Obsmapp 6 vragen, opmerkingen en bugs

Gestart door Alex Kwak, september 22, 2015, 20:41:22 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jeroen Vanheuverswyn

Citaat van: Alex Kwak op mei 18, 2016, 10:27:22 AM
Citaat van: Jeroen Vanheuverswyn op mei 18, 2016, 10:25:37 AM
Ik slaag er maar niet in om een verzamelgroep samen te stellen (versie 6.6.8)
In vorige versies heb ik dit succesvol gebruikt.
Nu krijg ik telkens de popup 'geen soortgroep gevonden, graag melden in forum'
Concreet probeer ik het aan de praat te krijgen met 'favorieten vogels belgië' en 'favorieten vlinders België'. Maar alles wat ik ook probeer lukt niet :(

Dé oplossing voor ObsMapp 6 is dan om de soorten te verwijderen (via de geavanceerde instellingen) en daarna opnieuw te downloaden en in te stellen.
In ObsMapp 7 is dit helemaal herschreven en zal dit hopelijk niet meer voorkomen.

Aha, dat had ik nog niet geprobeerd. Had wel al alle individuele lijsten weg gedaan.
Nu is het gelukt, bedankt !

Alex Kwak

Citaat van: Jeroen Vanheuverswyn op mei 19, 2016, 12:24:20 PM
Citaat van: Alex Kwak op mei 18, 2016, 10:27:22 AM
Citaat van: Jeroen Vanheuverswyn op mei 18, 2016, 10:25:37 AM
Ik slaag er maar niet in om een verzamelgroep samen te stellen (versie 6.6.8)
In vorige versies heb ik dit succesvol gebruikt.
Nu krijg ik telkens de popup 'geen soortgroep gevonden, graag melden in forum'
Concreet probeer ik het aan de praat te krijgen met 'favorieten vogels belgië' en 'favorieten vlinders België'. Maar alles wat ik ook probeer lukt niet :(

Dé oplossing voor ObsMapp 6 is dan om de soorten te verwijderen (via de geavanceerde instellingen) en daarna opnieuw te downloaden en in te stellen.
In ObsMapp 7 is dit helemaal herschreven en zal dit hopelijk niet meer voorkomen.

Aha, dat had ik nog niet geprobeerd. Had wel al alle individuele lijsten weg gedaan.
Nu is het gelukt, bedankt !

:duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

jva

Ook in versie 6.6.8 krijg ik het weer niet voor elkaar om een osm kaart te installeren via de download optie (met wifi). Klinkt net als bij de vorige versies leuk en praktisch maar werkt dus niet (download error). Vervolgens met de smartphone (Samsung Galaxy) naar Mapsforge.org en handmatig een kaart gedownload. Ook nu weer (sorry, val in herhaling geloof ik) is er een txt.bestand van het gedownloade bestand gemaakt waar ik totaal niets aan heb. Nu moet ik wederom (...) met de laptop naar de site gaan, een kaart downloaden en deze zodoende (via bluetooth) op mijn smartphone zetten. Bijzonder onpraktisch en super irritant. Wie heeft er mogelijke tips voor dit manco?
Bedankt!!!
Jelle

marcel123

Citaat van: jva op mei 22, 2016, 16:27:24 PM
Wie heeft er mogelijke tips voor dit manco?
Bedankt!!!
Geen Samsung Galaxy gebruiken. Dat toestel geeft bij mij voor foto's, geluiden en kaarten meer problemen dan andere toestellen, tenminste als ik de SD card wil gebruiken..

jva

Citaat van: optilete op mei 22, 2016, 16:49:55 PM
Citaat van: jva op mei 22, 2016, 16:27:24 PM
Wie heeft er mogelijke tips voor dit manco?
Bedankt!!!
Geen Samsung Galaxy gebruiken. Dat toestel geeft bij mij voor foto's, geluiden en kaarten meer problemen dan andere toestellen, tenminste als ik de SD card wil gebruiken..

Ja, herken ik op zich ook wel dat met die foto's. Foto maken met toestel en vervolgens via de app bij een in te voeren wrn uploaden werkt voor geen meter. Jammer dat het mogelijk aan het toestel ligt, abonnement net verlengt..
Jelle

jva

Citaat van: optilete op mei 22, 2016, 16:49:55 PM
Citaat van: jva op mei 22, 2016, 16:27:24 PM
Wie heeft er mogelijke tips voor dit manco?
Bedankt!!!
Geen Samsung Galaxy gebruiken. Dat toestel geeft bij mij voor foto's, geluiden en kaarten meer problemen dan andere toestellen, tenminste als ik de SD card wil gebruiken..

@Alex, zou jij niet eens met Samsung kunnen gaan praten.. ;D
Jelle

Alex Kwak

De persoon bij Google die het hele sd-kaart-verhaal heeft verzonnen die moet een enorme trap onder z'n [censuur  :police:] krijgen!  ;D
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0


Alex Kwak

Citaat van: jva op mei 23, 2016, 19:55:26 PM
Nieuwe bug?

http://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=348169.new#new

Nee, een gebruiker die z'n sd-kaart aanpast terwijl hij niet weet waar die zich bevindt  :-\
Maar dan wel weer een oplossing aandraagt :duim:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Vosje

Bij het uploaden is de plaats waar ik de waarnemingen heb gedaan (Oostduinkerke) bij een aantal soorten plots overgegaan naar een andere locatie 30 km verderop (Sint-Kruis Brugge), om dan verder weer over te springen naar de oorspronkelijke locatie. Iets later is dat nog eens gebeurd met 1 soort, om dan nog eens terug naar de eerste locatie te verspringen.
Hoe komt dit en kan dit verholpen worden?

hiskodevries

Citaat van: Vosje op juni 14, 2016, 15:44:30 PM
Bij het uploaden is de plaats waar ik de waarnemingen heb gedaan (Oostduinkerke) bij een aantal soorten plots overgegaan naar een andere locatie 30 km verderop (Sint-Kruis Brugge), om dan verder weer over te springen naar de oorspronkelijke locatie. Iets later is dat nog eens gebeurd met 1 soort, om dan nog eens terug naar de eerste locatie te verspringen.
Hoe komt dit en kan dit verholpen worden?
'vosje' (binnen dit forum ondertekenen we berichten met de echte naam) dat betekend dat je gps erg onnauwkeurig is.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Vosje

Dag Hisko,
Sorry hiervoor, wist het niet.
Heb al 1.000 den waarnemingen ingevoerd via ObbsMap en is de eerste keer dat dit gebeurt.
Mvg,
Johan Devos

hiskodevries

Johan, dan wijzig ik de tekst naar 'dat betekend dat op dat moment je gps erg onnauwkeurig was'
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Alex Kwak

Wat er waarschijnlijk is gebeurd is dat je even helemaal geen gps-fix had. Dan schakelt ObsMapp automatisch over op netwerk-fix. En als dan meneer Google(!) aangeeft dat de gevonden locatie erg nauwkeurig is terwijl die in werkelijkheid ernstig afwijkt, dan krijg je dit soort situaties. Gelukkig komt dit erg weinig voor.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!