Hoofdmenu

welk kevertje

Gestart door theoterwiel, mei 21, 2016, 12:18:14 PM

Vorige topic - Volgende topic

theoterwiel

Wie kan mij helpen aan de naam van dit kevertje?
Waargenomen in Hoofddorp.

b.v.d. Theo

Leon Olsthoorn

Heb je al bij de bladhaantjes gekeken? Dat zou mijn uitgangspunt zijn
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

theoterwiel

Ja Leon... maar ik kom de mijne niet tegen.

vr. gr. Theo

Leon Olsthoorn

Heb je de entomologische tabel van de Nederlandse Goudhaantjes? Anders is deze voor heel weinig te bestellen, ze zijn sowieso aanraders, die entomoogsche tabellen en gratis voor leden van de NEV.
Jag gillar blommor, jag gillar träd, jag gillar naturen som den är!

arpwifi

Het is geen goudhaantje dus staat niet in die tabel - de tabel is voor de Chrysomelinae en dit is een Galerucinae

Het is een (Neo)Galerucella - sommige kleurvormen van sommige soorten zijn goed te doen, anderen zijn dubieus van foto. Ik heb ze niet goed in m'n kop  ...

Ook: WAARDPLANT en AFMETING noteren
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

arpwifi

P.S. Heb je de foto een paar keer door een scherpfilter getrokken? Onderweg dacht ik dat ik haartjes herkende, maar op de PC lijkt het toch meer iets doorgeschoten scherpfilter op de punctering (?) Indien geen beharing dan bij Lochmaea kijken ...
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

theoterwiel

Nogmaals, heel veel dank Arp

vr. gr. Theo