Is hier nog wat van te maken, is geringd

Gestart door Barbara7913, juni 10, 2016, 20:10:42 PM

Vorige topic - Volgende topic

Barbara7913

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/119818037
Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2016-06-10 Lauwersmeer - Groningen
Foto's:

Groetjes Barbara

mgieskens

Mijn eerste gedachte kleine karekiet, maar geloof niet dat dat klopt met de roze ogende poten.
Dus mogelijk een bosrietzanger(?)
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

HPM

Herman van der Meer

stevenvdb

Heb je geen foto waar de kop opstaat (hoe onscherp ook)? Zo zou het een stuk makkelijker zijn  ;)
Ik denk eerder Rietzanger, maar da's eerder op gevoel dan dat ik er echt een reden voor heb (en kan dus even goed iets anders zijn)...

Gr, Steven

Jacob Molenaar

M'n gevoel zegt ook rietzanger, misschien wel doordat je het begin van de oogstreep lijkt te zien en hij een lichte buik heeft?
Groeten van Jacob Molenaar.
Levenslijst vogels 442 soorten, totaal 5000 soorten.

To be at the right moment, at the right place, with the right gear, or not to be, that is the question. B)

migratorius

Zeker een rietzanger: let ook eens op de vleugels en de gestreepte kruin.

JanHein

mgieskens

#6
De vogel leek mij aanvankelijk te egaal aan de bovenkant voor een rietzanger.
Ondanks de ongunstige houding had ik dan toch meer tekening op kop, nek en vleugel verwacht te zien.
De kleur van de poten klopt wel voor een rietzanger.
Misschien dat het met een andere belichting en meer contrast wel duidelijk zou zijn.

@HPM: Nee, zo makkelijk was het niet. Daarom stond er ook een vraagteken achter  ;)

Edit: Ik zie dat JanHein me al voor is. Rietzanger dus toch
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Barbara7913

Dit is helaas de enigste foto die ik heb. Anders had ik hem ook niet ingevoerd maar omdat hij geringd is heb ik dat wel gedaan. Heb ook via een andere waarnemer vernomen dat het om een rietzanger moet gaan met de opmerking, zie onder het zwarte petje. Nu zal het wel aan mij liggen maar ik zie geen zwart petje  :-\  Ik verander hem in rietzanger en zal proberen of ik die ring nog iets duidelijker kan krijgen.
Groetjes Barbara

mgieskens

Tja, dat petje zie ik ook niet echt. Maar ik denk dat er inmiddels voldoende consensus is dat het een rietzanger is.
Voor de ring heb ik niet zo veel hoop. Zou mooi zijn als er iets van te maken viel, maar die kleine metalen ringetjes blijken doorgaans zonder goede close-up foto's niet af te lezen.
Michèl Gieskens
Haagse Vogelbescherming - www.haagsevogels.nl

Een mens gelooft niet wat hij ziet, maar ziet wat hij gelooft

Barbara7913

Wat ik ook probeer, ring is helaas niets van te maken.
Groetjes Barbara

Oenanthe

Helemaal bovenop de kruin is een begin van de streping te zien die rietzanger kenmerkt. Daarvoor heb je je gevoel niet nodig.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

frankneijts

Citaat van: Oenanthe op juni 11, 2016, 12:44:03 PM
Helemaal bovenop de kruin is een begin van de streping te zien die rietzanger kenmerkt. Daarvoor heb je je gevoel niet nodig.

Zo is t Maarten .. 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'