Hoofdmenu

Spin onbekend

Gestart door Danielle, november 07, 2005, 22:33:45 PM

Vorige topic - Volgende topic

Danielle

Hallo allemaal,

Deze spin zat op de onderkant van een paddestoel, het is een heel klein spinnetje. Zouden jullie experts er nog een naampje aan kunnen geven?


Waarneming.nl

Waarneming.nl


Alvast bedankt,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Robert Heemskerk

#1
dag Danielle,

Hier volgt een poging van mij; (geen spin-expert hoor)

Beetje moeilijk is het wel maar ik denk zelf gezien de grootte en houding aan een of andere krabspin. Ik dacht in eerste instantie aan een wolfspinachtige maar die heeft langere poten en die zijn groter.
Deze spin heeft de poten wat ingetrokken dat maakt het ook nog lastig. Ook heb ik gelet op  vorm/verhouding van het achterlichaam en borstuk en dan kom ik ook bij Xysticus uit (krabspin sp.)
En dan hou ik het op een Xysticus cf. Lanio / Bos-Struikkrabspin.
(Dan begeef ik me wel op dun glad ijs hoor)

Jammer dat er maar één foto van is.., en dan ook nog niet zo'n beste.. :D

p.s. je zou ook nog kunnen kijken naar de groep Springspinnen, dat zou ook best kunnen.

groet, robert heemskerk

Danielle

Hallo Robert,

Je bent misschien geen expert, maar komt wel met een reactie in welke richting ik kan gaan zoeken.

Het is inderdaad jammer dat deze foto niet echt duidelijk is, maar het was ook aardig donker onder de bomen en ik heb "net" een nieuwe camera en weet nog niet alle standjes die erop zitten voor dit soort kleine insecten.

Groetjes en bedankt,
Danielle
Groetjes,
Danielle

Danielle

Hallo Robert,

Mark heeft idd. op waarneming.nl een reactie geplaatst dat het om een Krabspin gaat. Ik heb het hele internet afgegoogled en kwam op een zeer gelijkend exemplaar. Stom genoeg ben ik vergeten op te schrijven waar ik hem heb gezien. Dus hou ik het maar op Krabspin spec.

Bedankt voor het meedenken,
Danielle
Groetjes,
Danielle