Welke kan dit zijn?

Gestart door ac.billekens, september 14, 2007, 23:08:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

ac.billekens

Deze foto's hebben we ongeveer een jaar geleden gemaakt. Helaas weten we de bomsoort niet meer (Robinia?) Welke kan dit zijn?

ac.billekens

foto 2

ac.billekens


ac.billekens


Corryabbink

Dag Alina en Chris,

Doet me sterk denken aan de Witte populierzwam(Oxyporus populinus).
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

ac.billekens


Ismael

aan de bladeren op de grond te zien geen acacia maar lastig te zeggen ff checken dus
Groeten Ismaƫl Wind

Corryabbink

#7
Die hoedjes snap ik niet maar deze deed me aan de Witte populierzwam denken. In de PdS worden wel hoedjes genoemd. Zie ook mijn waarneming.

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=1080447

Het zou best een oude Esdoorn of Populier kunnen zijn. Jammer dat de bladen niet goed zichtbaar zijn maar er ligt zoiets op de bodem.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

Corryabbink

#8
CiteerCorry,
En die zat op welke boomsoort met een gladde bast : esdoorn (of paardenkastanje) ?
Het was een van de oude populieren midden in de Kooiplas. De zwam zat echter niet aan de voet maar veel hoger. Ik had veel moeite erbij te komen.

Gerrit ik weet echt niet of de waarneming van Chris en Alina een Witte populierzwam is maar dacht eraan door de structuur van de onderkant. Chris en Alina zouden dan enig idee hebben wat het eventueel zou kunnen zijn.
met groet, Corry

"het is nooit zo donker of het wordt weer licht"

ac.billekens

We komen binnenkort weer in de buurt waar we deze foto's hebben gemaakt en gaan dan wel even naar de boom kijken welke soort het is.

ac.billekens

Vandaag terug geweest naar de plek van bijna een jaar geleden. Hij was er nog. Het is dus toch een populier.

ac.billekens

blad van de betreffende populier.