Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: Kleine vleermuizen in mergelgrot Valkenburg  (gelezen 292 keer)

Theovanv

• Member
Kleine vleermuizen in mergelgrot Valkenburg
« Gepost op: mei 03, 2016, 21:47:56 pm »

Ik zag bij een rondleiding deze vleermuisjes, erg klein, in de Fluweelengrot onder de kasteelruine. Zijn het Ingekorven Vleermuizen?

Theo van Veenendaal

Theovanv

• Member
Re: Kleine vleermuizen in mergelgrot Valkenburg
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2016, 01:40:17 am »

Niemand?
Theo van Veenendaal

Rob Koelman

• Member
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2016, 20:11:03 pm »

Gťťn geweldige foto. Ik denk eerder aan een baardvleermuis of watervleermuis (met een kleine voorkeur voor de eerste).

Overigens moet je altijd terughoudend zijn bij het fotograferen van vleermuizen in winterslaap. Dit levert extra verstoring op...
Met vriendelijke groet, Rob

Theovanv

• Member
« Reactie #3 Gepost op: mei 22, 2016, 00:14:14 am »

Bedankt.

De gids scheen er met zn zaklamp op toen hij de gaten checkte. anders hadden we ze niet eens gezien.
« Laatst bewerkt op: mei 22, 2016, 00:20:31 am door Theovanv »
Theo van Veenendaal

Rob Koelman

• Member
« Reactie #4 Gepost op: mei 22, 2016, 01:17:57 am »

De gids scheen er met zn zaklamp op toen hij de gaten checkte. anders hadden we ze niet eens gezien.

Hmm, dubieus. Die gids was vast geen officiŽle (dat is: iemand met een ontheffing) teller voor vleermuiswintertellingen. Oftewel: onnodige verstoring puur voor de commercie (betaalde rondleidingen)...

Deze 'spagaat' tussen commercie en vleermuisbescherming speelt in meerdere groeves in Limburg...
Met vriendelijke groet, Rob

Theovanv

• Member
« Reactie #5 Gepost op: mei 22, 2016, 20:08:26 pm »

Hmm, dubieus. Die gids was vast geen officiŽle (dat is: iemand met een ontheffing) teller voor vleermuiswintertellingen. Oftewel: onnodige verstoring puur voor de commercie (betaalde rondleidingen)...

Deze 'spagaat' tussen commercie en vleermuisbescherming speelt in meerdere groeves in Limburg...
Ik ben bang van wel, het was een rondleiding door de Fluweelengrot, geleid door "vrijwilligers" (toch apart als je zoveel rondleidingen per dag hebt van ik dacht 10 euro pp) en is in combinatie met een bezoek aan de ruÔne van Valkenburg. Deze rondleiding is volledig gericht op de historie, niet op fauna.
Theo van Veenendaal
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.059 seconden met 20 queries.