Hoofdmenu

soort vogel

Gestart door oostsouburg, september 17, 2007, 19:17:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

oostsouburg

Hallo forum,

Ik zag plots deze vogel bij ons achter en doordat ik er opgewonden van raakte had ik niet de tijd om goed scherp te stellen, bang dat ie weer weg vloog en dat gebeurde dan ook maar net op tijd toch een wazige foto.
Een ware kenner zal hem hopelijk herkennen.

groet Chris



 

oostsouburg

Hier nog een keer en heb ik de foto ietwat bewerkt.

grutto

iets wat hier niet voorkomt naar mijn idee.
wellicht een ontsnapte vogel.

groet,

Grutto
Groet
Tjeerd

frankmeer

#3
Hij lijkt aardig op deze, maar verstand heb ik niet van dit soort vogels. http://forum.waarneming.nl/forum/index.php?showtopic=35634
Frank van der Meer

Zonnekoning

Doet me erg denken aan een wever uit een ander draadje.
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

henkjanvdkolk

Lijkt mij duidelijk een goudvink [mannetje]

je ziet een zwarte kap, rode buik en een blauwige vleugel
Groeten,
Henk-Jan van der Kolk

frankmeer

#6
CiteerLijkt mij duidelijk een goudvink [mannetje]

je ziet een zwarte kap, rode buik en een blauwige vleugel
Het is absoluut geen Goudvink, al heeft hij er misschien iets van weg. Alleen door de onderdelen valt deze optie al af. De onderzijde is veel te oranjegeel voor een Goudvink.
Dit is echt een wever, net als Elines vogel.  
Frank van der Meer

Fabian Meijer

Dit lijkt erg op een Village weaver, oftewel een Grote textorwever die ik heb gezien in Gambia

michel.wissink

CiteerDit is echt een wever, net als Eline's vogel.
Wel erg toevallig dat twee escapes van dezelfde soort in korte tijd zijn gezien.
Is het mogelijk dat dit hetzelfde exemplaar is als 'Eline's' vogel'?
Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Henk van der Meer

#9
Het is een Ploceus intermedius, kleine texorwever

Of Plocues cucullatus, grote texorwever maar die heeft volgens mij een kleiner masker
Groetjes
Henk van der Meer

Zonnekoning

#10
Als dit soort waarnemingen nu ook eens worden ingevoerd... ;)
http://waarneming.nl/soort.php?id=1723
Groeten, Lodewijk Jan Coté,
IVN/KNNV Zwolle, VRS De Kooi,
Verzorgingshuis Zandhove.

eline1234

Hey Chris,
het is hemelsbreed van mijn huis naar oost-souburg nog geen 15 kilometer, geen idee welke afstanden deze vogels afleggen maar het zou dus kunnen!
Eline

Leon Olsthoorn

En als iemand zijn hok open heeft laten staan kunnen er makkelijk meer exemplaren ontsnapt zijn  
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

oostsouburg

CiteerAls dit soort waarnemingen nu ook eens worden ingevoerd... ;)
http://waarneming.nl/soort.php?id=1723
Natuurlijk ga ik deze invoeren bij waarneming.

Chris

Bas vd Burg

#14
Er wordt zojuist een mogelijke Baltimoretroepiaal doorgegeven via de DBA-vogellijn die 17 september gezien zou zijn in Souburg. Ik neem aan dat het gaat om de vogel uit dit topic?
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

HansP

#15
Dat klopt, het is de vogel uit dit topic. Met de vraag van de Vogellijn beheerder er bij om eens na te gaan waar de vogel precies is gezien. Dus:

Waar is de vogel precies gezien?  Info mag naar de vogellijn; 010-4281212 (of natuurlijk gewoon hier posten)

Ook was er de vraag, voor degene die goede literatuur bij de hand heeft, om nog een goed naar de foto's te kijken of het echt een Baltimore-troepiaal is. Helaas heb ik geen boeken op mijn werk, maar iemand anders....?

Groet,
Hans
Groet,
Hans Pohlmann

oostsouburg

CiteerHey Chris,
het is hemelsbreed van mijn huis naar oost-souburg nog geen 15 kilometer, geen idee welke afstanden deze vogels afleggen maar het zou dus kunnen!
Eline komt die dan van jou vandaan??

Bas vd Burg

Vind het wel moeilijk eigenlijk met deze foto's.

Voor plaatjes van Baltimoretroepiaal zie: http://images.google.nl/images?hl=nl&q=Ict...en+zoeken&gbv=2
groetjes,

Bas vd Burg
Katwijk ZH



mijn kattukse jaarlijst 2012

oostsouburg

#18
CiteerDat klopt, het is de vogel uit dit topic. Met de vraag van de Vogellijn beheerder er bij om eens na te gaan waar de vogel precies is gezien. Dus:

Waar is de vogel precies gezien?  Info mag naar de vogellijn; 010-4281212 (of natuurlijk gewoon hier posten)

Ook was er de vraag, voor degene die goede literatuur bij de hand heeft, om nog een goed naar de foto's te kijken of het echt een Baltimore-troepiaal is. Helaas heb ik geen boeken op mijn werk, maar iemand anders....?

Groet,
Hans
Gezien in Oost Souburg, achtertuin Dongestraat 67, ik vond het echt heel bijzonder en ben in de buurt nog even gaan zoeken maar omdat de duisternis inviel heb ik hem niet meer gezien. Kijk bij waarneming.nl daar heb ik hem ook ingevoerd.

groet Chris  

laatvlieger

De vogel op de foto is een wever. Kijk bijvoorbeeld maar eens naar de schouderveren.  
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

Rinie van Reenen

Citeer
CiteerHey Chris,
het is hemelsbreed van mijn huis naar oost-souburg nog geen 15 kilometer, geen idee welke afstanden deze vogels afleggen maar het zou dus kunnen!
Eline komt die dan van jou vandaan??
Het punt was: Eline had ook zoiets gezien; de afstand is 15 km., het zou dus kunnen zijn dat het om hetzelfde exemplaar gaat, of om exemplaren uit hetzelfde hok.
Groet, Rinie van Reenen

P1234

De "vogel van Eline" en de vogel uit dit topic lijken erg op elkaar. Het lijkt me dat het om dezelfde vogel gaat. Wat het wel is weet ik niet, maar vogels mij is het geen Baltimoretroepiaal. Dit omdat van de vogel op de foto de snavel te dik is, de poten de verkeerde kleur hebben (BT zwart en deze vogel rood cq vleeskleurig) en de vogel mist het wit op de vleugel wat een BT wel heeft op de toppen van de middelste dekveren en de handpennen.
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;

carel

#22
kijk maar eens hier

kon je de kleur van het oog maar zien
textorwever heeft een knalrood oog
Carel van der Sanden

http://www.natuurlijk-erp.nl/

Henk van der Meer

Groetjes
Henk van der Meer

huysse

#24
Ik denk dat het een Noordelijk troepiaal is( Icterus galbula)

groet,
Marijke

edit: de Baltimore is daar een ondersoort van.