Hoofdmenu

Kruisbekken

Gestart door RWester, november 14, 2005, 20:41:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

RWester

Hallo allemaal,

In het kader van de noordelijke (onder)soorten het volgende:

Ik kwam op de site al weer de eerste 'Grote Kruisbekken' tegen. Nu weet ik dat er allerlei types Kruisbekken-roepjes zijn, de zgn. kuupers en klippers, enz. Wie weet waar ik zulke geluiden kan beluisteren? Ook van Witband- en Grote Kruisbek.

Ik ga denk ik maar eens een compilatie maken, zodat ik die mee het veld in kan nemen.

Met hartelijke groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


Bram Rijksen

Hoi Remco,

Er zijn, zo weet ik, mensen die 'm als onderzetter gebruiken, maar dé geluiden-cd voor het herkennen van -bijvoorbeeld-  de verschillen tussen het type A ('weet') en type B ('weet') is natuurlijk de 'Introduction to vocalizations of crossbills in north-werstern Europe'. Toentertijd gratis bij een DB... Volgens mij zijn er nog steeds wel vogelaars te vinden die dit meesterwerk van MS Robb niet weten te waarderen en misschien wel af willen staan..

RWester

CiteerToentertijd gratis bij een DB...


Bedankt, ik zal eens een mail naar bovenstaande doen. Je weet maar nooit. En ik ga maar eens flink Googelen. 'Noordelijke vogels...roepjes...onderscheid...ondersoort...;-)  '

Met groet,

Remco Wester

Met vriendelijke groet,

Remco Wester


harderbroek

CiteerHoi Remco,

Volgens mij zijn er nog steeds wel vogelaars te vinden die dit meesterwerk van MS Robb niet weten te waarderen en misschien wel af willen staan..
Hoi Remco,

Ik weet de geluiden tussen de verschillende typen a t/m E? wel te waarderen van MS Robb. Ik heb de de CD dan ook met beschrijving en sta die dus niet af
Ik weet niet of deze gekopieeerd mag worden maar is dat zo ben ik wel bereid dat voor je te doen. Kost je niets uiteraard
Hoe of wat doen we dan even prive Want anders wordt het wat lastig op dit forum.

M.v.g.
Rob
Zeewolde
Flevoland
mail r.swieten2@chello.nl
Rob van Swieten(Robbie)
Zutphen
Gelderland

Johan op den Dries

Op dutchbirding.nl staat in ieder geval nog de roep van een grote kruisbek. Ik heb niet alle geluiden bekeken maar er staat me iets bij dat er ook andere typen kruisbekken opstonden.
Johan op den Dries
Sneek

RWester

CiteerIk weet de geluiden tussen de verschillende typen a t/m E? wel te waarderen van MS Robb. Ik heb de de CD dan ook met beschrijving en sta die dus niet af

Ja, enig subtiliteit is bij Bram niet te onderkennen :rolleyes:

Citeer
Ik weet niet of deze gekopieeerd mag worden maar is dat zo ben ik wel bereid dat voor je te doen. Kost je niets uiteraard

En dit doen we privé

Bedankt Rob, komt een mail je kant op

Met vriendelijke groet,

Remco Wester
Met vriendelijke groet,

Remco Wester


redmar_woudstra

is de DB met de cd niet meer te krijgen? de meeste DB's zijn nog redelijk lang verkrijgbaar, al is zo'n cd natuurlijk een extra leuk hebbedingetje, ook voor de niet leden..
groet,
Redmar

edwin de weerd

Nog gewoon te krijgen via DBA, ga naar hun site ( Dutchbirding.nl ) klik op  the shop en klik dan op special issues, voor 9 euro heb je hem.
Groet Edwin de Weerd.