Flora picklist India?

Gestart door Nathalie De Somer, april 11, 2016, 13:17:59 PM

Vorige topic - Volgende topic

Nathalie De Somer

Ik vertoef nu regelmatig in India (Gujarat regio) en kan via IObs goed vogel waarnemingen invoeren in Observado.org. Echter voor de planten bestaat geen India lijst en heb ik via de IObs app de giga plantenlijst van de wereld gedownload.
Totnogtoe staat de teller van de planten waarnemingen voor de gehele provincie op nul (http://observation.org/gebied/species_list/35877?user=0&geb_nr=35877&g=10&local_list=0&local_list=1&fam=0&rar=0&from=1900-01-01&to=2016-04-11&kwart=0&s%5B%5D=S&s%5B%5D=I&exo=0&exo=1&abs_exo=0&esc=0&esc=1&sorteer=alfa)

Pas begonnen en nog geen enkele van de plantensoorten in de picklist kunnen vinden, dus neem ik mijn toevlucht tot 'Familie spec' en vermeld de soort in notities.  Ik beschik inmiddels wel over een aantal fauna lijsten van nationale parken, websites en lokale boeken.
Wat is de beste manier om de India planten in een picklijst te hebben ?
Is observado.org de meest aangewezen db, ook voor gebruik door lokale personen met de invoerapps?
Bij welk team of platform kan ik terecht met dit soort vragen? 

Bedankt & met vriendelijke groet, Namaste.   
Nathalie

marcel123

Ik denk dat je zelf een lijst van alle planten van india moet aanleveren en dan kan deze omgezet worden naar een picklist, voor zover de namen van de soorten matchen.
Ook lokale personen kunnen gebruik maken van observado.org, alleen niet altijd in hun locale taal.


Nathalie De Somer

Bedankt Marcel. Ik kan in ieder geval deellijsten aanleveren, omdat de nationale parken die bijhouden, en ook lijsten creƫren op basis van de lokale boeken. Daar staan meestal enkel de wetenschappelijke namen, maar Engelse namen zijn vaak te vinden en is hier het meest gebruikt. Naar wie stuur ik en welke format werkt het best?