven. Er zijn echter wel twee dingen waar je nu op moet letten:
1. zorg dat de poppen niet te droog worden (poppen zijn erg gevoelig voor uitdroging!) dus maak ze om de zoveel tijd een beetje vochtig (maar zorg er ook weer voor dat er geen schimmel ontstaat!)
2. Bij het uitkomen worden de vlinders normaal geholpen door de zwaartekracht maar nu moeten ze zichzelf uit de pop trekken. Als de pop echter los ligt zullen ze er vaak niet uit kunnen komen omdat ze dan alleen maar de pop met hun lichaam erin achter zichzelf aan slepen. Zorg dus dat het spinseltje dat je achter de pop ziet zitten (waarmee ze vastzaten) ergens aan vast zit en dat ze op een niet al te glad oppervlak liggen zodat de vlinders zich er goed uit kunnen trekken (en daarna natuurlijk iets als een takje of een stukje schors zodat ze genoeg ruimte hebben om hun vleugels op te pompen bij de poppen zetten)

Veel succes! :blink:
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl

Josee

 :duim: Graag gelezen. Hoop dat het lukt.
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Rayan Majoor

Het verschil in kleur is grotendeels gewoon door de variatie binnen de soort. In ieder geval zal iets van twee dagen voordat de vlinders uitkomen te zien zijn dat de achterlijfsegmenten wat meer uit elkaar gaan staan en is de vlinder al door de pophuid heen te zien (http://vlindernet.nl/fotoalbum.php?soort=pop&vlinderid=1086 hier staan daar ook een paar mooie foto's van). Daarvoor is er nog niet echt te zeggen wanneer de poppen uit zullen komen. Als je ze binnenshuis bewaart zal het in ieder geval sneller gaan, toen ik de dagpauwoog opgekweekt had duurde het ongeveer 2 weken voor de poppen uitkwamen vanaf het moment dat de rupsen verpopt waren terwijl ik ze buiten had staan (maar toen was het ook wel iets warmer weer).
Mvg Rayan Majoor

Wil je meer zien van mijn uit de hand gelopen hobby, kijk dan eens op www.LepiSpot.nl