Wat is het? Zoogdier? En snelle vogels.

Gestart door davidvos, juni 05, 2016, 20:46:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

HPM

Het eerste misschien een Ree, maar misschien ook niet. Van die vliegdingen valt helemaal niets te maken.
Herman van der Meer

davidvos

Ik kom er ook niet uit. Het gaat allemaal te snel.
Op een pc of laptop is het nog enigszins te zien op mobiel of tablet is er helemaal niets van te maken.
Het eerste is geen ree want het rent over een boomstam vlak voot de camera.  De vogels dacht ik aan sperwer /havik achter prooi aan...maar kan er volledig naast zitten natuurlijk.

jeroenroelofsen

Heel lastig, wat wel opvallend is, alle 3 de "objecten" kom binnen zeer korte tijd (enkele seconden) uit de zelfde richting stuiven. Dan moet daar wel een verstorende factor aanwezig zijn waar alle 3 de "objecten" voor vluchten.
Met vriendelijke groet
Jeroen Roelofsen
Mijn waarnemingen
Mijn website
Recente blog; Zuidpier IJmuiden
Nieuwe vogel soorten; Zeekoet, Kleine Rietgans, Strandleeuwerik, Waterral, Witgatje   (185 totaal)

Douwe van der Ploeg

Of 1 heeft een kuiken uit het nest van 2/3 geroofd..
Douwe van der Ploeg

evertdirks

1 heeft voor mij een jiz voor een eekhoorn.
Evert

Leer eerst het "gewone" herkennen, dat komt het bijzondere vanzelf.

davidvos

Eekhoorn komt hier niet voor.
Dus blijf vooralsnog een raadsel.

Douwe van der Ploeg

Waar is "hier"? Graag altijd locatie geven, dat maakt het soms een stuk makkelijker..
Douwe van der Ploeg

davidvos

Hier is in de betuwe.
Helaas kan ik geen goede stills krijgen van de beelden
Heb het al op meerdere fora geplaatst maae het blijft onduidelijk wat het is.

Rene Janssen

Volgens mij is het toch echt een langshuppende/ rennende eekhoorn.

"Komt niet voor" is een zeer slecht determineer- methode en daarnaast niet waar... In de Betuwe al drie stippen en ik weet dat in de jaren '90-'00 ook in Culemborg eekhoorn zat in het park. Waarneming.nl kent die waarneming niet, maar anderen wel in de Betuwe: http://waarneming.nl/soort/maps/389?from=2000-06-10&to=2016-06-10&count_ex=0&only_valid=0&grid=1000&kwart=0&st=&second_specie=

Vangsten tijdens het wegvangen van Pallas' eekhoorn lieten zien dat overal rode eekhoorn opdook, terwijl je die niet zag (maar er toch echt waren...). Zoekt en gij zult vinden, cameravallen zijn daar één van de methodes van. Hang maar eens een mandje walnoten voor je camera op, zul je zien hoe snel er eekhoorns toestuiken.

René
René Janssen

davidvos

Beste Rene.

Het zou idd erg leuk zijn dat het een eekhoorn is.
Maar tot nu toe zijn er nog geen waarnemingen gedaan in dit gebied.
Ook bij staats bosbeheer geen waarnemingen bekend maar natuurlijk is niks uitgesloten.