The Princeton Encyclopedia of Birds by Christopher Perrins: Goed boek?

Gestart door perigrinus, april 27, 2016, 12:34:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

perigrinus

Dag,

Ik lees op dit moment 'Aanschouw de vogels' van Colin Tudge. Hij is nogal positief over de genoemde encyclopedie. Ik vraag mij af hoe ik dat boek moet inschatten. Het is niet zo duur dus heb ik wat minder aarzeling maar ik zou het willen inzien voor ik het koop. De 2 futen op de cover van de laatste editie, maken het boek extra aantrekkelijk.

Het staat niet bij de gemiddelde boekhandel. Niet bij van der Velde in Leeuwarden (woonplaats) en niet bij Dominicaner in Maastricht (vakantie) bijv. Misschien heeft Donner in Rotterdam het of vogelbescherming in Zeist, maar ik kan niet overal zijn natuurlijk.

Misschien moet ik het doen met een inschatting en daarom bij deze vraag of iemand er wat over kan roepen. Het moet wel heel wat anders zijn dan deze encyclopedie. Hoe nuttig kan het zijn, denk ik dan.

Oké, reacties welkom.

André

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

perigrinus

Het was te bestellen bij Dominicaner in Maastricht, maar dan móest ik het ook kopen. Daar had ik nog geen zin aan.
Mogelijk was het wel een andere editie die ik kon bestellen, dat heb ik niet gevraagd.

Iemand die heb boek bezit en er een waardeoordeel over heeft?

André

Theo Linders

Ik heb hem ooit geleend en het is voor dat geld een prima boek, al ligt de focus natuurlijk meer op de populairdere soortgroepen en het geeft vooral een redelijk overzicht over vogels. In dezelfde categorie, maar dan wel een stuk betere kwaliteit (en een hoger prijskaartje) is het nieuwe bird families of the world van lynx edicions (de makers van HBW) samen met Cornell lab of Ornithology. Zij beschrijven alle 240 vogelfamilies afzonderlijk, met afbeeldingen van elk genus en up-to-date info over verwantschappen en een algemeen praatje over elke familie. Als je een overzicht zoekt van vogeldiversiteit zou ik die aanraden.
mvg,
Theo Linders

www.jnm.nl
www.zootierliste.de

caliprobola

Citaat van: perigrinus op april 27, 2016, 12:34:02 PM
De 2 futen op de cover van de laatste editie, maken het boek extra aantrekkelijk.
Overigens toont de foto op de cover geen futen maar reigers, yellow-crowned night heron vermoed ik.

perigrinus

Theo, bedankt voor de verwijzing naar het boek van Lynx.
Caliproba, een reigersoort dus. Ik heb het even opgezicht en ik denk dat je gelijk hebt.

André