Welke cicade nimf

Gestart door ligot, mei 30, 2016, 11:20:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

ligot


Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/119363771
Cicadellidae spec. gezien op 2016-05-28 Woensdrecht - Lindonk
Foto's:


bij voorbaat dank Ronny Ligot

Twan martens

Ik kom uit op Allygidius abbreviatus.
Maar die staat niet in ons soortenregister, of de naam is (weer eens) veranderd.
Zo niet, dan gefeleciteerd met deze waarneming.

Groet, Twan.


Marco de Haas

Dat zit er niet ver naast, dit is een nimf Allygidius atomarius. Er is een mooi bestand voor deze nimfen, grotendeels ook bruikbaar voor Nederland: Larvae of Leafhoppers of the Subfamily Deltocephalinae (Homoptera, Cicadellidae) of European Russia and Adjacent Territories: IV. Tribe Athysanini. Als iemand die openbaar vindt graag hier plaatsen :). Voor nu, als iemand er erg veel behoefte aan heeft kan ik hem wel doorsturen.

Ik zou hier trouwens graag meer foto's van zien, bijvoorbeeld één waarop de haren op de tergieten goed te tellen zijn en één frontaal.
Met vriendelijke groet, Marco de Haas
Validator cicaden

Oproepje cicade-waarnemingen: zie hier.
Waardplanten cicaden: zie [url=http

Twan martens

Danmarks Blomstertæger heeft aardig wat blindwantsnimfen. British bugs heeft er ook wel een aantal, maar daarna kan je lang zoeken. Marco stuur maar door.
Alvast bedankt.
Groet, Twan

ligot

Dank je voor de reacties, ik zal zeker mijn best doen om ze langs alle kanten vast te leggen.
Alleen vind ik deze niet direct terug waar ik hem vond. ik doe mijn best ;-)
Groeten, Ronny Ligot

arpwifi

Citaat van: Marco de Haas op mei 30, 2016, 16:26:28 PM
Er is een mooi bestand voor deze nimfen, grotendeels ook bruikbaar voor Nederland: Larvae of Leafhoppers of the Subfamily Deltocephalinae (Homoptera, Cicadellidae) of European Russia and Adjacent Territories: IV. Tribe Athysanini. Als iemand die openbaar vindt graag hier plaatsen :)
ftp://nhsbig.inhs.uiuc.edu/pub/downloads/Dmitriev/Nymphs4%202006.pdf

De andere delen vind je hier: ftp://neoforbes.inhs.uiuc.edu/pub/downloads/Dmitriev/
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

ligot