Hoofdmenu

osm

Gestart door marcel123, april 02, 2016, 09:17:55 AM

Vorige topic - Volgende topic

marcel123

Ik wil een osm-
kaart gebruiken die in de map directory staat. Hoe stel ik dat in op een Samsung met versie 6.6.3


Alex Kwak

Plaats het bestand in de directory [sdkaart]/obsmapp/osm , [sdkaart]/Locus/maps of in de ingestelde directory (Geavanceerde instellingen van ObsMapp) en ObsMapp herkent de kaart automatisch.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

En [sdcard] is vrij te kiezen? Hij zoekt de emulated/0 f zo iets en niet extsdcard...

Alex Kwak

Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!


marcel123

#5
Klopt het dat Instellingen>OSM-kaarten> de OSM-kaart   download naar /storage/emulated/0/obsmapp/osm.


en Obsmapp met de instelling dat ''map directory" /storage/extSdcard/obsmapp/osm/ de kaarten verwacht in /storage/extSdcard/obsmapp/osm/?

Is het dan niet handiger direct te downloaden naar [''map directory" /storage/extSdcard/obsmapp/osm/?

Alex Kwak

Citaat van: optilete op april 07, 2016, 22:02:41 PM
Klopt het dat Instellingen>OSM-kaarten> de OSM-kaart   download naar /storage/emulated/0/obsmapp/osm.
en Obsmapp met de instelling dat ''map directory" /storage/extSdcard/obsmapp/osm/ de kaarten verwacht in /storage/extSdcard/obsmapp/osm/?

Nee, je MOET aangeven waar je sd-kaart zich bevindt (ObsMapp rekent dat in 90% van de gevallen zelf goed uit), en je KAN ook aangeven waar ObsMapp nog meer naar kaarten kan kijken.
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!

marcel123

FileManager HD noemt mijn kaart storage\extDScard.
Als je die instelling wijzigt doet Obsmapp het niet meer. Na wat gedownload lijkt het erop dat Obsmapp de plantenlijst van spanje vereist.
Is het mogelijk om het wijzigen van de SD kaart robuster te maken, bijvoorbeeld dat hij een willekeurige lijst gaat laden als de preferente soortenlijst niet meer aanwezig is?

Alex Kwak

Citaat van: optilete op april 08, 2016, 11:34:27 AM
Is het mogelijk om het wijzigen van de SD kaart robuster te maken, bijvoorbeeld dat hij een willekeurige lijst gaat laden als de preferente soortenlijst niet meer aanwezig is?

Nee
Alex Kwak, medewerker Zostera/Observation International, ontwikkelaar ObsMapp
Ik beantwoord geen PM's over mobiele app's. Vragen ALTIJD via het forum!