Hoofdmenu

wat zwemt hier?

Gestart door MartijnLos, september 27, 2016, 23:47:26 PM

Vorige topic - Volgende topic

MartijnLos

Ik zou graag willen weten welke soort dit is. Leek mij een relatief klein dier (max. 15 cm? lastig schatten).
http://waarneming.nl/waarneming/view/124073273
Knaagdier onbekend - Rodentia spec. gezien op 2016-09-11 Amstelveen - Bovenkerkerpolder - Zuidpunt (N201)
Foto's:






bij voorbaat dank Martijn Los

Rob Koelman

Met vriendelijke groet, Rob

MartijnLos

Ja, allemaal even vaag of nog erger. Camera had nogal moeite met dit geval. Zal vanavond nog wat foto's er bij zetten.

Rob Koelman

Ik denk nu vooral aan woelrat. Maar meer foto's zouden kunnen helpen om dat te bevestigen of juist niet...
Met vriendelijke groet, Rob

MartijnLos

Twee plaatjes toegevoegd, vrees dat ze weinig extra informatie geven...

maurice.lahaye

2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

MartijnLos

Dank, ik houd het op bruine rat. Lijkt me wel een kleintje dan, maar grootte inschatten blijft lastig...

jfbouwmeester

Citaat van: maurice.lahaye op september 29, 2016, 10:57:08 AM
Bruine rat.
Maurice
admin

Ik wil dit niet bestrijden maar bij een bruine rat denk ik dat de binnenkant van het oor lichter moet zijn. Zelf dacht ik eerder aan een woelmuis. Maar een echte kenner ben ik niet, ik heb alleen vaak bruine ratten gezien.

Jan Bouwmeester
jfbOUWMEESTER

Rob Koelman

Het is bij deze waarneming jammer dat er geen foto's zijn die meer en profil zijn en/of waar de staart op te zien is. Dat zou de determinatie een stuk gemakkelijker maken...
Met vriendelijke groet, Rob

maurice.lahaye

Tja, met de grootte had ik inderdaad geen rekening gehouden. Dan wordt bruine rat toch wat onwaarschijnlijk. Mogelijk dan toch een woelmuisje. Verder dan 'knaagdier spec.' gaat het niet worden. Helaas.

Maurice
admin
2015 is het jaar van de das! www.zoogdiervanhetjaar.nl

martenboonstra

Zelfs al sta je er soms boven, dan nog is er af en toe even geen staart meer te zien  ;)

MartijnLos

Ik heb ook geen staart gezien inderdaad. Knaagdier it is...