Hoofdmenu

ObsMapp 7.0 beta

Gestart door Alex Kwak, mei 03, 2016, 11:35:51 AM

Vorige topic - Volgende topic

Jan Mudde

Goedemorgen Alex,

ik werk met de laatste betaversie op een Samsung Galaxy S4 en loop nu tegen het probleem aan dat de functie "Verzamelgroep" niet meer werkt. Inmiddels al meerdere malen de soortendatabase gewist en alle soorten opnieuw gedownload en een verzamelgroep in verschillende samenstellingen aangemaakt. Geen resultaat. Kan niets invoeren als ik de "Verzamelgroep" kies. De individuele groepen zijn mits individueel geselecteerd wel gewoon bruikbaar. Sterk het gevoel dat ik zelf iets verkeerd doe maar ik  kom er niet achter wat dat dan is.

Grtz , Jan Mudde
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

Alex Kwak

Hoi Jan,

Een andere tester had dit ook en mailde juist gisteren:
"Ik ben er achter wanneer het fout gast met soortnamen kiezen. Bij de instelling 'alfabetisch' worden de namen automstisch aangevuld. Bij de optie 'laatst gekozen' blijft het veld leeg. Dit gebeurd bij de verzamellijst, en ook bij de soortlijsten."

Kan jij dat verifieren?

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

#32
Als de tip van Alex niet werkt: met de allernieuwste versie moet je de cache eerst leeg gooien, daarna werkt ie weer.
Instellingen>Expert>Cache leeg maken

Overigens geeft het filteren wel eens meer resultaten terug dan je verwacht. Bijv. je selecteert de zoogdieren en je krijgt ook passende soorten uit andere lijsten. Hebben anderen daar ook gemak van?

Jan Mudde

Citaat van: Alex Kwak op juni 29, 2016, 10:01:37 AM
Hoi Jan,

Een andere tester had dit ook en mailde juist gisteren:
"Ik ben er achter wanneer het fout gast met soortnamen kiezen. Bij de instelling 'alfabetisch' worden de namen automstisch aangevuld. Bij de optie 'laatst gekozen' blijft het veld leeg. Dit gebeurd bij de verzamellijst, en ook bij de soortlijsten."

Kan jij dat verifieren?

Alex.

Hoi Alex, ja dat klopt in alfabetische volgorde heb ik bij geen enkele groep of samenstelling last.Bij de weer te geven volgorde op "Laatstgekozen" geven de Verzamellijst en Alle soorten problemen. De Verzamellijst overigens in wisselende samenstelling steeds het zelfde probleem; Er woren geen soorten getoond. De oplossing van de cachedump (zoals optilete vermeldt)werkt niet.

Groetjes Jan
Jan Mudde

"Gutta cavat lapidem non vi sed saepe cadendo" (Ovidius)

Favoriete soortgroepen; Korstmossen, Nachtvlinders, Vogels en verder eigenlijk zeer breed natuurgeïnteresseerd. https://waarneming.nl/users/50310/observations/?advanced=on

chatman

Dag allemaal,

Hoe staat het met updates van deze versie?

Is er alweer een update? Zoja, waar kan ik die downloaden?


chatman

#35
Ik heb nu ook een probleem. Misschien zat dat er al in, maar ik kom het nu tegen.

Als ik bijv. een Ekster invoer via de smartwatch. Neemt ie het over op de smartphone. Helaas kan ik de waarneming niet meer
wijzigen. Hetzelfde gebeurd overigens als ik de waarneming op de telefoon invoer via de spraak optie.
ObsMapp geeft de melding "soortgroep niet meer aanwezig". Opnieuw downloaden van de soortgroep verhelpt het probleem niet.

Invoeren als tekst gaat wel goed, dan kan ik het wel wijzigen.

Het probleem zit dus niet in de smartwatch.


Alex Kwak

#36
Citaat van: chatman op juli 07, 2016, 07:56:50 AM
Ik heb nu ook een probleem. Misschien zat dat er al in, maar ik kom het nu tegen.

Als ik bijv. een Ekster invoer via de smartwatch. Neemt ie het over op de smartphone. Helaas kan ik de waarneming niet meer
wijzigen. Hetzelfde gebeurd overigens als ik de waarneming op de telefoon invoer via de spraak optie.
ObsMapp geeft de melding "soortgroep niet meer aanwezig". Opnieuw downloaden van de soortgroep verhelpt het probleem niet.

Invoeren als tekst gaat wel goed, dan kan ik het wel wijzigen.

Het probleem zit dus niet in de smartwatch.

Hoi Jos,

Test je wel met de laatste versie (b12) ?

Alex.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

chatman

Hallo Alex,

Nee, de laatste versie heb ik nog niet. Ik heb je even een PM gestuurd.


Alex Kwak

Citaat van: chatman op juli 07, 2016, 12:35:27 PM
Hallo Alex,

Nee, de laatste versie heb ik nog niet. Ik heb je even een PM gestuurd.

Je hebt mail  :blink:
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Alex Kwak

De planning is dat ObsMapp 7 morgen in de Play Store wordt gezet.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!