Geavanceerd zoeken  

Nieuws:

Pagina's: [1]   Omlaag

Auteur Topic: waarnemingen zwarte ooievaars Landgoed De Utrecht  (gelezen 191 keer)

Franc

• Member
waarnemingen zwarte ooievaars Landgoed De Utrecht
« Gepost op: september 13, 2016, 16:58:59 pm »

Ik vroeg me af of er sprake geweest is van een of meer broedgevallen van Zwarte Ooievaars in het gebied (Landgoed De Utrecht: De Flaes). Als dat zo is, is het dan een unieke situatie of zijn er meer broedgevallen bekend?

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
Re: waarnemingen zwarte ooievaars Landgoed De Utrecht
« Reactie #1 Gepost op: september 13, 2016, 18:21:13 pm »

Als dat zo zou zijn kan je dat beter niet aan de grote klok hangen.
Maar waarom denk je aan een broedgeval?

http://waarneming.nl/soort/maps/362?from=2016-01-01&to=2016-09-13&count_ex=0&grid=5000
Herman van der Meer

Franc

• Member
« Reactie #2 Gepost op: september 13, 2016, 19:22:17 pm »

Ik dacht aan een of meerdere broedgevallen door het grote aantal vogels bij elkaar. Verder snap ik wel dat een eventueel broedgeval niet aan de grote klok moet worden gehangen. Vandaar dat ik deze vraag ook in het forum stel, omdat ik ervan uit ga dat er een verantwoorde reactie op mijn vraag komt. Ik zou echt niet willen dat kwaadwillenden op het spoor gezet zouden worden. Ik zou het begrijpelijk vinden als waarnemingen in dit gebied onder embargo gezet worden.

HPM

• Member
  • Herman is op 11 juli 2019 overleden.
« Reactie #3 Gepost op: september 13, 2016, 19:29:31 pm »

Maar als je kwaadwillenden niet op het spoor wil zetten moet je het ook niet op dit forum zetten, want dat wordt ongetwijfeld ook door kwaadwillenden gelezen.
Er is ook nog nooit een broedgeval in Nederland vastgesteld, dus twee tegelijk en nog in het zelfde gebied ook zou wel bijzonder zijn, zeker als dat door niemand anders dan door jou is opgemerkt. Ik weet ook niet of De Utrecht wel zo geschikt is.
Herman van der Meer
Pagina's: [1]   Omhoog

Pagina opgebouwd in 0.051 seconden met 21 queries.