Hoofdmenu

kl/gr mantelmeeuw

Gestart door gcusters, maart 29, 2016, 16:21:38 PM

Vorige topic - Volgende topic

gcusters

niet mijn waarneming: http://waarneming.nl/waarneming/view/114956825?_popup=1
Maar ik zie toch duidelijk roze poten bij de vogel op de foto.
Zie ik iets over het hoofd waarom het toch een kleine mantel is, of is er iets misgegaan bij het goedkeuren?

MVG
Geert

e.walstra

Op jou foto staat een mantel met 1 klein wit vlekje op zijn 1e handpen, kleine dus. Grote mantel heeft meer wit op de top van zijn vleugel.
De poten zijn op dit soort foto`s lastig in te schatten en ook niet echt nodig. Maar kleur variatie in de
poten kan. Er zijn ook zilver meeuwen met gele poten.  ;D 

Groeten Erwin

OJGoreng

Volgens mij is dat optisch bedrog... ik een een kleine spiegel op P9 naast een volledig witte lange top van P10. Die valt bijna weg tegen de lichte achtergrond (maar let op de rare hoekige vorm van het zwart op de buitenste handpen; het zwart eindigt "in het niets"). Dat, in combinatie met de zware snavel en het donker lijkende oog, duiden m.i. juist inderdaad op een Grote.
Met vriendelijke groet, Zainal

e.walstra

Nou je het zegt. Er is inderdaad een lange witte tong op p10 te zien. Die had ik totaal niet gezien gisteren. Zelfde kleur de achtergrond.
Ja dan word mijn pleidooi voor kleine een stuk wankeler :-)
Zou idd wel eens grote kunnen zijn dan.

OJGoreng

Als mijn monitor niet standaard wat donker zou staan had ik er waarschijnlijk ook overheen gekeken, het is echt amper te zien. Overigens zit de "tong" in het meeuwenverenjargon ergens anders, heb ik ooit geleerd (meer proximaal, aan de andere kant van het zwarte bandje, dus; zie hier, bijvoorbeeld.)
Met vriendelijke groet, Zainal