CDNA status waarneming.nl vs DB ranking

Gestart door Jaap van Steensel, mei 27, 2016, 21:08:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

Jaap van Steensel

Bij het aanmaken van een persoonlijke ranking op de site van Dutch Birding liep ik tegen een geval op van een waarneming die volgens waarneming.nl geaccepteerd is door de cdna maar als ik die als geval wil invoeren in mijn ranking blijkt deze niet beschikbaar voor verificatie en blijft de soort dus op "progressief" staan. Ik kwam op dit forum al een topic tegen van het omgekeerde, dus dat een geval door het cdna geaccepteerd was maar nog niet die status had op waarneming.nl, maar dit is dus precies omgekeerd.
Concreet: het gaat om de kleine topper die begin vorig jaar bij Biddinghuizen/Harderwijk verbleef. Volgens het tijdvenster op de DB site is dit geval gezien tot eind januari terwijl er op waarneming.nl waarnemingen staan tot medio februari die de status "ingediend, geaccepteerd" hebben.

Kan iemand aangeven hoe dit kan?

Groeten,
Jaap

Douwe van der Ploeg

Niet dat ik iets snap van het vogelaarswereldje en al die commissies, maar kan het zijn dat de determinatie al wel is goedgekeurd is door de CNDA omdat ie in 2014 aankwam en dat jaarverslag al is gepubliceerd, maar nog geen officiële einddatum heeft omdat het verslag van 2015 er nog niet is? In dat geval zou het waarschijnlijk afwachten zijn totdat die versie er ook is, en kunnen beide sites hun goedkeuringsvensters aanpassen aan dat besluit, zou ik denken..
Dutchavifauna geeft ook geen einddatum: https://www.dutchavifauna.nl/record/30470

Citeertot in 2015 waargenomen, gefotografeerd
Douwe van der Ploeg

Jaap van Steensel

Zou kunnen, maar andere gevallen in 2015 zijn al wel goedgekeurd en als geval te gebruiken voor verificatie, dus dat kan volgens mij niet helemaal de reden zijn. Dan zou het toch om een administratieve achterstand gaan.
Niet dat ik me heel erg druk maak om de ranking, maar het viel me gewoon op. Vooral de manier waarop de datum die je invoert heel snel en goed gekoppeld wordt aan geaccepteerde gevallen vind ik een goede functionaliteit.
Ik wacht gewoon even verder af wat er mee gebeurt en anders blijft deze maar op "progessief" staan en gaan we bij een volgende waarneming gewoon nog een keer.

Douwe van der Ploeg

Voor zaken bij de Dutch Birding-site moet je natuurlijk bij hun zijn.
Douwe van der Ploeg