Hoofdmenu

Piepklein

Gestart door WijnandvB, juni 11, 2016, 13:03:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

WijnandvB

Dag mensen,
Deze soort kan ik niet vinden in mijn Insectengids (Bellmann-Tirion). De kevertje zijn enkele millimeters groot. Op de computer zag ik pas dat ze een fraaie tekening hebben. Hopelijk kan een van jullie mijn de juiste naam noemen. Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/119840841
Kevers en Torren onbekend - Coleoptera spec. gezien op 2016-06-09 Wageningen - Rijnhaven
Foto's:




bij voorbaat dank
Mvrgr, Wijnand van Buuren

arpwifi

Bij de spektorren (Dermestidae) zoeken - goede scherpe foto's van de antennes zijn best wel handig hierbij
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

WijnandvB

Dank je wel. Bij een volgende gelegenheid zal ik proberen antennes beter te laten uitkomen. Weer wat geleerd.

arpwifi

De bovenste foto zou heel goed museorum kunnen zijn, de onderste foto zou heel goed voornamelijk pimpinellae kunnen tonen, maar met de antennes erbij is het voor de kenners wellicht wat beter te beoordelen - wat mij betreft beide onzeker.

In elk geval twee waarnemingen van maken dus
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]