Nieuws op website Floron: nationale straatputtendag

Gestart door Niko Buiten, september 19, 2007, 10:03:23 AM

Vorige topic - Volgende topic

Niko Buiten

Zojuist bekeek ik voor het laatste floranieuws de website van Floron.

Ik lees dat er aanstaand weekeinde 22 en 23 september een nationale straatputtendag wordt georganiseerd. Wanneer in die straatputten - werd mij onlangs uitgelegd - een soort drempel aanwezig is waarop vochtige humus ligt kun je er tal van bijzondere varens in vinden. Utrecht is er beroemd om, maar uit mijn eigen Haarlem ken ik het verschijnsel niet. Aanstaand weekeinde worden op een viertal plaatsen, waaronder Utrecht, excursies georganiseerd. Dat is een goede gelegenheid met het verschijnsel kennis te maken.

Verder is er aandacht voor de websites over het Jacobskruiskruid en de Bosflora. Een misser - en arrogant - vind ik het dat voor het nieuws over de uitbreiding van Kransmuur in Nederland niet even de waarnemingen op Waarneming.nl zijn geraadpleegd. Dan had bijvoorbeeld ook mijn vondst in Velsen in het rijtje van uitbreidingen opgenomen kunnen worden. (Je merkt het, ik ben er lichtelijk geirriteerd over.  :( )
Groet,

Niko Buiten.


petraw

Beste Niko,

Uit eigen ervaring weet ik dat floron wel zeker heeft gekeken op de website van waarneming.nl. Over mijn waarneming van kransmuur in Roosendaal is zelfs contact geweest.

Misschien ben je dus iets te voorbarig om arrogant te gebruiken en geïrriteerd te zijn dat je waarneming in Velsen niet genoemd is in het rijtje. Ze kunnen tenslotte niet alle plekken noemen waar kransmuur nieuw is gevonden.

Groet,

Petra
Groet, Petra

Erik van Dijk

Ook mijn valkruid werd nagebeld. En ik las onlangs het blaadje van FLORON en vond ze juist opmerkelijk positief over waarneming.nl. Het blaadje is natuurlijk veel flexibeler dan de logge databases.


Groet erik
Met vriendelijke groet

Erik van Dijk

Niko Buiten

#3
Petra en Erik,

Ik ben er echt verdrietig over. Het bericht suggereert volledig te zijn en is dat niet.

Het is bovendien toch een kleine moeite wat meer informatie over de verspreiding van Kransmuur en over de soort zelf bij het bericht op te nemen. Bijvoorbeeld door een linkje naar deze informatie en een linkje naar dit kaartje bij het bericht op te nemen. Het bericht is nu te veel gericht op een kleine kring van kenners. Ik mag blij zijn dat ik de soort al ken.
Groet,

Niko Buiten.


Corryabbink

CiteerIk ben er echt verdrietig over. Het bericht suggereert volledig te zijn en is dat niet.

Niko als dat het enige is waarover je verdrietig bent dan lacht het leven je nog toe.

Wat maakt het nu uit of jouw waarneming dit jaar of volgend jaar meegenomen wordt. Maak je er toch niet zo druk om!
Jij hebt de soort ook gevonden en die zit hier in de database neem ik aan. Volledig wordt iets toch nooit. Altijd is er wel weer iemand die de soort ook gevonden heeft en waarvan nog niets bij Floron of waar dan ook bekend is.
Als het je echt dwars zit dan raad ik je aan je beklag bij Floron te doen en niet hier.

met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Niko Buiten

Corry,

Dank voor je advies. Ik zal mijn beklag doen bij Floron.  :(

Mijn waarneming zit idd. in de database van Waarneming.nl.  :D  
Groet,

Niko Buiten.