Hoofdmenu

Fout bij uploaden

Gestart door martin.wolters, april 13, 2016, 11:28:26 AM

Vorige topic - Volgende topic

martin.wolters

Bij het uploaden van een aantal waarnemingen krijg ik een foutmelding: Zie bijlage. Tot nu toe had ik geen enkel probleem met uploaden. Gebruikte versie is 6.6.8.


Groetjes


Martin Wolters

Alex Kwak

Kijk eens of er een rare waarneming tussen zit met bijvoorbeeld een extreem aantal
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

hiskodevries

zou iets met de verzonden xml te maken kunnen hebben.
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

Hinko

#3
het lukt mij ook niet meer om te uploaden.
"UPLOAD MISLUKT: [...] WAARNEMING.NL/PDA/OBSMAP/UPLOAD_OBSMAP.PHP"
al een paar keer opnieuw opgestart maar geen resultaat.
mvgr, Hinko


Hinko

er bleek bij 1 waarneming een embargo zonder datum ingeslopen te zijn.
mvgr, Hinko

Alex Kwak

Citaat van: Hinko op april 18, 2016, 21:32:45 PM
er bleek bij 1 waarneming een embargo zonder datum ingeslopen te zijn.

Bedankt voor de terugkoppeling, weet je nog hoe dat zo gekomen is? Zou namelijk niet mogelijk mogen zijn.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

martin.wolters

Citaat van: Alex Kwak op april 13, 2016, 12:35:26 PM
Kijk eens of er een rare waarneming tussen zit met bijvoorbeeld een extreem aantal
Alex,

Die zaten er niet tussen. Ook geen embargo's o.i.d. Alle waarnemingen 1 voor 1 verwijderd... Steeds proberen te uploaden, steeds dezelfde melding, tot de laatste waarneming...

Hele nieuwe simpele waarneming aangemaakt... nog steeds dezelfde fout bij uploaden...

Zucht...

Alex Kwak

Citaat van: martin.wolters op april 19, 2016, 11:36:01 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 13, 2016, 12:35:26 PM
Kijk eens of er een rare waarneming tussen zit met bijvoorbeeld een extreem aantal
Alex,

Die zaten er niet tussen. Ook geen embargo's o.i.d. Alle waarnemingen 1 voor 1 verwijderd... Steeds proberen te uploaden, steeds dezelfde melding, tot de laatste waarneming...

Hele nieuwe simpele waarneming aangemaakt... nog steeds dezelfde fout bij uploaden...

Zucht...

In de directory [sdkaart]/obsmapp/backup staan de uploadbestanden. Kan je me zo'n mislukte upload mailen? info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Hinko

Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2016, 09:02:06 AM
Citaat van: Hinko op april 18, 2016, 21:32:45 PM
er bleek bij 1 waarneming een embargo zonder datum ingeslopen te zijn.

Bedankt voor de terugkoppeling, weet je nog hoe dat zo gekomen is? Zou namelijk niet mogelijk mogen zijn.
Ik vinkte bij elke afzonderlijk waarneming het 'embargo' vlakje aan. Dan krijg je iedere keer een datum keuze veld. misschien dat ik hier een keer op 'annuleer' geklikt heb en vervolgens wel op 'opslaan'?
mvgr, Hinko

Alex Kwak

Citaat van: Hinko op april 24, 2016, 10:30:27 AM
Citaat van: Alex Kwak op april 19, 2016, 09:02:06 AM
Citaat van: Hinko op april 18, 2016, 21:32:45 PM
er bleek bij 1 waarneming een embargo zonder datum ingeslopen te zijn.

Bedankt voor de terugkoppeling, weet je nog hoe dat zo gekomen is? Zou namelijk niet mogelijk mogen zijn.
Ik vinkte bij elke afzonderlijk waarneming het 'embargo' vlakje aan. Dan krijg je iedere keer een datum keuze veld. misschien dat ik hier een keer op 'annuleer' geklikt heb en vervolgens wel op 'opslaan'?

Even nagespeeld: dan krijg je keurig de datum van vandaag + de embargoperiode
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

dirk1966

Ik heb nu dezelfde fout. Heb best veel waarnemingen in obsmap. Is er een workaround? Beetje sneu als ik alles moet overtypen.... :angel:

martin.wolters

Bij mij bleek het dus te komen doordat op onverklaarbare wijze mijn inloggevens vernaggeld waren. Dus die zou je i.i.g. even kunnen checken

dirk1966

Super! Dat was bij mij ook het probleem! :duim:

Daandrukker

Ik krijg hier precies de zelfde foutmelding. Ik heb bijna 800 waarnemingen die moeten worden upgeload, maar geen extreme aantallen volgens de teller (1728). Internet doet het prima (zowel de wifi als 3G), maar in beide gevallen kan ik nog steeds niet uploaden :(

Ik heb geen idee hoe ik er achter moet komen of er bij mij ergens een fout in is geslopen, en ik zou ze toch erg graag willen uploaden. Kan iemand me hier bij helpen?

Alvast bedankt,
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten

Alex Kwak

Citaat van: Daandrukker op juli 23, 2016, 17:55:34 PM
Ik krijg hier precies de zelfde foutmelding. Ik heb bijna 800 waarnemingen die moeten worden upgeload, maar geen extreme aantallen volgens de teller (1728). Internet doet het prima (zowel de wifi als 3G), maar in beide gevallen kan ik nog steeds niet uploaden :(

Ik heb geen idee hoe ik er achter moet komen of er bij mij ergens een fout in is geslopen, en ik zou ze toch erg graag willen uploaden. Kan iemand me hier bij helpen?

Alvast bedankt,

Daan, stuur het bestand [datum]-[tijd]_upload_waarnemingen.xml uit de directory [sdkaart]/obsmapp/backup naar mij op: info@alexkwak.nl
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

Daandrukker

Verstuurd, alvast bedankt!
Vriendelijke groeten,
Daan Drukker
Validatiecoördinator bij EIS-Kenniscentrum Insecten