fijnschubbige boleet

Gestart door Ismael, september 11, 2007, 14:13:41 PM

Vorige topic - Volgende topic

Ismael

Deze boleet viel op omdattie.. ja er anders uitzag dan anders. De buisjes lijken op een Suillus. Hij lijkt het meest op de fijnschubbige. Iets blauwverkleuring Bij berk en grove den

1
Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

Ismael

Groeten Ismaël Wind

wim veraghtert

Mij lijkt het geen Suillus.
Boleten van dat geslacht verkleuren niet, voor zover ik weet.
Een sterk uitgebleekte Kastanjeboleet?
admin nachtvlinders waarnemingen.be

Ismael

CiteerMij lijkt het geen Suillus.
Boleten van dat geslacht verkleuren niet, voor zover ik weet.
Een sterk uitgebleekte Kastanjeboleet?
Als ik het in Gerhardt lees staat er "aan de lucht iets blauw verkleurend" De buisjes lijken mij zo groot voor een kastanje, maar het kan natuurlijk wel ja
Groeten Ismaël Wind

ac.billekens

Citeer
CiteerMij lijkt het geen Suillus.
Boleten van dat geslacht verkleuren niet, voor zover ik weet.
Een sterk uitgebleekte Kastanjeboleet?
Als ik het in Gerhardt lees staat er "aan de lucht iets blauw verkleurend" De buisjes lijken mij zo groot voor een kastanje, maar het kan natuurlijk wel ja
Hallo Ismael,

Ook op deze site http://www.grzyby.pl/gatunki/Suillus_variegatus.htm wordt aangegeven dat er iets blauwverkleuring is bij de Fijnschubbige boleet. Op een andere site staat vermeld dat de hoedhuid van bovengenoemde soort meestal gemakkelijk te verwijderen is terwijl dit bij de Kastanje boleet niet het geval is.

wim veraghtert

Ik kan er echt geen Suillus van maken.
Hoedhuid lijkt misschien wat raar voor kastanjeboleet, maar klopt ook niet voor Fijnschubbige. Blauwverkleuring is veel te sterk voor een Suillus.
admin nachtvlinders waarnemingen.be

han.endt

De Fijnschubbige Boleet zie ik af en toe (vroeger echt veel meer) en die oogt toch heel anders.

Ismael

deze vergeten we maar, hij was ook oud. De vlekken aan de onderkant zijn donkerbruine vlekken, van ouderdom wrs. Bedankt allemaal :duim:  
Groeten Ismaël Wind