Onbekend insect, wie weet de naam.

Gestart door henkvanwoerden, mei 03, 2016, 20:19:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

henkvanwoerden

-----------start kopiƫren----------------------------Ik zou graag willen weten welke soort dit isHet betreft deze waarneminghttp://waarneming.nl/waarneming/view/117897666Insect (overig) onbekend - Insecta indet. gezien op 2016-04-30 Emst - VossenbroekFoto's:Toelichting:Lengte ca. 12 mm, bij voorbaat dank H.J. van Woerden------------einde kopiƫren----------------------------
Met vriendelijke groet,

Henk.

arpwifi

Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

Ton van Haaren

ik zou daar alleen Nemoura of Nemurella verwachten. Maar  heb er te weinig verstand van om adulten te herkennen
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

frankneijts

Halsschild met veel kleine brobbels: zeer waarschijnlijk Nemoura cinerea ..
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

henkvanwoerden

Dank je wel Arp, Ton en Frans voor jullie bijdragen en de naam. Als ik het goed begrijp toch nog met een klein vraagteken.
Met vriendelijke groet,

Henk.

Ton van Haaren

Nemoura cinerea is wel de meest algemeenste steenvlieg
Met vriendelijke groet
Ton

"There's a fine line between fishing and just standing on the shore like an idiot."
-Steven Wright-

arpwifi

Als Frank en Ton 'm van foto niet 100% op naam kunnen brengen dan zou ik 'm zelf als onzekere cinerea wegzetten
Groetsenzo, Arp (via onbeveiligde WiFi)

You know the state of computer security is dire when Qubes OS, arguably the world's most secure operating system, makes only modest claims. ("a 'Reasonably-Secure' Operating System") [J.M. Porup]

frankneijts

Citaat van: arpwifi op mei 05, 2016, 10:52:57 AM
Als Frank en Ton 'm van foto niet 100% op naam kunnen brengen dan zou ik 'm zelf als onzekere cinerea wegzetten

Van mij mag dat ? wel weg hoor Arp .. 8)
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

henkvanwoerden

Met vriendelijke groet,

Henk.