Verwijderen van reacties op een forum!

Gestart door renesmid, juni 20, 2016, 11:40:00 AM

Vorige topic - Volgende topic

renesmid

Nog even kort terugkomen op de discussie over het vervagen in het Topic zeldzaamheden in Nederland. Ik was deze discussie aan het volgen. Plots viel me op dat er reacties en commentaren van vogelaars waren verwijderd. Ik was verbaasd maar ik ben nu verbijsterd! Ik heb in het Topic er melding van gemaakt dat er reacties waren verdwenen en ik hoopte echt van....het zal toch niet? Ik vergis me toch? Dit is toch een Forum? In Nederland toch? Maar ik zie nu dat mijn (kritische vraag) melding ook is verwijderd.
Dit waarschijnlijk omdat er even voor mijn reactie door een administrator werd gezegd.....discussie maar sluiten. Normale reactie maar ga geen kritische vragen/opmerkingen van vogelaars verwijderen (tijdens een discussie) en laat andere minder kritische reacties dan maar staan!
Echt bizar en teleurstellend.

Groetend René.
René Smid

HPM

Ik had je kunnen voorspellen dat jouw bericht verwijderd zou worden.
Bij een discussie waar de forumpolitie het niet mee eens is of waarvan ze (als niet-deelnemer) vinden dat hij wel klaar is, gooien ze ook vaak het topic op slot. Bij een topic als 'Zeldzaamheden in Nederland' zijn ze te schijterig om dat te doen omdat er dan een echte opstand uit zou uitbreken.
Deden ze dat maar eens, dan zou die achterlijke censuur misschien eindelijk eens stoppen.

(Hou rekening met de mogelijkheid dat dit topic op slot gegooid zal worden)
Herman van der Meer

renesmid

Ronduit teleurstellend. Ik lees graag de meningen van anderen. Dat kan voor jezelf weer een aanleiding zijn tot nadenken. Dat horen we als weldenkende mensen toch te doen. En daar is een forum onder andere ook voor bedoeld. Ervaringen delen maar ook discussiëren met elkaar. Het eens of oneens met elkaar zijn en daarnaast een goede argumentatie maakt het juist leerzaam.
Op een openbaar forum meningen verwijderen vind ik dan ook vrij ernstig. Dat geldt niet voor beledigingen, scheldpartijen of bedreigingen. Maar daar was geen sprake van.
On-Nederlands en nogmaals: bizar!
René Smid

hiskodevries

René , dan moet je voor een dergelijk onderwerp een apart topic openen. Niet in een topic waar het het onderwerp zeldzame vogels betreft.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

HPM

Dat is onzin, Hisko. Niemand gaat een nieuw topic openen om ergens op te reageren. Zo werkt dat niet. Er is niets mis met discussiëren over of naar aanleiding van meldingen van zeldzaamheden. Er ontstaan pas problemen en topics al dit als jij of een van je maten weer eens niet met je vingers van andermans berichten of van slotjes kan afblijven.
Mensen moeten dat zeldzaamhedentopic ook niet voor alerts willen gebruiken. Daar is een forum toch niet voor? Alerts kunnen ze op verschillende andere manieren krijgen en helemaal zonder commentaar.
Herman van der Meer