Flight identification of european seabirds (Blomdahl/Breife/Holmstrom)

Gestart door Alexander Devos, mei 28, 2016, 07:27:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Alexander Devos

Ik had nog nooit gehoord van dit boek:
https://www.vogelbeschermingshop.nl/Flight_Identification_Of_European_Seabirds

Iemand die het heeft?  Zo ja, vind je het een rijke aanvulling op de info die terug te vinden is in de ANWB?  Of is het intussen al door deze laatste bijgebeend?

frankneijts

Citaat van: Alexander Devos op mei 28, 2016, 07:27:30 AM
Ik had nog nooit gehoord van dit boek:
https://www.vogelbeschermingshop.nl/Flight_Identification_Of_European_Seabirds

Iemand die het heeft?  Zo ja, vind je het een rijke aanvulling op de info die terug te vinden is in de ANWB?  Of is het intussen al door deze laatste bijgebeend?

Niet te vergelijken met een veldgids Alexander, ook de ANWB niet (en "rijke aanvulling" is zelfs een understatement). De info in de Flight ID gaat vele malen verder en is voor een (zee)vogelaar onmisbaar. Lees er maar eens een paar (Engelse) reviews op na, te vinden door in Google 'review of ... titel' in te voeren..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'


Alexander Devos

Intussen het boek al een tijdje in huis en volledig doorgenomen.  Het is werkelijk de eerste keer dat een boek over vogels mijn hoge verwachtingen inlost!

Niet alleen de pelagische soorten worden besproken door de ogen van zeevogeltrektellers... .  Maar ook beesten die we in het binnenland kunnen zien zoals sternen, meeuwen, eenden, ganzen, futen, ... .  Wat ik jammer vond is dat de auteurs ervoor kozen om de steltlopers niet meer aan hun boek toe te voegen.  Met zijn 370 is het boek al tamelijk lijvig en de soorten die aan bod komen worden in zéér levendig Engels beschreven en met verschillende foto's gedocumenteerd.  Enkel de kenmerken die voor een trekteller bruikbaar zijn worden besproken.

Een aanrader!