Laatste vraag :-) Vogel in Rome

Gestart door figurita, april 25, 2016, 10:50:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

figurita

Nu mijn laatste vraag. Deze vogel in Rome gezien midden in het Forum Romanum. Zat helaas wat ver weg. hij leek groter dan een merel en kleiner dan een Kauw. Kan iemand aangeven welke vogel dit is?

Het betreft deze waarneming
http://observation.org/waarneming/view/116945242
onzeker Vogel onbekend - Aves indet. gezien op 2016-04-19 Italy- Rome
Foto's:






bij voorbaat dank Ad van Benten
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

August

August van Rijn

figurita

August, dank voor je snelle reactie. Deze had ik zelf niet gevonden :-)
Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

lucasn

Komt het eigenlijk vaker voor dat ze zo midden in de stad zitten? Stenig landschap klopt natuurlijk wel, maar de mensen lopen gewoon op een paar meter afstand achterlangs!
Groet,
Lucas Nieuweboer

frankneijts

Citaat van: lucasn op april 25, 2016, 19:58:01 PM
Komt het eigenlijk vaker voor dat ze zo midden in de stad zitten? Stenig landschap klopt natuurlijk wel, maar de mensen lopen gewoon op een paar meter afstand achterlangs!

Ja hoor, in de beschrijving van de 'habitat' in de Helm guide 'Thrushes' lees je bijv.: ".. and in parts of the range it also occurs in towns and cities, perching on roofs, gutters and ledges, even entering houses and outbuildings .."
Groeten,

Frank

"When logic and proportion have fallen sloppy dead...
Remember what the dormouse said: feed your head!"
Grace Slick in 'White Rabbit'

figurita

Citaat van: frankneijts op april 25, 2016, 20:06:03 PM
Citaat van: lucasn op april 25, 2016, 19:58:01 PM
Komt het eigenlijk vaker voor dat ze zo midden in de stad zitten? Stenig landschap klopt natuurlijk wel, maar de mensen lopen gewoon op een paar meter afstand achterlangs!

Ja hoor, in de beschrijving van de 'habitat' in de Helm guide 'Thrushes' lees je bijv.: ".. and in parts of the range it also occurs in towns and cities, perching on roofs, gutters and ledges, even entering houses and outbuildings .."

Dan wil ik jullie toch nog de originele foto laten zien. De lijster houdt blijkbaar van oude ruïnes met veel toeristen  :blink: Hij zit op het muurtje net onder de wandelaar met zwarte rugzak in het midden.

Met vriendelijk groet,

Ad van Benten

Oenanthe

Zo ken ik er meer. In de ruïnes van Efeze in Turkije kan je de rotsklever prachtig bekijken.
Veel succes allemaal,

Maarten Verrips

lucasn

Groet,
Lucas Nieuweboer