Hoofdmenu

Alert

Gestart door E vd Schootbrugge, mei 26, 2016, 16:12:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

E vd Schootbrugge

Graag zou ik een alert in willen stellen voor mijn gebied, dat zodra iemand een plantensoort invoert, ik een mailtje krijg. Deze combinatie is echter niet toegestaan, waarom niet?

HPM

Citaat van: E vd Schootbrugge op mei 26, 2016, 16:12:45 PM

Graag zou ik een alert in willen stellen voor mijn gebied, dat zodra iemand een plantensoort invoert, ik een mailtje krijg. Deze combinatie is echter niet toegestaan, waarom niet?

Misschien is het wel zo veel dat je er gek van zou worden.
Je kan beter een keer per dag gewoon op Waarneming kijken wat er voor het gebied is ingevoerd. Dan kan je daarna alsnog in je auto springen om te gaan kijken voordat de plant is weggevlogen.
Herman van der Meer

E vd Schootbrugge

Ten eerste: ik bezit auto noch ***SPAM***.  ;)

Het gaat enkel om de bebouwde kom van mijn woonplaats 't Harde en de omliggende +/- kilometer. Daar zijn nauwelijks andere waarnemers actief. Ik tel vijf waarnemingen van planten dit jaar, waarvan drie interessant. Daarvan zou ik graag een mailtje krijgen.

HPM

Maar in theorie maak je kans op minstens 1457 alerts voor een plant.  Per dag. Dat is het aantal in Waarneming ingevoerde soorten. Zonder exoten enz. Voor Gelderland is dat aantal 1254. Het aantal waarnemingen en dus alerts is uiteraard nog veel groter dan het aantal soorten.
http://waarneming.nl/observed_specieslist.php?g=10&y=0&exoot=0

Ps. Als je nu zelf even naar buiten gaat kan je waarschijnlijk al meer dan vijf soorten vinden op de stoep voor je deur. Daar kunnen nog zeldzame bij zijn ook.
Herman van der Meer

E vd Schootbrugge

Nee, zoveel soorten groeien er niet. En waarom zouden de honderden zeldzame plantensoorten wel aanvaardbaar zijn? Als ik de grens op zeldzaam leg, krijg ik alle waarnemingen van alle soorten, niet alleen van planten. Dat is dus gegarandeerd duizenden soorten, maar dat mag wel?????