Hoofdmenu

Ringen vraag

Gestart door Richardus, april 14, 2016, 08:08:30 AM

Vorige topic - Volgende topic

Richardus

Ik heb er vrijwel geen verstand van maar heb wel eens op tv gezien hoe het vangeen n ringen gaat. Was bij NIOZ meen ik; net, geluidssysteem, meten, ringen, vrijlaten. Ik snap het wetenschappelijk nut al lijkt het me stressvol voor zo'n vogel, maar ja; zolang het snel en vriendelijk gebeurt zal zo'n beessie niet getraumatiseerd bij de psychiater belanden.

Nu zag ik de vangst van een draaihals gisteren. Gevangen rond 13u, en dan rond 17u nog 2 foto's ervan. Is het normaal dat een vogel zolang wordt gehouden en elk hem even moet willen vasthouden voor de foto? Een niet al te gevoelig beestje zal er niet van dood neer vallen maar...nou goed, je sanpt me.

Vast een ouwe discussie, sorry alvast, en misschien speelt mijn overgevoeligheid hier teveel mee maar ik ben bv ook iemand die bij kennis van een ijsvogelnest er weg blijft ipv er met een enorme verlengpenislens bovenop te gaan zitten om likes op facebook te scoren.

Oenanthe

Hoi Richard.