Eleonora of toch niet?

Gestart door AdeM, juni 23, 2016, 23:22:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

AdeM

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
https://observation.org/waarneming/view/119228233
onzeker Eleonora's Valk - Falco eleonorae gezien op 2016-05-25 France - Var - 83
Foto's:






Toelichting:
Grote witte vlek op kop goed zichtbaar.
bij voorbaat dank André de Meijer
Met vriendelijke groet,

André de Meijer

frankneijts

Die "grote witte vlek op de kop" heeft er niet zoveel mee te maken (er zijn wel meer valken met zo'n "witte vlek") maar t is wèl een lichte fase Eleonora's Valk .. B)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

adriaens

Heeft er toch wel een en ander mee te maken:
Eleonora's heeft slechts een kleine witte wangvlek.
Bij deze vogel is de wangvlek groot en bovendien loopt die ook nog uit over het achterhoofd.
De foto's zijn enorm overbelicht en de kleuren dus wellicht niet betrouwbaar, maar er is op z'n minst de indruk van witachtige onderdelen en blauwgrijze bovendelen, een indruk die net als de grote wangvlek en bleek achterhoofd beter past op Boomvalk - een soort die in Frankrijk alleszins veel algemener is dan Eleonora's.

Ik zou dus toch zeker betere foto's willen zien vooraleer een naam op de vogel te plakken.

frankneijts

Peter heeft gelijk André, in elk geval wat betreft de grootte en vorm van de witte wangvlek. Zijn suggestie om deze vogel vooralsnog ongedetermineerd te laten  (of een eventuele ID als Eleonora's òf Boomvalk van een "?" te voorzien) ondersteun ik in 'hind sight' daarom van harte.
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

AdeM

Citaat van: adriaens op juni 25, 2016, 18:06:58 PM
Heeft er toch wel een en ander mee te maken:
Eleonora's heeft slechts een kleine witte wangvlek.
Bij deze vogel is de wangvlek groot en bovendien loopt die ook nog uit over het achterhoofd.
De foto's zijn enorm overbelicht en de kleuren dus wellicht niet betrouwbaar, maar er is op z'n minst de indruk van witachtige onderdelen en blauwgrijze bovendelen, een indruk die net als de grote wangvlek en bleek achterhoofd beter past op Boomvalk - een soort die in Frankrijk alleszins veel algemener is dan Eleonora's.

Ik zou dus toch zeker betere foto's willen zien vooraleer een naam op de vogel te plakken.

De valk zat ongelooflijk ver weg en ik was al blij dat ik de foto's heb kunnen maken. Betere foto's heb ik helaas niet. Inmiddels wel een andere camera maar daar hebben hiervoor niets aan.

Sorry
Met vriendelijke groet,

André de Meijer

AdeM

Citaat van: frankneijts op juni 26, 2016, 10:13:52 AM
Peter heeft gelijk André, in elk geval wat betreft de grootte en vorm van de witte wangvlek. Zijn suggestie om deze vogel vooralsnog ongedetermineerd te laten  (of een eventuele ID als Eleonora's òf Boomvalk van een "?" te voorzien) ondersteun ik in 'hind sight' daarom van harte.

Om de suggestie van Peter om de vogel ongedetermineerd te laten doe ik dat door de waarneming te wijzigen en op onzeker te zetten?
"(of een eventuele ID als Eleonora's òf Boomvalk van een "?" te voorzien)" hoe doe ik dat?

Excuses voor de heel late reactie. Om een of andere reden heb ik geen bericht en meer gekregen dat er gereageerd was.

André de Meijer
Met vriendelijke groet,

André de Meijer

joost kaha

klik op "wijzig waarneming" en haal het vinkje bij "zeker" weg
mijn dank is groot!
joost klein haneveld

AdeM

Citaat van: joost kaha op oktober 05, 2016, 15:55:59 PM
klik op "wijzig waarneming" en haal het vinkje bij "zeker" weg

Dank je Joost.

Het vinkje heb ik inmiddels weggehaald.

Groeten,

André de Meijer
Met vriendelijke groet,

André de Meijer