Oehoe???

Gestart door henrike1977, augustus 14, 2007, 19:39:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

frankmeer

http://waarneming.nl/wn_details.php?id=3224656
Dit maakt duidelijk dat het inderdaad een escape is.
Frank van der Meer

dupont

Hoewel de Oehoe van Enschede een escape is (zie het touwtje) is alertheid wel geboden aangezien er net over de grens in Duitsland al wel gebroed wordt. Ik heb vernomen binnen een straal van 10-20 kilometer. Gejo Wassink kan daar vast meer over vertellen. Ik kan mij overigens goed voorstellen dat hij zich daar niet in het publiek verder over uit wil laten, gezien de openheid van dit forum en de kans dat lieden met slechte bedoelingen daar op af komen.

Maar een wilde Oehoe in Overijssel: ik hou mij aanbevolen. Ben laatst, na de zoektocht in Enschede, nog even met Martijn Bunskoek bij Hardenberg de grens over gewipt om er kort naar te zoeken; helaas (en ook wel logisch) niet gevonden.
Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

michel.wissink

Groeten,
Michel

Katoelenkiekers.nl

Camera: Fuji FinePix HS10 en FinePix S1
Kijkers: Nikon Action 8x40; Bynolyt Target 60

Jeroen Nagtegaal

Zo te zien maken ze weer dankbaar gebruik avn waarneming.nl, ze laten de foto's die erop staan weer eens zien.
Groet, Jeroen Nagtegaal
Moderator subforum Ringen

Een geringde vogel gezien of gevonden.
Meld het hier of mail naar ringonderzoek@gmail.com

steenl

Nogmaals gewoon triest dat dit allemaal mogelijk is in Nederland.
Oehoe aan een touwtje. Tuurlijk neem er ook nog een Sneeuwuil bij.
De Oehoe moet nu ff binnen blijven. In een GARAGE.  :angry:

maartenwielstra

Ontsnapt, jammer. Maar toch fraai! Zelfs in gevangenschap zittende Oehoe's zijn 'leuk'; één van de drie vogels van Avifauna begon gisteravond al in de eerste schemering met roepen, en bleeg dat (indien je wat afstand hield) doen zodat het door het hele park galmde! De Canadese Oehoe's riepen waar je bij stond (ook al vanaf eerste schemering), alleen droeg dat geluid niet ver. Wel leuk als je je raampje met gunstige wind open doet als je langs Avifauna rijdt! Dan vliegen als bonus de Heilige Ibissen, Kleine Pelikanen, Witwangfluiteenden en Kwakken 'in het wild' over je heen!  

dupont

CiteerNogmaals gewoon triest dat dit allemaal mogelijk is in Nederland.
Oehoe aan een touwtje. Tuurlijk neem er ook nog een Sneeuwuil bij.
De Oehoe moet nu ff binnen blijven. In een GARAGE.  :angry:
En als we lang op vakantie willen dan laten we het beest lekker los in het bos...
Eén advies (sorry Peter van Wetter  :lol: ): laat die Oeraluil in de winter los en knip die ring van zijn poot....  :D

Met vriendelijke groeten,

David Uit de Weerd

P1234

Dat valt me van je tegen David!! Dat zouden we geheim houden. Maat het duurde even voor ik de ring van de poot van die Sperweruil had. Daarom issie zo laat gepiept :lol:  
Groet,

Peter van Wetter

Mijn waarnemingen;