Hoofdmenu

Sperwer

Gestart door thijs, september 05, 2004, 13:27:01 PM

Vorige topic - Volgende topic

thijs

Vanmiddag vloog om 1 uur een vogel over waarvan ik in eerste instantie dacht dat het een sperwer was.
Geheel wit, (wel met wat streepjes) behalve grote zwarte eindband van staart, staart zonder verdere bandering. (eindband +-us 1/3e van staart)
Vloog tussen huiszwaluwen, dus was daarom waarschijnlijk geen sperwer.
Af en toe was goed de witte stuit te zien.
Shilouet wel als sperwer, formaat ook, vloog jagend (kop omlaag).
Was dit een juveniel? :huh:
Ik kon er in ieder geval niets van maken.
Omgeving Alkmaar

Thijs

PS was wel duidelijk een roofvogel
Thijs Udo
VWG Alkmaar

matthijsbroere

Heb je in je vogelboek gekeken bij smelleken? Die lijkt, als ie hard voorbij vliegt, nog wel eens op een sperwer.

CiteerVloog tussen huiszwaluwen, dus was daarom waarschijnlijk geen sperwer.
Ik heb wel eens een sperwer op zwaluwen zien jagen, dus dat is zeker niet onmogelijk.

Verder kan ik je weinig helpen, maar ik hoop dat je er wat aan hebt...  ;)

Groeten!
Matthijs Broere

thijs

Nee, die is het niet.
Smelleken is bruin/roestkleurig op buik, en heeft echte valkenvleugels.
Deze waren afgerond (shilouet als sperwer)
Hopen dan maar dat iemand anders het weet
Qoute:Ik heb wel eens een sperwer op zwaluwen zien jagen, dus dat is zeker niet onmogelijk.(ik weet niet hoe dat werkt hoor)
Nee, dat bedoel ik, een sperwer pakt graag vogels, maar deed niks met die zwaluwen, wat ik wel vreemd vond.
Bedankt voor de moeite.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

matthijsbroere

Quote werkt als volgt:

Je klikt eerst op 'quote'. Vervolgens kopieer je de tekst die je wilt naar dit berichtvenster. Tot slot klik je op 'quote*', en de quote wordt daar als het ware daar gestopt.
Probeer het anders eens, kijken of het werkt.


Groeten.
Matthijs Broere

matthijsbroere

Ik denk trouwens dat je inderdaad een juveniele sperwer hebt gezien, iets anders kan ik er niet van maken...  :huh:
Misschien zijn er nog anderen met suggesties?
Matthijs Broere

jasper

Ook Bij Boomvalk juveniel gekeken???????

:duim: Jasper

thijs

CiteerIk denk trouwens dat je inderdaad een juveniele sperwer hebt gezien, iets anders kan ik er niet van maken...  :huh:
Ja daar hou ik het maar op.
Was (ook) mijn eerste gedachte.
Bedankt voor de hulp, het quoten is ook gelukt.
:duim:

Thijs



Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

ik heb een sperwer vaak samen met zwaluwen zien vliegen, alleen zaten de zwaluwen dan achter de sperwer aan ( gisteravond nog). Je hoort het gelijk, de zwaluwen maken een wat scherper geluid dan normaal
Overigens hoe goed kennen vogels de vogelsoorten. Een torenvalk kan ongestoord rondvliegen, maar een sperwer heeft al snel een riedel vogels lawaaimakend aan zijn staart hangen
Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Nou, daar had deze geen last van.
Misschien toch iets anders?

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

hiskodevries

Was getekend Hisko de Vries.

Wil je een fotovraag stellen op het forum lees dan dit eerst https://forum.waarneming.nl/smf/index.php?topic=452369.0

thijs

Neeh,

was duidelijk een roofvogel, want hij circelde zonder met zijn vleugels te slaan, en hield zijn kop duidelijk omlaag.

Thijs

Thijs Udo
VWG Alkmaar

Klaas van Haeringen

Misschien was het wel een koekoek.

groeten

Klaas

Thijs Fijen

Jah daar dacht ik eerst ook aan. maar een koekoek heeft echt spitse vleugels en kop vooruit. maar idd een koekoek kun je heel makkelijk met een sperwer verwisselen. gisteren trouwens een sperwer zien vliegen en die had vrij stompe vleugels dus wat thijs gezien heeft hou ik ook op een sperwer.

thijs
Thijs Fijen

thijs

Ja, een koekoek was het niet hoor

Toch maar afsluiten als een sperwer.

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

laatvlieger

#14
Nou weet ik dat beschrijven een hele kunst is, maar een sperwer heeft toch geen witte stuit of een zwarte eindband?

klopt je beschrijving wel?????
Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/

thijs

CiteerNou weet ik dat beschrijven een hele kunst is, maar een sperwer heeft toch geen witte stuit of een zwarte eindband?

klopt je beschrijving wel?????
Tja, dat is al weer zolang geleden, ik zou het echt niet meer weten.
Inmiddels ben ik ver genoeg om dit soort beesies zonder problemen uit m'n hoofd te kunnen determineren, maar ik zou ook geen Houtduif voor je kunnen beschrijven.
Ik heb 'm iig niet ingevoerd, dus geen problemen met statistieken ofzo..

Thijs
Thijs Udo
VWG Alkmaar

Bram Rijksen

Hoi Wouter,

Deze vraag stamt uit september 2004...

Vriendelijke groet,
Bram

laatvlieger

hahahaaha ja ik blijf altijd scherp en kritisch he!!!
Een foute determinatie blijft fout.. hahaha

oppassen he!!!
hahahaa

hmm ik zal er voortaan eens op letten

Groet,

Wouter Teunissen


Mijn Weblog: http://birdboredom.blogspot.com/