Welk beessie komt hier koekeloeren => ws Cantharis figurata

Gestart door Josee, juni 01, 2016, 09:56:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Josee

Kevertje gezien op 2016-05-29 in Enschede - Aamsveen op Sporkehout

bij voorbaat dank[/size][/font]
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Jammer - die had ik wel helemaal willen zien ...

Halsschild doet denken aan Rhagonycha nigriventris, maar die ken ik niet met zo'n lichte kop en ook de voordijen lijken wat te licht ... misschien nog niet uitgekleurd? Of toch wat anders? Indien wat anders zou heeeeel misschien Cantharis figurata een optie zijn ... en dat is een beetje een enigmatische soort waarvan ik nog nooit een zeker determineerbare Nederlandse foto heb gezien. Deze zou je dus echt beter moeten bekijken ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

 :angel:  Liet haar of hem in ruste en ben alweer km ver er vandaan inmiddels.


Tja... een kevertje dat leek me al, maar is dat ingesponnen blad dan ook aan dit diertje verbonden?
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Meer dan een schuilplaats zal het niet zijn - misschien om uit te harden dus .. (?!?)
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

Ha ja een logé van een bladroller wellicht? Dank voor je reacties

Is invoeren als Weekschildkever (soldaatje) onbekend - Cantharidae indet. het meest to-the-point?
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

arpwifi

Ja doe maar - als ik later groot slim ben durf ik misschien meer ...  :-\
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Josee

°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Josee

Goedemiddag Arp, dat is lang geleden deze conversatie :lol: En.... al groter én slimmer?  ;D
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers

Arp

Als meer kilo's als "groter" telt, dan ben ik bang dat ik wel wat groter geworden ben, maar niet veel slimmer   :rolleyes:  :angel:

Zet deze maar weg als Cantharis figurata - dat moet 'm eigenlijk wel zijn, maar valideren doe ik nog even niet ...
Groetengedoe, Arp (wrn - JungleDragon)

Josee

Oeps... Hopelijk pas je nog wel in een gewone tram-, trein- dan wel vliegtuigstoel  B) met het oog op ontspannen reizen  ;D

Het figuurtje op zijn halsschild staat er in elk geval mooi op. Dank voor je reactie weer en mooie dag nog  :duim:
°¨¨°º~.gevleugelde groet.~º°¨¨°

josée van oers