Kudde bunzings aan de rand van het Zeeuwse Middelburg

Gestart door J.S., juni 22, 2016, 00:02:48 AM

Vorige topic - Volgende topic

J.S.

Wat een fantastisch gezicht. Aan de rand van Middelburg (aan de Noordoostkant) kwam ik aangereden. Zie ik aan de linkerkant van de drukke straat (nog net in het buitengebied) echt een KUDDE bunzings. Ik dacht eerst in  een flits ""heeft iemand nertsen losgelaten??". Maar ik zag direct wat het was...vader en moeder bunzing vonden het handig om rond spitstijd deze weg met het hele jonge gezin  over te steken...De jongen vonden het erg spannend, ze sprongen allemaal op en neer maar waren zeer terughoudend om over te steken. Het hele verkeer stond nu aan  twee kanten  stil te wachten  tot pa en ma kordaat waren. Nou, dat gebeurde: de ene na de andere werd in korte tijd aan het nekvel over de weg gesleurd. Nooit geweten dat bunzings wel 10 kleintjes konden krijgen. Het leek wel een creche. Na drie minuten of zo was het al weer gepiept. Kraaien vlogen boven de groep (kauwtjes) die dachten zeker dat ze een  bunzing van een week of 4 wel aan konden. Nou...dat zijn geen muisjes. Mijn camera had ik niet bij me en telefoon was veilig opgeborgen. Zeldzaam gezicht!

jeroenroelofsen

Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)