Bewaren larvenhuidjes

Gestart door Menko Vlaardingerbroek, juni 04, 2016, 15:07:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

Menko Vlaardingerbroek

Hoe bewaren jullie larvenhuidjes? (Of misschien moeten ik zeggen: waarin?) Of gooien jullie ze weg na determinatie (eventueel na een foto gemaakt te hebben)?
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

AvanderHeijden

Ik heb ze jarenlang in fotobusjes (oldskool yeah!) bewaard maar een jaar of 2 geleden ben ik begonnen ze op speld te zetten in een insektendoos. Van de meeste soorten maar 1 maar soms zit er veel variatie tussen verschillende huidjes (kleur, grootte) en dan bewaar ik er meer.


Josee

Ziet er echt schitterend uit!!
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Menko Vlaardingerbroek

Een indrukwekkende verzameling. Die buisjes waar fotorolletjes in zaten waren inderdaad een goed idee - zijn ze groot genoeg voor een grote keizer? - maar daar valt helaas niet meer aan te komen.
Vriendelijke groet,
Menko Vlaardingerbroek

ewoudploeg

Het belangrijkste is dat het huidje kurkdroog is en in een donkere (ter voorkoming van verkleuring), luchtdichte (ter voorkoming van museumkever en stofluis) doos wordt bewaard. Zo blijft het huidje oneindig lang goed.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/

AvanderHeijden

Fotobusjes zul je idd niet meer opsparen (waren precies groot genoeg voor Keizer ja) maar je kunt ook van die sorteerbakjes ofzo kopen. Ik heb twee van die dingen bij de Action gehaald voor een enkele euro, heb je een doosje met een aantal vakjes waar je mooi huidjes in kan opbergen.

ewoudploeg

Citaat van: AvanderHeijden op juni 08, 2016, 13:51:29 PM
Fotobusjes zul je idd niet meer opsparen (waren precies groot genoeg voor Keizer ja) maar je kunt ook van die sorteerbakjes ofzo kopen. Ik heb twee van die dingen bij de Action gehaald voor een enkele euro, heb je een doosje met een aantal vakjes waar je mooi huidjes in kan opbergen.

Het fraaie van die fotobuisjes was dat ze perfect sloten. Dat is met museumdozen voor geprepareerde insecten, maar ook met dergelijke bakjes van de action nooit zo, hoe goed ze ook lijken te sluiten (althans in mijn ervaring). Regelmatig controleren en eventueel nu en dan even in de vriezer is goed om narigheid te voorkomen.
Ewoud
www.cbrochard.com/exuviae
http://www.flickr.com/photos/ewoudploeg/