Hoofdmenu

Loopkever??

Gestart door loger, april 26, 2016, 13:12:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

loger

Ik zou graag willen weten welke soort dit is
Het betreft deze waarneming
http://waarneming.nl/waarneming/view/116980153
Loopkever onbekend - Carabidae indet. gezien op 2016-04-26 Haps - Ossenbroek
Foto's:

bij voorbaat dank Louis Geraets

A. Vermaat

Ja een loopkever en een Nebria spec, als je het mij vraagt. Verder dan dat is  :micro: nodig.
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

Douwe van der Ploeg

Lijkt me geen Nebria.. Ik zal straks nog even puzzelen (tenzij er eerder iemand langskomt die het weet).
Douwe van der Ploeg

A. Vermaat

Hallo Douwe

nog aan deze loopkever van Louis toegekomen? Ik denk ook dat je gelijk hebt dat het geen Nebria is, door die derde foto. Bij de andere twee foto's vind ik het halsschild wel passen... Ik heb net weer op Kerbtier gekeken en kan ook geen alternatief vinden. waar zat jij aan te denken?

Arend
Met vriendelijke groet
Arend Vermaat

Ton van Haaren

misschien Laemostenus terricola?
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

Douwe van der Ploeg

Excuus, helemaal vergeten! Ik had niet echt iets in gedachten (vaak is het makkelijker om te zeggen dat het iets niet is, dan zeggen wat het wel is..). Met serieus proberen uit te sleutelen kom ik nergens, maar op jizz zou ik denken aan één of andere Pterostichus (zeer onzeker dus!).

Ton: ik heb het idee dat de sprieten/poten echt zwart zijn, niet bruin, wat niet zou passen op Laemostenus. Ook meen ik enkele haarpunten te zien in tussenruimte III.. Maar zoals gezegd, ik zit maar wat te gokken dus kan er ook helemaal naast zitten ;)
Douwe van der Ploeg

Ton van Haaren

Was voor mij ook een beetje gokken maar een Nebria is het zeker niet.
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-